וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולה זקן מסרה למשטרה מידע על פרשה חדשה

7.3.2014 / 16:27

פרסום ראשון: יום לאחר שהחליטו בפרקליטות שלא להעניק לראש לשכת אולמרט לשעבר מעמד של עדת מדינה במשפט הולילנד, נודע כי סיפרה בחקירתה על פרשה אחרת שטרם נחקרה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

(פרקליטה של זקן: "מה שחשוב זה ערך חשיפת האמת")

הפרקליטות אמנם סירבה לחתום על עסקת טיעון עם שולה זקן בפרשת הולילנד, אולם לוואלה! חדשות נודע שבחקירתה המחודשת במשטרה מסרה ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט מידע על פרשה חדשה שטרם נחקרה. ביום שלמחרת ההודעה הדרמטית כי לא תהיה עסקה בפרשה, הפרטים מתחילים להתגלות.

עוד בנושא:
"שולה מאוכזבת, עדותה נגד אולמרט תפורסם בשבוע הבא"
הפרקליטות קבעה: זקן לא תהיה עדת מדינה ב"הולילנד"
חקירת זקן: "אין כאן חומר נפץ, אך יש עם מה לעבוד"

אהוד אולמרט שולה זקן. יותם רונן
אהוד אולמרט שולה זקן/יותם רונן

זקן סיפקה לפרקליטות ולמשטרה חומר רב וענייני על התנהלות אולמרט בפרשת "הולילנד" כמו גם בפרשות נוספות. אך לאחר שהעריכו את המשקל של דבריה, שאמנם שפכו אור חדש על הפרשיות אולם נעדרו ראיות תומכות חיצוניות ביחס לשלב המתקדם בו נמצא המשפט, שקלו בפרקליטות את העלות מול התועלת והחליטו לוותר על הסכם שכזה בפרשת הולילנד. שיקול מרכזי לכך היה ככל הנראה החשש שהשופט לא יאשר את עדותה, אחרי שהשבוע אותת כי אינו זקוק לעדותה המחודשת של זקן וקבע את הכרעת הדין לעוד שלושה שבועות. כמו כן ניתן לשער כי זקן סירבה להודות בעדותה כי היא עצמה קיבלה שוחד ולקשור את עצמה לאותן עבירות שבהן היא מואשמת, מה שהפך את גרסתה ל"לא שמישה" עבור הפרקליטות.

פרקליטו של זקן: "שולה עשתה את מה שאולמרט אמר לה". טל אנגלנדר
העדות שמסרה לחוקרי המשטרה תובא בפני הציבור בימים הקרובים. זקן/טל אנגלנדר

היום פורסמו בחדשות 2 דברים שאמרה זקן למקורביה בנוגע לחקירתה במשטרה: בין היתר היא סיפרה כי הכסף של משה טלנסקי לא שימש "קופה פוליטית" כפי שטען אולמרט, אלא היה מדובר בקופה פרטית. מקופה זו הוא קנה חליפות, עטים, סיגרים ונסע לחו"ל. "פעם אחת שילמנו מהקופה הזו על כנס פוליטי, אבל הכסף הזה היה כולו לצרכים אישיים", אמרה זקן.

גם לפרשת ראשונטורס התייחסה זקן: "אני אומרת לכם שבראשונטורס הוא ראה את כל הנסיעות, לא רק נסיעה אחת. הוא נתן לנו את ההוראות לעשות מימונים כפולים, ועל המימון הזה והיתרות האלה כל בני המשפחה נסעו (...) היינו שמים לו על השולחן הצעות של חמישה ארגונים, הכול על השולחן ביחד, ואז הוא אמר: מפה תיקחו מחיר מלא, מפה תיקחו 1,500 דולר, מפה אל תיקחו כלום. הוא עשה חישוב, לקח נייר כדי לראות כמה זה יוצא לו, כי היה לו חשוב שהילדים ועליזה וכל מי שרוצה לנסוע - גם יוכל לנסוע. וכך גם נוכל לשדרג אותו למחלקה ראשונה".

עורכי דינה של זקן אמרו היום כי העדות שמסרה לחוקרי המשטרה תובא בפני הציבור בימים הקרובים. אלא שגורמים משפטיים אמרו היום לוואלה! חדשות כי כעת, לאחר שנודע שאין עסקה, לא ברורה התנהלותה של זקן. "אם זקן רוצה להעיד, הדלת פתוחה לפניה. כנאשמת בפרשה היא יכולה לפנות לשופט ולבקש ממנו לעלות שוב על דוכן העדים ואז לשטוח את כל אשר על לבה בפרשה", אמרו הגורמים המשפטיים.

"גרסה עקבית וללא סתירות"

זקן נחקרה ביום רביעי האחרון במשך שמונה שעות על ידי צוות החקירה המיוחד של היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. במהלך החקירה הבינו החוקרים כי אין בעדותה חומרי בעלי ערך רב. מעבר לפרשת "הולילנד", היא סיפקה מידע גם על פרשת "ראשונטורס". גורמים במערכת אכיפת החוק המעורים בפרטי החקירה של זקן אמרו בתום חקירתה כי מהתרשמות ראשונית ניכר שגרסתה הייתה עקבית וללא סתירות.

מסמך שהעבירה זקן לפרקליטות כלל פרטים לגבי התנהלותם של אולמרט ושל בכירים אחרים במערכת השלטון. המסמך חושף גם את שיטת ה"מאעכרים" במערכת הציבורית ואת מערכות היחסים לכאורה של אולמרט עם גורמים שונים.

אהוד אולמרט. GettyImages
"ניסיון חסר תקדים בתולדות המשפט בישראל להשפיע על שופט". אולמרט/GettyImages

סנגוריה של זקן, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, מסרו בתגובה על ההחלטה שלא להעניק לה מעמד של עדת מדינה: "למערכת המשפט ולציבור ניתנה הזדמנות פז יחידה במינה, להרחיב ולחשוף את כל שקרה בסביבתה הקרובה של גברת זקן במשך כל שנות עבודתה. הזדמנות זאת – דומה שהוחמצה לעת הזו. גברת זקן ביקשה לחשוף אירועים בהם היו מעורבים אחרים, להם הייתה עדה. היא הושיטה יד לעבר המדינה וזו סירבה ללחוץ את ידה. אנו תקווה שהחלטה זו תשתנה בעתיד, לאור היותה שגויה".

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר: "מדובר באסופת שקרים מרושעים שגם הפרקליטות לא האמינה להם ודחתה אותם על הסף". "גברת זקן הודתה בבית המשפט בתל אביב כי עד המדינה, אותו כינתה "אהובי", העביר לה במסגרת יחסיהם מאות אלפי שקלים לרכישת ביתה, רהיטים, תכשיטים וחסכונות לילדיה . זאת מציאות עצובה שבינה לבין מר אולמרט אין ולא היה דבר וחצי דבר", חתמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully