וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בעלי עסק באריזונה יורשו לסלק הומואים ממפתנם?

סערה בארה"ב: חוק שממתין לאישור המושלת קובע שניתן יהיה לסרב לשרת הומוסקסואלים, אם הדבר פוגע באמונתו הדתי של בעל העסק. גם בכירי הרפובליקנים במקהלת המתנגדים

צילום רויטרס, עריכה: טל רזניק

מושלת אריזונה, ג'ן ברואר, נמצאת תחת מכבש לחצים כבד, שנועד לגרום לה להטיל וטו על חוק שמעורר ויכוח עז לגבי דת וחברה. ברואר הרפובליקנית שהתה בכנס מושלים וושינגטון בימים האחרונים, וחזרה אתמול (שלישי) לבירה פיניקס, הישר לתוך סערה פוליטית שגדלה מרגע לרגע.

בשבוע שעבר, המחוקקים באריזונה אישרו חוק המתיר לבתי עסק שלא להגיש שירות ללקוחות הומוסקסואלים, אם הדבר פוגע באמונתם הדתית. כל חנות, חברה, כנסיה או אדם באריזונה יוכלו לדחות ממפתנם את בני קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים), ולטעון כי עשו זאת בחסות החוק, ולא מטעמי אפליה.

החוק מסעיר את ארה"ב כולה, ומקהלת המתנגדים לו נעשית קולנית יום ליום. המפלגה הדמוקרטית טוענת כי מדובר בחוק "רעיל", וגם כמה מאנשי המפלגה הרפובליקנית באריזונה, שבעצמם תמכו בחוק, מסתייגים ממנו כעת, משום ש"הוטעו לגבי הנוסח הסופי שלו", כלשונם.

השבוע - ההומואים באוגנדה הוצאו מחוץ לחוק: "מלאים בתולעים"

הפגנה נגד תקנה SB1062 המתירה לבעלי עסקים לסרב להעניק שירות להומוסקסואלים. פיניקס, אריזונה, פברואר 2014. רויטרס
הפגנה נגד החוק, מול משרדי המושלת בפיניקס, אריזונה/רויטרס

שני הסנאטורים הרפובליקנים של אריזונה, ג'ון מקיין וג'ף פלאק - קראו למושלת להטיל וטו על החוק. אפילו מושל מסצ'וסטס לשעבר והמתמודד לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, הממעט להתבטא בנושאים שנויים במחלוקת, יצא בקריאה דומה.

ברואר כנראה תמשיך להתלבט ביממה הקרובה אם לאשר את החוק, SB1062, שהונח על שולחנה. ההערכה היא שהלחץ הציבורי יאלץ אותה להפיל את החוק. אריזונה צפויה לארח את הסופר-בול בשנה הבאה, ומתנגדי החוק מזהירים מחרם תיירותי על המדינה.

דאג קול, יועץ פוליטי המכיר מקרוב את ברואר, אמר כי להערכתו, המושלת צפויה לקבל תדרוך משפטי מפורט לפני שתכריע בעניין. "היא לא טירונית במקרים רגישים שכאלה", אמר.

ב-2010 אישרה ברואר חוק שנוי במחלוקת גם הוא, המתיר לשוטרים לעצור כל אדם "הנראה כמו מהגר" ולדרוש ממנו להציג מסמכי זיהוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully