וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה העתירה להסדר מעמדה של זקן כעדת מדינה

השופטים התייחסו לבקשת התנועה למען איכות השלטון וטענו שההחלטה שלא להגיע להסדר טיעון עם זקן "לא נעשתה ממניעים נגד האינטרס הציבורי". גם בקשתו של עו"ד אלדד יניב נדחתה

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

בג"ץ דחה היום (שלישי) את העתירה של התנועה לאיכות השלטון בנוגע להסכם עדת המדינה של שולה זקן בפרשת הולילנד. התנועה ביקשה לדעת מדוע לא ניתן להגיע להסדר טיעון עם זקן על מנת לשמוע את עדותה, והגישה עתירה נגד פרקליט המדינה ופרקליטות המדינה.

בהחלטה נכתב כי אין זו דרכו של בג"ץ להתערב בשיקול דעתן של רשויות התביעה - ודאי בעניין בו מבקשת העותרת כי בית המשפט יאכוף על רשויות התביעה לערוך הסכם עד מדינה, ובכך להתערב אופן אקטיבי בניהולו של תיק פלילי. "לא מצאנו בסיס לחשוב שמא נהגה הפרקליטות שלא בתום לב או מתוך מניעים נפסדים או נגד האינטרס הציבורי. מטבע הדברים, אין אפשרות לפרקליטות לחשוף בתגובתה הגלויה את מלוא שיקוליה", נימקו השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ונעם סולברג.

עוד בוואלה! חדשות
פריטיו האישיים של הטייס שנעדר 52 שנה נמצאו
הנאנסת משמרת תתאחד עם בנותיה: "ראויה להיות אם"
טורקיה: הסכם הפיצויים עם ישראל ייחתם בקרוב

הפרקליטות הודיעה: שולה זקן לא תהיה עדת מדינה. טל אנגלנדר
לא תשמש עדת מדינה. שולה זקן/טל אנגלנדר

עוד ציינו השופטים כי הדרך להעיד פתוחה בפני זקן אם תבחר בכך, ואין היא מחויבת להמתין לבקשה מצדה של הפרקליטות לשוב ולהעיד. בנוגע למסמך החסוי שהוגש אתמול מטעם הפרקליטות במעמד צד אחד, נכתב: "עיינו במסמך ונחה דעתנו שיש יסוד בדין לא לחשוף את תוכנו. עם זאת, מצאנו כי אין באמור במסמך כדי לשנות מהתוצאה המתחייבת של דחיית העתירה. מובן כי אם וככל שיחול שינוי במד העובדתי הרלוונטי, רשאי יהיה כל צד לפעול ומכל מקום שערי בית המשפט פתוחים".

במקביל, השופט דוד רוזן, שמנהל את תיק הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה היום את בקשתו של אלדד יניב להצטרף לתיק כ"ידיד בית המשפט" ולקרוא לשולה זקן לשוב לדוכן העדים. רוזן בחר שלא לנמק את החלטתו, וציין שישמיע את דבריו במעמד הכרעת הדין בבית המשפט, בעוד פחות משבוע.

עו"ד אלדד יניב העביר לפני כשבועיים בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במטרה להורות על זימונה של שולה זקן לעדות נוספת. בתגובה לכך, ציינו עורכי דינה של זקן, עופר ברטל ודב גלעד-כהן, כי הם אינם מתנגדים לבקשה. הם הוסיפו זקן תהיה מוכנה להעיד אם תיקרא על ידי השופט לדוכן העדים. זאת, על אף העובדה שזקן לא קיבלה מעמד של עדת מדינה בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully