וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן מוכנה לשוב ולהעיד על הולילנד גם בלי הסכם

בתגובה לבקשת אלדד יניב מבית המשפט להורות לזמן את זקן להעיד, ענו פרקליטיה שאם תתבקש תעשה כן, זאת אף שלא קיבלה מעמד עדת מדינה. אם השופט יסרב, יגבר הסיכוי להרשעתה

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

שולה זקן טורפת את הקלפים: ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט מסרה לבית המשפט כי היא מוכנה לשוב ולהעיד בתיק הולילנד, והפעם לא על מנת לקבל מעמד של עדת מדינה. הדברים הועברו כחלק מתגובה שהגישו עורכי דינה לבקשתו של עו"ד אלדד יניב, עיתונאי ויועץ פוליטי לשעבר שביקש להצטרף כידיד בית המשפט וקרא לבית המשפט להורות לזמן אותה לעדות נוספת בתיק. "ככל שהנאשמת תשוב ותיקרא לדוכן העדים, הרי שהיא תעשה כן", נכתב בתגובה. לטענת פרקליטיה, עד כה גרסתה נפוצה בכלי התקשורת בדרך שמועה, החוטאת לתוכנה.

עוד על שולה זקן:
עתירה לבג"ץ: מדוע שולה זקן אינה עדת מדינה?
בנה של זקן לאולמרט: "מוכן להזכיר לך מה ששכחת"
המבקר לשעבר: "עדויותיה של שולה זקן היו בידיי"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
מוכנה להעיד ללא תמורה. זקן/יותם רונן

עו"ד יניב פנה לפני כשבוע וחצי לבית המשפט בבקשה לקבל מעמד של "ידיד בית המשפט" – מעמד של מוסד משפטי שאינו צד ישיר במשפט, במקרה הזה – עורך דין, שמתוקף תפקידו או מומחיותו יכול לסייע לבית המשפט בסוגיה שעל הפרק. הוא הסביר כי הוא עוסק בשנים האחרונות בפעילות ציבורית שעניינה בין היתר מאבק בשחיתות הציבורית.

יניב אף ביקש מבית המשפט להשתמש בסמכותו בהתאם לסעיף בחוק הקובע כי הוא רשאי להורות על הזמנת עד שעדותו כבר נשמעה גם לאחר שסיימו הצדדים להביא את ראיותיהם. הוא הביע תמיהה על החלטת הפרקליטות לא להשמיע את גרסתה של זקן מעל דוכן העדים, בעוד היא מתפרסמת לידיעת הציבור. "נדמה כי לנגד עינינו מתרחשת פגיעה עמוקה באמון הציבור בהליכים המשפטיים. מצד אחד תונח בפני בית המשפט עדותה הישנה של גברת זקן, שעה שבפני הציבור מונחת עדותה החדשה כפי שנגבתה", כתב. במקביל הגיש יניב בקשה להצטרף כידיד בית המשפט בערעור המדינה על זיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס, אולם בקשתו נדחתה.

גם המדינה הגיבה על בקשתו של יניב. בתגובתה נכתב כי אמנם הוא אינו עומד בקריטריונים למעמד ידי בית המשפט, אך בהתחשב בנסיבות המיוחדות של עניין זה ולאור עמדתה של זקן, לא תתנגד ותותיר את ההכרעה לבית המשפט.

אם השופט דוד רוזן מבית המשפט המחוזי בתל אביב לא ייעתר לבקשה, גוברים הסיכויים שזקן תורשע במשפט. מאז תחילת המגעים לעסקה בין המדינה לזקן עלו קריאות רבות שלפיהן לציבור מגיע לשמוע את גרסתה של זקן. העובדה שהיא מוכנה להעיד שוב, וללא כל תמורה בדמות הקלות בעונשה, הופכת את שמיעת עדותה לכדאית עבור הפרקליטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ללא עדותה, כל הכרעה תהיה חסרה ומאולצת"

פרקליטיה של זקן, דב גלעד-כהן ועפר ברטל, העבירו הבוקר תגובה גם לעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בבקשה למתן צו על תנאי נגד החלטת פרקליטות המדינה שלא לחתום עמה על הסכם. "זקן סבורה כי נפל פגם בשיקול דעתם של פרקליט המדינה ופרקליטות המדינה", כתב עו"ד גלעד-כהן. על פי התגובה, בהתאם למידע שמסרה זקן, ובפרט למידע הקשור לאולמרט, היה מקום לשוב ולזמנה להעיד בכל התיקים הרלוונטיים. "ללא שמיעתה, כל הכרעה שתצא תחת ידן תהיה חסרה ומאולצת. האמת העובדתית תיוותר עלומה, גולמית ובלתי מפוענחת הגם שלכאורה היא נמצאת בהישג יד", נכתב. "עצם התייצבותה לעדות תכשיר ראיות שונות שנקבעו כבלתי קבילות נגד משיב 4 (אהוד אולמרט – ג"ג) על ידי הערכאה הדיונית". זקן מתייחסת בתגובה זו בעיקר לחקירות שבהן שמרה על זכות השתיקה ולא העידה, כלומר פרשות ראשונטורס ומעטפות הכסף.

זקן ניהלה, באמצעות עורכי דינה, משא ומתן עם משרד המשפטים על מנת לקבל מעמד של עדת מדינה. על אף שזקן נחקרה במשטרה ומסרה עדות חדשה, בין היתר על כספים שאולמרט העביר לכאורה לאחיו, בפרקליטות החליטו לדחות את העסקה בטענה של היעדר ראיות תומכות חיצוניות והעיתוי הבעייתי שבו הוגשה – לאחר הסיכומים וזמן קצר מאוד לפני הכרעת הדין.

פרקליטיה של זקן התבטאו לאחר התפוצצות העסקה ואמרו כי גרסתה תובא בפני הציבור, אולם מאז נרשמה שתיקה מכיוונה של זקן. גורמים משפטיים אמרו אז לוואלה! חדשות: "אם זקן רוצה להעיד, הדלת פתוחה לפניה. כנאשמת בפרשה היא יכולה לפנות לשופט ולבקש ממנו לעלות שוב על דוכן העדים ואז לשטוח את כל אשר על לבה בפרשה". זקן הייתה מוכנה להעיד תמורת מחיר מסוים, אולם כרגע מסתמן כי היא מעוניינת למסור את עדותה החדשה כך או כך.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שולה זקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully