וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לגולשים מאיראן: "אינכם אויב של ישראל"

6.3.2014 / 18:00

נשיא המדינה השיב לשאלות גולשים מהעולם הערבי באתר החדשות בערבית פאנט. לצד המסר הפייסני וכשברקע תפיסת הספינה, תקף: "טהראן הפכה למרכז טרור, חסר דם ונשק במזרח התיכון?"

שמעון פרס מבקר בפאנט. אתר פאנט,
שמעון פרס באולפן "פאנט" בנצרת, הבוקר/אתר פאנט

נשיא המדינה, שמעון פרס, השיב הבוקר (חמישי) לשאלות גולשים מרחבי העולם הערבי-מוסלמי במסגרת יוזמה של אתר האינטרנט הערבי-ישראלי "פאנט". פרס ביקר במערכת האתר בטייבה, ומלבד הושטת יד לשלום ניצל את ההזדמנות הנדירה לשוחח ישירות עם אזרחי מדינות ערב כדי לתקוף את המשטר האיראני. כשברקע לכידת ספינת הנשק האיראנית שהייתה בדרכה לעזה אתמול, אמר פרס כי "איראן הפכה להיות מרכז של טרור שמפתחת נשק גרעיני להשמדה המונית".

עוד בוואלה! חדשות:
ראש אמ”ן: ”משמרות המהפכה מאחורי הברחת הנשק”
הנשק שהיה מעלה את הג’יהאד לליגה של הגדולים
יולדת בת 38 נמצאה מתה בבית חולים בבני ברק

פרס אמר באותו נושא: "איני מבין מדוע האיראנים עושים זאת. חסר דם ונשק במזרח התיכון? בעזה יש להשקיע בפיתוח ובתשתיות, לא בנשק". פרס תקף גם את חמאס ואמר כי "אם ייפסק הירי מעזה, לא יהיה שום צורך בהסגר. אין לנו כוונה לגרום לסבל לתושבי עזה, יש לנו עניין לראות את עזה מתפתחת ומשגשגת. אך מדוע הם משקיעים מיליונים בטילים?".

שמעון פרס מבקר בפאנט. אתר פאנט,
"הבעיה המרכזית של העולם הערבי היא לא ישראל". פרס, הבוקר ב"פאנט"/אתר פאנט

בתשובה לשאלה של גולש מאיראן על היחסים בין הרפובליקה האיסלאמית לישראל, אמר פרס כי "העם האיראני אינו אויב של ישראל ומעולם לא איימנו עליהם, אין לנו גבול משותף ולא סכסוכים. מדוע קם מנהיג באיראן ואומר כי רוצה להשמיד את ישראל? מה ישראל עשתה להם? כורש היה ציוני גדול והיינו ביחסים היסטוריים טובים. כל העולם מגנה אותם". פרס הזכיר גם כי "נשיא איראן הקודם (מחמוד אחמדינג'אד, א.ת) הכחיש את השואה – דבר שלא ניתן להעלות על הדעת. איראן מוכרחה לכבד את האמת".

פרס התייחס במסגרת השיחה עם הגולשים גם לאפשרות שישראל תשפר את יחסיה עם מדינות ערב לאחר חתימת הסכם שלום, ואמר: "אני חושב כי העולם הערבי מבין שהבעיה המרכזית שלהם היא לא ישראל. אין מדינה שיש לה עניין לראות את העולם הערבי מתקדם יותר מאיתנו. את מה שישראל עושה בהיי-טק, יכולות ארצות ערב לעשות. ישראל יכולה לסייע לשכנותיה הערביות - חבל לבזבז את הזמן על יריבות וסיסמאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל יכולה לסייע לשכנותיה הערביות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של פרס מתכתבים עם הדברים שאמר השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בוועידת איפא"ק על הרווח הכלכלי שצפוי לישראל מהסכם שלום אזורי שיכלול את מדינות ערב. בעוד הנשיא פרס מרבה להתייחס בתקשורת ל"יוזמת השלום הערבית", שבמסגרתה מציעות כלל מדינות ערב להכיר בישראל לאחר שייחתם הסכם שלום ישראלי-פלסטיני, הרי שמבחינת נתניהו, הייתה זו הפעם הראשונה שהוא מתייחס בחיוב לרעיון הזה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully