וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות חדשה בין שולה זקן למשרד המשפטים

24.3.2014 / 15:56

בדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נחשפה התפתחות חדשה בין זקן לבין הפרקליטות, שדחתה את הסדר הטיעון עמה. "היו התפתחויות ואנו מבקשים לעדכן את בית המשפט בהן עובדתית"

מגעים חדשים בין שולה זקן לבין משרד המשפטים? בדיון שנערך היום (שני) בעתירתה של התנועה לאיכות השלטון נגד משרד המשפטים ונגד פרקליט המדינה שי ניצן להחזיר את מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לדוכן העדים, ביקש עו"ד אבינועם סגל אלעד ממחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה לקיים דיון במעמד צד אחד שבמסגרתו ניתן יהיה לפרוש את מלוא התמונה העובדתית הרלוונטית.

עוד על פרשת הולילנד ועדות זקן:
זקן משיבה לאולמרט: "מנסה להפחיד את בית המשפט"
אולמרט לבג"ץ: "עדותה של זקן - אסופה של שקרים"
זקן מוכנה לשוב ולהעיד על הולילנד גם בלי הסכם

שולה זקן הבוקר בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. גדעון מרקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"חלו התפתחויות נוספות". זקן בבית המשפט, אוקטובר 2013/מערכת וואלה! NEWS, גדעון מרקוביץ

"נוכל להרחיב במעמד צד אחד", כתב סגל אלעד. "הבקשה מתבקשת לאחר דיונים רבים אצל פרקליט המדינה. התגובה (לעתירה, ג"ג) כאמור הוגשה ביום 18.3 ומאז חלו התפתחויות נוספות, ולא נכון לא לפרוש את התמונה לבית המשפט בטרם ייתן החלטה. לכן אני מבקש להרחיב במעמד צד אחד. כאמור, הבקשה מבוקשת לאחר התייעצות ובהנחיית פרקליט המדינה. היו התפתחויות מסוימות ואנו מבקשים לעדכן את בית המשפט בהן עובדתית".

זקן, באמצעות עורכי דינה, ניהלה משא ומתן עם משרד המשפטים על מנת לקבל מעמד של עדת מדינה בתיק הולילנד. על אף שהיא נחקרה במשטרה ומסרה עדות חדשה, בין היתר על כספים שאולמרט העביר לכאורה לאחיו, בפרקליטות החליטו לדחות את העסקה בטענה של היעדר ראיות תומכות חיצוניות והעיתוי הבעייתי שבו הוגשה – לאחר הסיכומים, וזמן קצר מאוד לפני הכרעת הדין.

אהוד אולמרט בכנס בנושא הסיקור התקשורתי המשתנה של מלחמה וטרור. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
חשד שניסה להניא את זקן מלהעיד. אולמרט/יואב דודקביץ'

אלא שכעת, כפי שנחשף בדיון היום, מסתמן שיש התפתחות חדשה בין הצדדים, על אף פיצוץ ההסכם. קיים סיכוי סביר ביותר שהדברים נוגעים לעבירת שיבוש הליכי משפט שעליה העידה זקן במשטרה ואשר לא נחקרה בעבר. החשד שעלה בעניין זה הוא שאולמרט ניסה להניא אותה לפני כשנה מחתימה על הסכם טיעון עם הפרקליטות. ייתכן שזקן הביאה עמה דברים חדשים ומוצקים יותר מאלה שהציגה בחקירתה במשטרה.

במהלך הדיון העיר השופט כי עדותה של זקן נשמעה במשטרה "ואף אחד לא יפריע לה אם היא תרצה להשמיע את עצמה בבית המשפט". עורך דינה של זקן, עופר ברטל, אמר: "הגברת זקן העידה עדות אמת ככל שהדברים נגעו לה, ואם נבקש להעידה מיוזמתנו הרי אנו באים כעדי תביעה וזו לא כוונתנו. הכוונה שלנו במעמד של נאשמת הוא רק להעיד להגנתה וזו היא עשתה כבר ולכן אין לכך מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully