וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין במסר למערב: פתח בתרגיל פתע בגבול אוקראינה

26.2.2014 / 14:47

ברקע המשבר במדינה השכנה, נשיא רוסיה הורה על התמרון, שיימשך עד השבוע הבא. בתחילת השבוע, הבית הלבן הזהיר את מוסקבה: "שיגור צבא לאוקראינה - טעות מרה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לצבא לצאת לתרגיל פתע במערב המדינה, לא הרחק מהגבול עם אוקראינה. סוכנויות הידיעות ברוסיה מדווחות כי התרגיל נועד "לבחון את המוכנות הקרבית של הכוחות המזוינים".

סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את שר ההגנה, סרגיי שויגו, שאמר כי בתרגיל משתתפים "כוחות המחוז המערבי". לדבריו, ביומיים הקרובים ייערכו מטווחים ותמרונים שונים, והשלב השני של התרגיל יתחיל ביום שישי, בהשתתפות חיל האוויר וחיל הים.

המתיחות הגאו-פוליטית גברה באזור מאז הדחת נשיא אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ'. בעוד שרוסיה מנסה להדק את אחיזתה בשכנתה ממערב, מדינות המערב מנסות לפתות את קייב בסיוע כלכלי, כדי למנוע ממנה לחזור לחיקו של הנשיא פוטין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בנאום לרגל יום הניצחון על הנאצים. מוסקבה, ספטמבר 2013. AP
פוטין נואם במצעד צבאי במוסקבה בחודש ספטמבר אשתקד/AP

בתחילת השבוע, הזהיר הבית הלבן את הנשיא פוטין שלא לשגר כוחות צבא לתוך אוקראינה. יצוין כי בשנים האחרונות, ובפרט מאז שפוטין שב לנשיאות ב-2012, צבא רוסיה עשה כמה תרגילי פתע ברחבי המדינה.

לדברי שר ההגנה הרוסי, התרגיל הנוכחי יימשך עד השבוע הבא, ויכלול גם חטיבות ממרכז רוסיה.

ראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב, אמר שלשום כי "האינטרסים של מוסקבה ושל אוקראינה נמצאים תחת איום". פוטין טרם הגיב בפומבי למשבר הפוליטי באוקראינה.

כרזת "מבוקש" של נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ'. קייב, 24 בפברואר 2014. רויטרס
כרזת "מבוקש" של הנשיא הנמלט ינוקוביץ', מודבקת על מכונית בקייב/רויטרס

ביום ראשון, אמרה סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, כי אם פוטין ישלח חיילים לאוקראינה, "תהיה זו טעות חמורה" מצדו. בתכנית "פגוש את העיתונות ברשת אן-בי-סי אמרה רייס כי "לא אוקראינה ורוסיה, ולא או אירופה וארה"ב, שואפות לראות את אוקראינה מתפצלת לשניים".

שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, אמר כי לונדון ובנות בריתה "מוכנות עם היד על פנקס הצ'קים" כדי לסייע לאוקראינה להיבנות מחדש. "אנחנו כאן ומוכנים לעזור, ברגע שיהיה מישהו בצד השני של הטלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully