וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן דודו של בשאר אסד נהרג בקרבות עם המורדים

הטלוויזיה הסורית הרשמית דיווחה כי הילאל אסד, קרוב משפחתו של הנשיא, נהרג בקרבות באזור קסב הסמוך לגבול הטורקי, שם הופל בבוקר מטוס מיג של חיל האוויר הסורי בידי טורקיה

צילום: רויטרס, רשתות הטלוויזיה בטורקיה; עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: טורקיה מפילה מטוס סורי באיזור שבו נהרג הילאל)

בן דודו של נשיא סוריה בשאר אסד, הילאל אסד, נהרג בקרבות עם המורדים באזור קסב הסמוך לגבול עם טורקיה – כך דיווחה הערב (ראשון) הטלוויזיה הסורית הרשמית. אסד שימש מפקד ההגנה האזרחית באזור לטקייה שבצפון המדינה.

במהלך שעות הבוקר התרחש באזור הגבול המשותף של סוריה וטורקיה אירוע בולט נוסף, כשטורקיה הפילה מטוס מיג 23 של חיל האוויר הסורי. ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן אישר כי המטוס הופל על ידי מטוסי F-16 במחוז האתאי, מובלעת טורקית בצפון-מערב סוריה. לדברי הטורקים, המטוס חדר למרחב האווירי של המדינה. סוריה אישרה את הדברים והודיעה כי הטייס נטש את המטוס וצנח בשלום.

הילאל אסד. דיילי סטאר הלבנוני, אתר רשמי
הילאל אסד/אתר רשמי, דיילי סטאר הלבנוני

לפני כשנה וחצי חוסל קרוב משפחה נוסף של אסד - גנרל אסף שווכאת, ששימש סגן הרמטכ"ל הסורי והיה מבכירי המשטר בדמשק. שווכאת נהרג בפיצוץ שאירע במטה מנגנון הביטחון הלאומי של סוריה בבירה דמשק. בפיגוע חוסל גם שר ההגנה הסורי, דאוד ראג'חה.

בתוך כך, אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח הערב כי לא רק כוחותיו של אסד נחלו אבידות. על פי הדיווח, אבו עבדאללה, מפקד אזור קונייטרה בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם אל-קאעדה, נהרג בעימותים עם כוחות המשטר הסורי. האירוע באזור זה היום, מהווה את שיא המתקפות של הצבא הסורי בשבועות האחרונים נגד המורדים באזור קונייטרה הסמוך לגבול עם ישראל, במטרה להשיב לידיו שטחים שבשליטתם.

שלוש שנים למלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
אסד ימשיך לדמם, אך גופו יישאר שלם | פרשנות
שלוש שנים של זוועה: סוריה והדילמה העיתונאית
נפש תותבת: סיפורם של הפצועים הסורים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully