וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא בן ה-4 מת משפעת: "זה כמו סרט אימה"

26.2.2014 / 0:02

משפחתו של גיא זיידן מקיבוץ מגל מתקשה להתרגל למציאות שפקדה אותם. "הוא העניק לכולנו שמחה גדולה", סיפר הסב על נכדו שמת כתוצאה מסיבוך של שפעת ודלקת בשריר הלב

גיא זיידן בן הארבע שנפטר משפעת, 25 בפברואר 2014. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
"מדובר בילד חמוד, בריא, מלא מרץ". גיא זיידן/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

בני משפחת זיידן מקיבוץ מגל מתקשים להתרגל למציאות הטרגית שפקדה אותם אתמול (שלישי) - גיא בן הארבע שהפיק להם כל כך הרבה שמחה, מת כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת ונגיף בשריר הלב בבית החולים שיבא בתל השומר. סבו רון גילעם תיאר נכד מקסים: "מדובר בילד חמוד, בריא, מלא מרץ, ספורטיבי, יפה. מה עוד סבא יכול לומר על הנכד? הוא היה בן יחיד בין שלוש בנות גדולות ממנו והעניק לכולנו שמחה גדולה".

לדבריו, הכול התחיל בשפעת רגילה שכולם חשבו שהוא התגבר עליה. "הוא קיבל שפעת והתאושש ממנה אחרי יום, ולאחר מכן הוא נהיה פתאום אפתי. הבאנו אותו מיד לטיפול נמרץ. מהר מאוד המערכות הפסיקו לתפקד וחיברו אותו למכשיר אקמו (מכונת לב-ריאות מלאכותית) ובדיעבד עכשיו אנחנו יודעים שזה היה איזה נגיף שהתיישב לו על שריר הלב". צוות בית החולים "שעשה את עבודתו בצורה נפלאה", הגדיר את המקרה נדיר וקיווה לנס, סיפר הסב. "הנגיף התיישב לו על שריר הלב וגמר את הלב".

פעוט בן ארבע מת כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת

"ההורים, מיכל וטל, הם אנשים מדהימים וחזקים. החוזק לפעמים הוא כלפי חוץ ולא תמיד מה שרואים בחוץ נמצא בפנים, נראה מה יהיה", אמר הסב. "זה בלתי נסבל, זה כמו להיכנס לסרט אימה וכולם מחכים שהסרט ייגמר ולא מאמינים שזו המציאות, אבל כנראה כמו בכל מקרה טראגי כזה של מוות ושל אובדן מתרגילים לעובדות".

"מדובר בהלם וחוסר אונים", הוסיף גילעם. "יש שתי אופציות - או ליפול ולהידרדר לתהום ומי יודע לאן נגיע, או לקחת את זה כמקרה מצער, אך מחשל שיוצר אופציה להתגברות ולהתפתחות. בינתיים אנו לכאורה בוחרים באופציה השנייה, אנחנו מקווים שכך יהיה".

בית החולים: "אושפז עם קריסת מערכות"

"בבית החולים לילדים אושפז ילד עם קריסת מערכות, שכללה דלקת חריפה של שריר הלב מסיבוך של שפעת", נמסר אמש מבית החולים שיבא. "מדובר בילד, בן קיבוץ, שהיה בריא לפני מחלתו הנוכחית. הילד הגיע לחדר המיון בשבת אחר הצהריים. מבחינה קלינית אובחן מצב הלם, כשההשערה הייתה שמדובר דלקת שריר הלב ויראלית ואלח דם. נלקחו דגימות דם לזיהוי הגורם. לאחר מספר שעות ביחידה הידרדר מצבו והופיע דום לב. תוך כדי פעולות החייאה ועיסוי לב הועלה הילד על מכונת לב ריאות מלאכותית (אקמו). במקביל, חזרה לבית החולים תשובה שמדובר בשפעת מסוג B".

"למיטב ידיעת הצוות הרפואי, הילד לא קיבל חיסון נגד שפעת לפני מחלתו הנוכחית", הוסיפו בבית החולים. "לצערנו ולכאבנו, קרסו מערכותיו של הילד למרות הטיפול הסופר-אינטנסיבי והוא נפטר. פרטים על המקרה דווחו להנהלת משרד הבריאות".

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully