וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות קבעה: זקן לא תהיה עדת מדינה ב"הולילנד"

מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, "לא הציגה ראיות תומכות חיצוניות לדבריה", ועל כן הוחלט להפסיק את המגעים עמה. פרקליטי זקן: "הוחמצה הזדמנות פז"

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

זקן לא תהיה עדת מדינה: פרקליטות המדינה הודיעה אמש (שישי) כי מסרה לפרקליטיה של שולה זקן את החלטתה, לפיה לא תמשיך את המגעים עם מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. החלטת הפרקליטות התקבלה "על אף העדות שמסרה זקן בגין מעורבותו לכאורה של אולמרט בעבירות פליליות", במסגרת משפט "הולילנד".

"החלטת הפרקליטות התקבלה תוך בחינת נסיבות העניין ושקילת שינויים שונים, לרבות השלב המתקדם בו מצויים התיקים שזקן הואשמה בהם", נמסר מהפרקליטות. עוד נמסר, כי שלב משפטה של זקן מאפשר הצגת ראיות נוספות לבית המשפט רק בנסיבות חריגות ביותר, "לצד העובדה כי גברת זקן לא הביאה ראיות תומכות חיצוניות לדבריה".

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
לא תהיה עדת מדינה. זקן/יותם רונן

סנגוריה של שולה זקן, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, מסרו בתגובה על ההחלטה, כי "למערכת המשפט ולציבור ניתנה הזדמנות פז יחידה במינה, להרחיב ולחשוף את כל שקרה בסביבתה הקרובה של גברת זקן במשך כל שנות עבודתה. הזדמנות זאת – דומה שהוחמצה לעת הזו. גברת זקן ביקשה לחשוף אירועים בהם היו מעורבים אחרים, להם הייתה עדה. היא הושיטה יד לעבר המדינה וזו סירבה ללחוץ את ידה. אנו תקווה שהחלטה זו תשתנה בעתיד, לאור היותה שגויה".

אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, מסר: "מה שקרה בימים האחרונים הוא ניסיון חסר תקדים בתולדות המשפט בישראל להשפיע על שופט, היושב בימים אלה וכותב את הכרעת הדין. לצערנו, הפרקליטות, במצוקתה, שיתפה פעולה עם הניסיון להסיט משפט, בין השאר באמצעות הצהרות הזויות וחסרות שחר של גורמים אינטרסנטים, ולהכריעו מחוץ לכותלי בית המשפט". "אך כעת", הוסיף דן, "התברר מה שטענו שוב ושוב, כי מאחורי ההצהרות המנופחות אין דבר וחצי דבר. הפרקליטות הבינה, אם כי באיחור, שמדובר בהטיית משפט במלוא מובן המילה והחליטה בסופו של דבר, בצדק, לשים סוף לכך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

החוקרים הבהירו: "אין כאן חומר נפץ"

זקן נחקרה ביום רביעי האחרון במשך שמונה שעות על ידי צוות החקירה המיוחד של היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. במהלך החקירה, הבינו החוקרים כי אין בעדותה חומרים נפיצים משמעותיים. מעבר לפרשת "הולילנד", היא סיפקה מידע גם על פרשת "ראשונטורס". גורמים במערכת אכיפת החוק המעורים בפרטי החקירה של זקן, אמרו בתום חקירתה כי מהתרשמות ראשונית ניכר שגרסתה הייתה עקבית וללא סתירות.

במסמך שהעבירה זקן לפרקליטות מפורטים פרטים לגבי התנהלותם של אולמרט ובכירים אחרים במערכת השלטונית. המסמך חושף גם את שיטת ה"מאעכרים" במערכת הציבורית ואת מערכות היחסים לכאורה של אולמרט עם גורמים שונים.

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully