וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אשפוז בגלל שפעת: בת 25 במצב קשה

27.2.2014 / 9:14

הצעירה מטופלת במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב. היא לא סבלה ממחלות רקע קודמות. השבוע מת ילד בן ארבע כתוצאה מהמחלה, ונער בן 15 מאושפז במצב קשה מאוד

מחלת השפעת ממשיכה לפגוע: צעירה בת 25 מאושפזת במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב בשל פגיעה של שפעת B ממנה היא סובלת. היא אושפזה בתחילת השבוע, מבלי שסבלה לפני כן ממחלות רקע אחרות. מדובר באותו זן מסוכן של שפעת שהביא למותו של הילד גיא זיידן בן הארבע מקיבוץ מגל השבוע.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: אובמה ילחץ על נתניהו לקבל את הסכם המסגרת
אמנסטי: ישראל עשתה פשעי מלחמה בגדה המערבית
אריזונה: המושלת הטילה וטו על החוק לאפליית להט"ב

גיא זיידן בן הארבע שנפטר משפעת, 25 בפברואר 2014. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
גיא זיידן/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

השפעת, שפוגעת בדרך כלל במבוגרים, לא פסחה גם על ישראל נטע בן ה-15 המאושפז במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא בתל השומר. בני משפחתו לא משים ממיטתו וקיימת סכנה ממשית לחייו.

אתמול פורסם על מצבו של נטע, יממה לאחר מותו של זיידן באותן נסיבות מצערות. "אנחנו מבקשים להתפלל לשלומו של ישראל בן חנה נטע", אמרו בני משפחתו של הנער. לקרוביו טענות קשות על המערכת הרפואית שהתרשלה בטיפול בו, ולדבריהם עוד בשבוע שעבר הוא נבדק שלוש פעמים אצל רופאי משפחה בקופת החולים, ועל אף שחש רע מאוד, שוחרר לביתו. כעת, אחרי שאושפז במצב קשה מאוד, הם חוששים שהעיכוב הזה עלול לעלות לו בחייו.

ד"ר דיאנה טשר, רופאת ילדים בכירה במחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים וולפסון בחולון, מסבירה כי גם בני אדם צעירים ובריאים עלולים להיפגע קשות מהשפעת. "קיימת אמונה מוטעית בציבור ששפעת היא מחלה קלה, בעוד שבפועל מדובר במחלה שיכולה להוביל לסיבוכים קשים", אמרה. לדבריה, "יש אוכלוסיות בסיכון מוגבר. מדי שנה יש מקרים נדירים וטרגיים בהם גם אוכלוסייה צעירה וילדים נפגעים, וזה מגיע לפעמים גם למוות. ההמלצה היא לחסן את כל האוכלוסייה. צריך טיפול מונע".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully