וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה הנמלט מבוקש בגין רצח עשרות מפגינים

משרד הפנים בקייב הוציא צו מעצר נגד ינוקוביץ', שנראה לאחרונה בחצי האי קרים. הבית הלבן לפוטין: שליחת חיילים לאוקראינה - טעות מרה. לונדון: רוצים לסייע, הצ'ק מוכן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

בהתפתחות נוספת באוקראינה, משרד הפנים בקייב הוציא צו מעצר נגד הנשיא המודח, ויקטור ינוקוביץ'. הוא מבוקש בשל רצח המוני של מפגינים. בהודעת המעצר נכתב כי הוא נראה לאחרונה בחצי האי קרים, אחרי שככל הנראה ניסה להימלט לרוסיה. אתמול מונה יו"ר הפרלמנט, אלכסנדר טור'צינוב, לנשיא הזמני, והוא ימלא את התפקיד עד לבחירות בחודש מאי.

בתוך כך, עדכן משרד הבריאות באוקראינה את מניין ההרוגים במהומות המהפכה ל-88, רובם מפגינים נגד השלטון ומקצתם שוטרים. נציבת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תבוא היום לקייב לשיחות עם ראשי האופוזיציה ועם ההנהגה הזמנית.

ארה"ב מתרה במוסקבה כי אם תתערב צבאית באוקראינה, תהיה זו "טעות חמורה" מצדה. בתוך כך, לונדון מציעה סיוע כלכלי למדינה, במקום חבילת הסיוע שפוטין הבטיח לה.

מהפכה באוקראינה - כותרות אחרונות
בקייב עוד לא חוגגים: "המתים מביטים בנו מלמעלה"
אוקראינה מינתה נשיא זמני, ינוקוביץ' ירד למחתרת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם ראש הממשלה דמיטרי מדבדב ויו"ר הוועד האולימפי תומס באך. סוצ'י, 23 בפברואר 2014. רויטרס
נשיא רוסיה פוטין עם רה"מ מדבדב ונשיא הוועד האולימפי באך, אמש בסוצי'/רויטרס

סוזן רייס, היועצת לביטחון לאומי של הנשיא אובמה, אמרה אמש (ראשון) כי יש להבטיח את איחודה של אוקראינה ואת זכותם של אזרחי המדינה לחופש פוליטי. לדבריה, אובמה שוחח על כך בטלפון בסוף השבוע עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רייס התראיינה בתכנית "פגוש את העיתונות ברשת אן-בי-סי. כשנשאלה האם הבית הלבן חושש שפוטין ישגר חיילים לאוקראינה, השיבה: "זו תהיה טעות חמורה. לא אוקראינה ורוסיה, או אירופה וארה"ב, שואפות לראות את אוקראינה מתפצלת לשניים". היועצת לביטחון לאומי אמרה כי בשבועות הקרובים, וושינגטון תפעל עם אירופה ועם מדינות נוספות כדי לסייע ל"כלכלה האוקראינית השברירית".

דבריה של רייס הדהדו בראיון אחר שהעניק הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין. בשיחה עם התכנית "פגוש את האומה" ברשת סי-בי-אס, אמר מקיין - מבקרו הנוקב של הנשיא אובמה - כי צריך להבהיר לפוטין שאסור לפצל את אוקראינה. "הם רוצים להיות מערביים", אמר מקיין. "זה מה שמאות האלפים בכיכר דורשים. הם לא רוצים להיות במזרח".

שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, אמר כי לונדון ובנות בריתה "מוכנות עם היד על פנקס הצ'קים" כדי לסייע לאוקראינה להיבנות מחדש. "אנחנו כאן ומוכנים לעזור, ברגע שיהיה מישהו בצד השני של הטלפון.

כיכר העצמאות במרכז קייב. אוקראינה, 23 בפברואר 2014. GettyImages
כולם מחכים לפוטין. מפגינה בכיכר העצמאות בקייב, אמש/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully