וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לעורפי ראשו של חייל בריטי בלונדון

השניים, בריטים שהתאסלמו, נשלחו לעשרות שנים בכלא ללא אפשרות לחנינה. הם סולקו מהאולם לאחר שהתפרעו, ובחוץ דרשו מפגינים להוציאם להורג. הרצח ותיעודו זעזעו את הממלכה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(אדבוואלה, ידיו מגואלות בדם, מיד לאחר שרצח את ריגבי, מאי 2013)

שני בריטים שערפו בסכין קצבים את ראשו של החייל לי ריגבי באמצע הרחוב בלונדון נשלחו היום (רביעי) לעשרות שנים בכלא, ללא אפשרות לחנינה. הרצח, שבוצע במאי האחרון על ידי שני אזרחי המדינה שהתאסלמו, זעזע את הציבור הבריטי והצית גל מחאה אנטי-מוסלמי.

בדצמבר נמצאו מייקל אדבולג'ו, בן 29, ומייקל אדבוואלה, בן 22, אשמים ברציחתו של ריגבי בן ה-25, שבמהלך שירותו הצבאי הוצב באפגניסטן, בקפריסין ובגרמניה. השניים דרסו את ריגבי לאחר שיצא מבסיסו בדרום הבירה הבריטית ואז דקרו אותו פעמים רבות. אדבולג'ו, שהגדיר עצמו "חייל של אללה", נידון היום למאסר עולם, ומשמעות הדבר כי לא ישתחרר.

שותפו לרצח אדבוואלה נידון למאסר של 45 שנה לפחות, בשל גילו הצעיר יחסית וחלקו הפחות ברצח. גזר הדין ניתן בהיעדרם של השניים – הם סולקו מהאולם לאחר שהחלו להתפרע בתא הנאשמים בפתח דבריו של השופט נייג'ל סוויני. אדבולג'ו קרא "אללה אכבר", ואדבוואלה צעק "זה שקר", כשהשופט הזכיר את עמדותיהם הקיצוניות.

עוד חדשות מהעולם:
בגלל ויכוח על אופניים: הרג גבר אוטיסט במכת אגרוף
המחאה באוקראינה: עשרות פצועים בהפגנה נגד פוטין
האם בעלי עסק באריזונה יורשו לסלק הומואים ממפתנם?

פעילי ימין מפגינים מחוץ לבית המשפט בלונדון, שם נידונו למאסר עולם רוצחי החייל לי ריגבי. 26 בפברואר 2014. רויטרס
פעילי ימין מפגינים מחוץ למשפט בלונדון בדרישה להוציא את הרוצחים להורג, היום/רויטרס

"קיבלתם ביניכם החלטה על מנת לקדם את מטרתכם הקיצונית – לרצוח חייל בפומבי, לאור יום, ולעשות זאת באופן שיביא לסיקור תקשורתי מרבי", אמר סוויני.

הרצח של ריגבי סוקר בהרחבה ברחבי העולם, וכלל סרטון שבו נראה אדבולג'ו, כשידיו מגואלות בדם ומולו עוברים ושבים מזועזעים, מסביר כי עשה זאת מכיוון ש"מוסלמים מתים מדי יום על ידי חיילים בריטים", והגדיר זאת "עין תחת עין ואמת תחת אמת". מחוץ לבית המשפט במרכז לונדון הפגינו פעילי ימין קיצוני ובידיהם עמודי תלייה מדומים, ודרשו לגזור על השניים עונש מוות.

בעדותו בבית המשפט אמר אדבולג'ו כי אהב את ארגון הג'יהאד הבינלאומי אל-קאעדה, על אף שמעולם לא פגש פעילים מהארגון. הוא העיד גם כי הוא ושותפו גמרו אומר להרוג חייל בריטי, וריגבי הוא הראשון שנקרה בדרכם.

השופט קבע כי מעשיהם של השניים "מחליאים ובלתי נסלחים" וכי גרמו ל"מרחץ דמים". הוא הוסיף כי הוא משוכנע שאין כל תקווה שאדבולג'ו ישנה את דרכיו.

פעילי ימין מפגינים מחוץ לבית המשפט בלונדון, שם נידונו למאסר עולם רוצחי החייל לי ריגבי. 26 בפברואר 2014. רויטרס
פעילי ימין מפגינים מחוץ לבית המשפט בלונדון, שם נידונו למאסר עולם רוצחי החייל לי ריגבי. 26 בפברואר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully