וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסיף להיות קשה מצב הצעירים שחלו בשפעת מסוג B

בן ה-15 ובת ה-25 שאושפזו בשבוע שעבר בשל סיבוכי השפעת עדיין מאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ בשיבא ובאיכילוב. מומחית למחלות זיהומית: "זוהי לא מחלה קלה - לכו להתחסן"

היחידה לטיפול נמרץ ילדים, בית החולים קפלן ברחובות, פברואר 2014. אופיר לוי - דובר בית החולים, מערכת וואלה! NEWS
היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים קפלן שברחובות, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אופיר לוי - דובר בית החולים

לא חל שיפור במצבם של שני חולי השפעת, נער בן 15 וצעירה בת 25, אשר אושפזו בשבוע שעבר בבתי חולים ברחבי הארץ במצב קשה עקב סיבוכים שנגרמו מהמחלה. שניהם אובחנו כסובלים משפעת מסוג B. יחד עם זאת, חל שיפור במצבו של הילד בן השבע מאשדוד שאושפז גם הוא מסיבוכי המחלה והוא החל לתקשר עם בני משפחתו.

עוד בוואלה! חדשות:
יולדת בת 38 נמצאה מתה בבית חולים בבני ברק
החרדי שקרא לחיילת ”פרוצה” הורשע בהטרדה מינית
פרס לגולשים מאיראן: "אינכם אויב של ישראל"

ישראל נטע, תלמיד ישיבה בן 15 מבני ברק, מאושפז מאז יום ראשון שעבר במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא שבתל השומר כשהוא מורדם ומונשם. בני משפחתו ביקשו מהציבור להתפלל עבורו: "אנחנו מבקשים להתפלל לשלומו של ישראל בן חנה נטע", אמרו לוואלה! חדשות. לקרוביו טענות קשות על המערכת הרפואית. לדבריהם, עוד בשבוע שעבר הוא נבדק שלוש פעמים אצל רופאי משפחה בקופת החולים, ואף שחש רע מאוד, הוא שוחרר לביתו.

מבית החולים איכילוב נמסר כי לא חל שיפור במצבה של החולה בת ה-25 שאושפזה בשבוע שעבר במחלקת טיפול נמרץ. מצבה של בת ה-25 הידרדר אף הוא בשל סיבוכי מחלת השפעת, והוא ממשיך להיות מוגדר קשה.

"קיימת אמונה מוטעית בציבור הרחב, ששפעת היא מחלה קלה"

בתוך כך, השתפר מצבו של הילד בן השבע מאשדוד שאושפז ביום שלישי שעבר בבית החולים קפלן במצב קשה, וכעת הוא מתקשר עם בני משפחתו. יחד עם זאת, הוא עדיין מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים וזקוק לחמצן. הילד הגיע לבית החולים קפלן שברחובות במצב קריטי כתוצאה משפעת מסוג B ובימים הראשונים לאשפוזו היה מורדם ומונשם. לדברי ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, "במהלך היממה האחרונה המטופל נגמל ממכונת ההנשמה ולשמחתנו נמצא כי הוא במצב נוירולוגי תקין, בהכרה מלאה ומתקשר היטב עם הצוות הרפואי ועם הוריו".

אילוסטרציה. ShutterStock
"אין מנוס מלהתחסן"/ShutterStock

שפעת מסוג B היא הסוג הנדיר יותר של המחלה, הנוטה להתפתח במהירות. לדברי ד"ר דיאנה טשר, רופאה בכירה במחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים וולפסון, "קיימת אמונה מוטעית בציבור הרחב, ששפעת היא מחלה קלה, בעוד שבפועל, היא עלולה להוביל לסיבוכים קשים". "קיימות אוכלוסיות שנמצאות בסיכון מוגבר, אבל לצערנו מדי שנה אנחנו עדים למקרים נדירים, שבהם גם אוכלוסיה צעירה ובריאה סובלת מסיבוכים של המחלה, שעשויים להוביל אפילו למוות", היא הוסיפה.

ד"ר טשר קראה לציבור להתחסן נגד שפעת ואמרה כי האמצעי היחיד "שיש בידינו היום כדי להילחם במחלה הוא מניעה. ההמלצה היא לחסן את כלל האוכלוסיה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שפעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully