וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בלונדון בשל רצח החייל: "האיסלאם עורף אותנו"

כ-200 פעילי ימין קיצוני הגיעו לרובע שבו נרצח החייל הבריטי והתעמתו עם המשטרה: "האיסלאם מעולם לא היה דת של שלום". החקירה מתמקדת בשאלה האם החשודים המאושזפים פעלו לבד

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כמאתיים פעילי ימין קיצוני התפרעו לפנות בוקר (חמישי) ברחובות לונדון, בתגובה לרצח החייל אמש בבירה הבריטית. המתפרעים, חברי הארגון הקיצוני "ליגת ההגנה האנגלית" (EDL), זרקו בקבוקים על שוטרים ושרו שירים בגנות המוסלמים. אחדים מהם ניסו לפרוץ למסגד אך לא הצליחו.

הפעילים התקהלו ברובע וולוויץ' שבדרום-מזרח לונדון, שם אירע הרצח המזעזע. רבים עטו כובעי גרב, אך אחרים דווקא באו בפנים גלויים והטיחו בשוטרים טענות על העיכוב בהגעה לזירה. מנהיג ארגון ה-EDL, טומי רובינסון, אמר: "המוסלמים עורפים את הראש של החיילים שלנו. זוהי משמעות האיסלאם. בבתי הספר שלנו מחנכים את הילדים שזו דת של שלום, אבל זה לא נכון, וזה מעולם לא היה כך. לכולנו היה מספיק זה. הממשלה חייבת לדעת עד כמה הציבור זועם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החשודים, מייקל עבדולאג'ו, מצטלם זמן קצר אחרי הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני גברים נעצרו בחשד שתכננו להצית מסגד במחוז אסקס שבמזרח אנגליה. אנשי המסגד אמרו כי הם חוששים ממעשי נקמה. איברהים מוגרה, נציג הוועדה המוסלמית של בריטניה, אמר כי למעשה הרצח אמש "לא היה כל קשר לאיסלאם". גם ראש העיר לונדון, בוריס ג'ונסון, אמר כי אסור להאשים את המוסלמים במתקפה, וכי אין להטיל את האחריות עליה על מדיניות החוץ של בריטניה.

אתמול אחר הצהריים נדקר למוות חייל ברובע וולוויץ'. שמו טרם פורסם. שני החשודים ברצח נורו על ידי המשטרה ואושפזו. אחד מהם נתון במצב קשה. לפי החשד, קורבן הרצח נדרס לפני שנדקר. בוצע ניסיון לנסר את ראשו בקופיץ. עדי ראייה סיפרו כי החשודים צעקו "אללה אכבר" בשעת המעשה. הם לא ניסו להימלט מהמקום ועודדו עוברי אורח לצלם אותם ואת הקורבן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רצח חייל, לונדון, מאי 2013. רויטרס
נשים מניחות זרים בזירת הרצח, הבוקר/רויטרס

זמן קצר אחרי הרצח, אחד החשודים, שזוהה בתקשורת מייקל עבדולאג'ו, תושב רומפורד שבמחוז אסקס, תועד בווידאו בידיים מגואלות בדם. הוא אמר למצלמה כי ביצע את הרצח משום ש"חיילים בריטים רוצחים מוסלמים מדי יום". כשנשאל אם יהיו קורבנות נוספים, בהם פוליטיקאים, השיב: "לא. רק אנשים רגילים - כמוך וכמו הילדים שלך".

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון היה בפריז באותה שעה והוזעק בחזרה ללונדון. היום בבוקר נערכה ישיבת חירום של ממשלת בריטניה, ובסיומה לא נמסר על הגברת הכוננות הביטחונית בלונדון. החקירה מתמקדת בבדיקה האם החשודים פעלו לבדם או כחלק נרחבת יותר של פעילי טרור. כאמצעי זהירות, נמסר למשפחותיהם של חיילים המשרתים מעבר לים, לשמור על ערנות משום, שהן עלולות לשמש מטרות. לפי שעה אין הוראה לחיילים להימנע מלבישת מדים בציבור.

אחרי הרצח - החשוד הצטלם כשידיו מגואלות בדם

רצח חייל, לונדון, מאי 2013. רויטרס
זירת הרצח, אמש. שני החשודים עדיין מאושפזים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully