וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לבג"ץ: "עדותה של זקן - אסופה של שקרים"

18.3.2014 / 19:51

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר מתחו ביקורת על הדברים שאמרה ראש לשכתו בחקירתה במשטרה ועל הדרך שבה הציגו זאת כלי התקשורת. "מקרה חמור מאוד של זיהום ההליך הפלילי"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עורכי הדין אלי זהר ורועי בלכר, מסרו היום (שלישי) את תשובתם לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בבקשה לתת צו על תנאי נגד החלטת פרקליטות המדינה שלא לחתום על הסכם עד מדינה עם ראש לשכתו של אולמרט לשעבר, שולה זקן, בתיק הולילנד.

תיק הולילנד - כותרות נוספות:
זקן מוכנה לשוב ולהעיד על הולילנד גם בלי הסכם
בנה של זקן לאולמרט: "מוכן להזכיר לך מה ששכחת"
שולה זקן מסרה למשטרה מידע על פרשה חדשה

"הדברים אשר לפי 'מקורביה' של גברת זקן נאמרו על ידה במשטרה, וזכו לכותרות הגדולות ביותר בכלי התקשורת, כלל לא נאמרו על ידה בחקירתה", טענו הפרקליטים שנחשפו בימים האחרונים לתוכן חקירתה של זקן ביאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה). "כך, לדוגמא, התיאור המכפיש והשקרי שפורסם בכלי התקשורת, שלפיו מר אולמרט עשה שימוש בכספי תרומות שקיבל לרכישת חליפות, עטים וסיגרים ולמימון לימודיהם של ילדיו, אינו קיים כלל בהודעתה של גברת זקן, אלא אך ורק בכלי התקשורת".

משפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים- מאי 2010. אלכס קולומויסקי,
אולמרט וזקן בבית המשפט/אלכס קולומויסקי

עורכי הדין המשיכו וטענו כי מעולם לא נתקלו "במקרה כה חמור של זיהום ההליך הפלילי כפי שנעשה בשבועות האחרונים". לדבריהם, "גם אם בית המשפט ינסה להסיט את מבטו, יקשה עליו הדבר שכן כל עיתון, כל תחנת רדיו, כל מהדורת חדשות בטלוויזיה וכל אתר אינטרנט מפרסם עדות זו בהרחבה, מבלי שתהיה לאולמרט ההזדמנות להוכיח כי זו אינה אלא אסופה של שקרים מרושעים שאין בינם ובין המציאות דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"זקן חשה שאולמרט בגד בה"

"לאחר שקראנו בעיון רב את חקירתה של גברת זקן מיום 5.3.14, ברור לנו לחלוטין כי לא 'אמת גולמית ובלתי מפוענחת' בפיה של גברת זקן (כפי שכתבה האחרונה בתשובתה לעתירה, ג"ג), אלא 'אמת' מעובדת ומוכוונת מטרה, שאינה אלא אסופת שקרים, המונעת מתחושתה של גברת זקן כי מר אולמרט בגד בה, כאשר סירב לגבות בבית המשפט את מערכת היחסים המושחתת שנרקמה בינה לבין עד המדינה בפרשת הולילנד, ומחששה מפני עונש המאסר שייגזר עליה. הא ותו לא". את תשובתם לבג"ץ סיימו הפרקליטים במילים: "מר אולמרט מקווה ומאמין כי הפרסומים בכלי התקשורת לא ישפיעו כהוא זה על החלטתם של שופטי בית משפט נכבד זה".

העתירה של התנועה לאיכות השלטון הוגשה לפני שבוע. נוסף על הבקשה לתת צו על תנאי נגד החלטת הפרקליטות, ביקשה העותרת שהפרקליטות תסביר מדוע לא תשלים את גביית עדותה של זקן בפני בית המשפט. כמו כן, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט צו על תנאי אשר יורה לפרקליטות המדינה להשיב מדוע לא תפתח בחקירה פלילית בעניינים שעלו בעדותה של שולה זקן במשטרה ואשר טרם נחקרו.

"יש לזמן עוד עשרות עדים חדשים"

מאוחר יותר, הגישו הפרקליטים את תגובתם גם לבקשתו של עורך הדין והעיתונאי אלדד יניב להצטרף כידיד בית המשפט בתיק הולילנד, והפעם הורידו את הכפפות לחלוטין. "לאחר שעיינו בחקירתה של גברת זקן, ברור לחלוטין מדוע החליטה המאשימה (הפרקליטות, ג"ג) שלא לחתום עמה על הסכם עד מדינה, שלא להסכים לכל הקלה בעונשה אם תורשע, ושלא לבקש לזמנה בשנית לדוכן העדים", כתבו. "... לא מצאנו כל תקדים בפסיקה למקרה בו ערב הכרעת הדין הוחלט על עיכובה וזאת על מנת לשוב ולשמוע נאשם שכבר העיד, המבקש כעת למסור גרסה חדשה נגד נאשם אחר כדי להקל בעונשו. ברור שמצב דברים זה יגרום עינוי דין בלתי נסבל למר אולמרט ולכל יתר הנאשמים בתיק".

הם הסבירו כי "היה ויחליט בית המשפט הנכבד על זימונה של גברת זקן לעדות נוספת, יחייב הדבר היערכות מתאימה ושמיעתם של עדים נוספים, שכן לא יהא מנוס מלעמוד על היקפו של הקשר המושחת שנוצר בין גב' זקן למר דכנר (שמואל דכנר, עד המדינה בפרשה, ג"ג), ועל הקשרים המושחתים של גב' זקן עם גורמים אחרים, כפי שנתגלו בפרשת רשות המסים, בה הורשעה גב' זקן בהפרת אמונים. זאת, כדי להראות לבית המשפט הנכבד, כי טענותיה של גב' זקן לפיהן כל מטרת בריאתה הייתה לשמש עזר כנגדו של מר אולמרט, וכי היא מעולם לא חשבה על עצמה, על משפחתה ועל מקורביה, אינן אמת".

לראיה, צירפו הפרקליטים לתשובתם קטע מתוך עדותו של אולמרט בתיק רשות המסים:

חוקר: :שולה זקן הבהירה כי כל הפעולות שעשתה היו פעולות שעשתה באופן עצמאי מבלי ששיתפה אותך בהן. יתרה מזאת, גברת זקן טרחה להדגיש באוזני החוקרים כי אתה שבת והזהרת אותה מניצול מעמדה לשם השגת טובות הנאה".

אולמרט: "כפי שסיפרתי בתחילת הודעתי, אני לא זוכר ישיבה שבה אמרתי מה אסור לעשות, אבל ההנחיה והרוח היא שאנשים מחפשים פרוטקציה וכוח והעמדה בה אנו נמצאים יכולה להוות גם מכשול וצריך להיזהר".

חוקר: "אנחנו אומרים לך שחומר החקירה העלה שורה של מקרים בהם שולה זקן ניצלה את מעמדה כדי לקדם עניינים של בני משפחתה. כך, למשל, פנתה לעוזרו של לב לבייב כאשר על הפרק עמדה נסיעתך למוסקבה וביקשה ממנו לסייע לאחיה, יורם קארשי, לקבל חנות בקניון של לב לבייב. עניין נוסף - זקן פנתה לעוזרו של לבייב בבקשה שיתרום לקבוצת הפועל ירושלים. עניין נוסף - זקן פנתה לאיש העסקים אלי עזור וביקשה שיסדר עבודה לבנה במקביל לבקשתו ממנה לבדוק עבורו עניינים שונים הקשורים לשידורי המונדיאל בלוויין...".

אולמרט: אני לא יודע להגיב על המקרים שאינם מוכרים לי ואני לא יודע אם הם קרו, ואם קרו באופן שתואר לי. אני לא יודע גם מה תגובתה של שולה לגופו של עניין".

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
עד המדינה שמואל דכנר ז"ל/ניב אהרונסון

הכותבים פירטו בתשובתם רשימה של עשרות אנשים שלדבריהם יש לזמן במקרה שזקן תזומן להעיד מחדש. בין היתר, הם מבקשים "לזמן לעדות את מר לב לבייב, את מנהלת לשכתו, אורטנס, ואת יד ימינו של מר לבייב, מר שלומי פלס, שיעידו על בקשותיה של גב' זקן מהם בנוגע לקניון של מר לבייב בתל אביב; את מר מוטי זיסר ואת מנהלת הקניון שבבעלותו בהרצליה, מיכל, אשר גב' זקן ביקשה את סיועם לאחיה בפתיחת חנות בקניון; ואת מר אלפרד אקירוב ומר שמוליק בן-משה, אשר יעידו על הסיוע שביקשה מהם גב' זקן לחנות שביקש אחיה לפתוח בקניון בנתניה. נבקש לזמן לעדות את מר יורם קארשי, את מנכ"ל קופת חולים מאוחדת לשעבר, מר שמואל מועלם, את מנהל מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת לשעבר, מר משה חברוני ואת שר הבריאות לשעבר, מר יעקב בן-יזרי, כדי שיעידו כיצד גב' זקן הוציאה את שר הבריאות, מר בן-יזרי, מישיבת ממשלה, ונתנה בידו מעטפה שקיבלה מיורם קארשי, העוסקת בקידום מועמדותו של מר שמואל מועלם כמחליפו של מנכ"ל קופת חולים מאוחדת דאז, מר עוזי סלנט, ועל מעורבותה הנוספת של גב' זקן בעניין זה".

גורמים משפטיים הסבירו בשיחה עם וואלה! חדשות כי תשובות הפרקליטים מהוות ניסיון להלך אימים על השופט דוד רוזן ולגרום לו להבין שאם יסכים להעלות את זקן לעדות נוספת על דוכן העדים (כפי שהצהירה שתסכים לעשות, ג"ג) הוא יביא לסחבת ארוכה במשפט ולפתיחת התיק מחדש, מה שהשופט מעוניין להימנע ממנו. "הרשימה הארוכה של העדים אמורה לגרום לו לשקול מחדש אם שווה לו לשמוע את עדותה של זקן ומה המחיר לכך. זה רק מראה שהם לחוצים", אמרו.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully