וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: הפלנו מטוס סורי שחדר למרחב האווירי שלנו

23.3.2014 / 14:41

לדברי הסורים, הטייס צנח בשלום. צבא טורקיה נמצא בכוננות גבוהה, והקפיץ מטוסים לאזור כמה פעמים בימים האחרונים. ב-2012 הפילה סוריה מטוס פאנטום טורקי

צילום: רויטרס, רשתות הטלוויזיה בטורקיה; עריכה: יותם בן-דוד

טורקיה הפילה הבוקר (ראשון) מטוס מיג 23 של חיל האוויר הסורי - כך אישר ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן. לדבריו, המטוס הופל על ידי מטוסי F-16 במחוז האתאי, מובלעת טורקית בצפון-מערב סוריה. לדברי הטורקים, המטוס חדר למרחב האווירי של המדינה. סוריה אישרה את הדברים והודיעה כי הטייס נטש את המטוס וצנח בשלום.

רשת אל-מנאר הלבנונית דיווחה כי שני טילים נורו לעבר המטוס. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי המטוס עלה באש והתרסק בשטח סורי, באזור החוצץ בין שטח טורקיה למחוז לטקיה.

בחודש יוני 2012 הפיל צבא סוריה מטוס פנטום של חיל האוויר הטורקי. באנקרה טענו בזמנו כי הסורים פתחו באש לעבר המטוס למרות שידעו כי הוא לא מהווה סיכון, וכי שני הטייסים נפלו בשבי ונרצחו בחקירתם.

צבא טורקיה נמצא בכוננות גבוהה בימים האחרונים. ביום חמישי הודיע המטכ"ל הטורקי כי מכ"ם של סוללת טילי SA-17 של צבא סוריה ננעל על שמיניית מטוסי F-16 טורקיים, במהלך תמרון אוויר סמוך לגבול בין שתי המדינות.

יום קודם לכן, טורקיה הזניקה שמיניית F-16 לעבר מטוס ריגול רוסי שסייר בים השחור. זו הייתה הפעם הרביעית בכמה שבועות שטורקיה הזניקה מטוסים בים השחור, לעבר כלי טיס של צבא רוסיה, הפועל בחצי האי קרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully