וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה באוקראינה: עשרות פצועים בהפגנה נגד פוטין

כ-20 אלף מוסלמים טטרים התעמתו בחצי האי קרים, עם קבוצת מפגינים שדרשו להחזיר את האזור לרוסיה. אדם אחד נהרג. בצהריים הודיעה מוסקבה על תרגיל צבאי סמוך לגבול

יח"צ - חד פעמי

עשרות מפגינים נפצעו בצהריים (רביעי) בחצי האי קרים שבאוקראינה, במהלך קטטת אגרופים בין תומכי המשטר הרוסי למתנגדיו. אדם אחד לפחות נרמס למוות.

בעיר סימפרופול, בירת קרים, צעדו כ-20 אלף מוסלמים טטרים, כדי להביע תמיכה בממשל המקומי. מאות מתנגדים, שקראו למסור את חצי האי לרוסיה, התקוטטו עמם, והמפגינים השליכו אבנים ובקבוקים זה לעבר זה.

רק לאחר זמן רב, ובתיאום עם ראשי המפגינים, הצליחה המשטרה להפריד בין הניצים.

המתח בחצי האי קרים שלחופי הים השחור, מדגיש את הפילוג הפוליטי, בין 46 מיליון התושבים של אוקראינה, ומעורר חשש שהרוב הדובר-רוסית, המתגורר במזרח ובדרום המדינה, לא יכיר בממשלה הזמנית.

הפגנה פרו-רוסית בעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 26 בפברואר 2014. רויטרס
דגל קרים מונף בהפגנה, בצהריים מול מטה הממשל המקומי/רויטרס

הטטרים המתגוררים בקרים הם טורקים מוסלמים, שבאו לחצי האי לפני מאות שנים. ב-1944 סטאלין גירש אותם לקווקז, והקים במקום נמל חשוב של הצי הסובייטי. הם הורשו לחזור לשם אחרי שאוקראינה הכריזה על עצמאות ב-1991.

בתוך כך, הנשיא ולדימיר פוטין, הודיע כי צבא רוסיה יוצא לתמרון פתע, שיתקיים סמוך לגבול עם אוקראינה ויימשך עד השבוע הבא. ארה"ב הזהירה את פוטין בתחילת השבוע שלא לשגר חיילים לשטח אוקראינה, אך מוסקבה מתעקשת כי בכוונתה "לעשות הכל" כדי לשמור על כוחותיה הימיים באזור.

הממשלה הזמנית באוקראינה צפויה להיחשף הערב. כמה תפקידים ככל הנראה יוצעו לראשי המחאה. במקביל, משרד הפנים פירק את משטרת ההפגנות, ה"ברקוט", המואשמת שקיבלה הוראות מהנשיא הנמלט, ויקטור ינוקוביץ', להרוג עשרות מפגינים.

לקריאה נוספת
נשיא אוקראינה הנמלט מבוקש בגין רצח עשרות מפגינים
ריגול וכסף מסתורי: סיור בערימת המסמכים של ינוקוביץ'

הפגנה פרו-רוסית בעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 26 בפברואר 2014. רויטרס
הפגנה פרו-רוסית בעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 26 בפברואר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully