וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מינתה נשיא זמני, ינוקוביץ' ירד למחתרת

לא ידוע היכן נמצא הנשיא המודח, שמסרב להכיר בסילוקו וטוען להפיכה לא חוקית. יו"ר הפרלמנט ויד-ימינה של טימושנקו, אלכסנדר טורצ'ינוב, ישמש נשיא זמני. שליח וואלה! מדווח

מערכת וואלה!

יו"ר הראדה (הפרלמנט) של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, קיבל הבוקר (ראשון) באופן זמני את סמכויות הנשיא המדינה. הנשיא ויקטור ינוקוביץ' נטש אמש את הבירה, וככל הנראה מסתתר במזרח המדינה. הוא טוען כי הפרלמנט ביצע מהלכים לא חוקיים כדי לבצע פוטץ'.

הבוקר הודחו מתפקידם שר החוץ ושר החינוך, לאוניד קוזחרה ודמיטרי טבצ'ניק. צווי מעצר הוצאו לשר הכלכלה אלכסנדר קלימנקו ולתובע הכללי לשעבר, ויקטור פשונקה. במקביל, הפרלמנט ביטל את החוק שהעביר ינוקוביץ', שקבע כי רוסית תהיה שפה רשמית במדינה.

הבחירות במדינה הוקדמו ויתקיימו ב-25 במאי. טורצ'ינוב, הנשיא הזמני, הוא יד ימינה של ראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו, ששוחרה אמש מהכלא, אחרי שנשאה שנתיים מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליה ב-2011.

מהפכה באוקראינה - כותרות אחרונות
מעקבים חשאיים וכסף מסתורי: המסמכים של הנשיא הנמלט
טימושנקו, נסיכת הגז שפילגה את אוקראינה. פרופיל
כמו אצל סדאם: שליח וואלה! מבקר באחוזה של ינוקוביץ'
טלטלה באוקראינה: הנשיא הודח, טימושנקו שוחררה

יוליה טימושנקו נואם בכיכר העצמאות. קייב, פברואר 2014. GettyImages
טימושנקו, אמש בכיכר העצמאות בקייב. האהדה תשרוד עד הבחירות?/GettyImages

כמו טימושקנו, גם טורצ'ינוב, מגיע מהעיר דניפרופטרובסק בדרום מזרח אוקראינה, העיר השלישית בגדולה במדינה. הוא מכהן כסגן יו"ר מפלגת "המולדת" שבראשה עמדה. אחרי המהפכה הכתומה ב-2004, הוא מונה לעמוד בראש שירותי הביטחון של המדינה (SBU).

במערב מגיבים בזהירות למהפכה באוקראינה, שחוללה דרמה של שנה שלמה בפחות מ-48 שעות. שר החוץ ג'ון קרי שוחח בטלפון עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב, וציין כי "יש אווירה שלווה" שרווחת בקייב אחרי הדחתו של הנשיא ינוקוביץ'.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

תיעוד: ינוקוביץ' נמלט במסוק מאחוזתו

מפגינים בקייב אחרי הדחת הנשיא ויקטור ינוקוביץ'. אוקראינה, 23 בפברואר 2014. AP
קריקטורה של ינוקוביץ' המודח על רכב שרוף בקייב, הבוקר/AP

האיחוד האירופי הודיע כי הוא מוכן לסייע לממשלה החדשה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שוחחה בטלפון עם טימושנקו, ובירכה אותה על חזרתה לפוליטיקה "כגורם מייצב".

באשר לינוקוביץ', מקום הימצאו עדיין נותר בגדר תעלומה, וגם דוברו האישי הצהיר כי הוא אינו יודע היכן נמצא הנשיא המודח. משמר הגבול הודיע כי ינוקוביץ' ניסה להמריא אמש מהעיר דונצק שבמזרח המדינה, אך לא היו בידיו את המסמכים הדרושים. לאחר מכן הוא עזב את שדה התעופה במכונית. לפי שעה, אין תיעוד המצביע על כך שהוא יצא מגבולות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully