וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקבים חשאיים וכסף מסתורי: המסמכים של הנשיא הנמלט

מפגינים ועיתונאים שפשטו על אחוזת של ויקטור ינקוביץ' משו מהמים אלפי קבלות ומחברות, החושפות את ממדי הפרנויה - וההון - של הנשיא המודח. כתב וואלה! חדשות מדווח מקייב

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

במנוסתו מקייב, הנשיא המודח של אוקראינה, ויקטור ינוקוביץ', הותיר מאחור אלפי מסמכים, קבלות ומזכרים שאגר במהלך כהונתו. החומרים שאותרו בקלסרים שנזנחו מאחור, מגלים טפח מהפרנויה של הנשיא המודח, ומההון האדיר שקיבל והעביר דרך מקורות עלומים.

מפגינים ועיתונאים שפשטו בסוף השבוע על האחוזה שבפאתי קייב גילו כי מאות מהמסמכים הושלכו לנהר, אחרי שככל הנראה, אנשי הצוות של הנשיא לא הספיקו לשרוף את כולם. במים נמצאה גם תחמושת לשלל סוגים של כלי נשק.

לפי דיווחים רבים, ינוקוביץ' נמצא כעת במזרח אוקראינה, אחרי שניסה להימלט לרוסיה ונבלם בביקורות הגבולות. הוא - או אנשיו - ניסו כנראה להיפטר מהמסמכים הרבים, שהועברו לייבוש בהאנגר מטוסים וסירות קטן, במאמץ להצילם.

מהפכה באוקראינה - כותרות אחרונות
טימושנקו, נסיכת הגז שפילגה את אוקראינה. פרופיל
כמו אצל סדאם: שליח וואלה! מבקר באחוזה של ינוקוביץ'
טלטלה באוקראינה: הנשיא הודח, טימושנקו שוחררה

מפגינים ועיתונאים מייבשים מסמכים שנשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' השליך למים. קייב, פברואר 2014. יוטיוב, צילום מסך
מייבשים מסמכים באחוזתו של ינוקוביץ', אתמול/צילום מסך, יוטיוב

אחוזת "מז'יהיריה" משתרעת על פני שטח של 1,400 דונם, ולחופיה זורם נהר דנפייר. היא כוללת גן חיות ובו טווסים, איילים וחזרזירים, מגרש מכוניות פאר, מנחת מסוקים וסירה ענקית העוגנת באגם. באחוזה יש חממה ענקית ועצי בננה, בתי שימוש מוזהבים ומגרשי גולף. מכולם נהנו המפגינים, שעד אתמול לא הורשו לבקר במקום.

עוד מוקדם לדעת מה מכילים המסמכים. ואולם, מקצתם שכבר נבחנו, מגלים תמונה מטרידה לגבי מקור ההון שאיפשר לינקוביץ' להחזיק את הארמון המפואר והמוגזם, שניתן להשוותו רק לאחוזת "נוורלנד" של מייקל ג'קסון.

בין השאר, אותרה קבלה על העברת 12 מיליון דולר במזומן בספטמבר 2010, חודשים ספורים אחרי שינוקוביץ' התמנה לנשיא. לא ברור בין מי למי הועבר הכסף. לפי רדיו סוובודה האנטי-ממשלתי, אוליגרכים העניקו לינוקוביץ' את הכסף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפגין משחק גולף באחוזתו של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ'. קייב, אוקראינה, פברואר 2014. רויטרס
מגרשי הגולף באחוזה היוו אטרקציה לסוף השבוע, עבור האזרחים שמודרו מהמקום כל השנים/רויטרס

אחד המסמכים שצולם והופץ בהרחבה ברשתות החברתיות, מראה רשימה של סעיפים ולצדם סכומי כסף. ליד אחד הסעיפים כתוב "שוחד", ולצדו - 32,580 הריבניה - המטבע המקומי באוקראינה. סכום זה משתווה לכ-3,600 דולרים.

קבלה אחרת שנמצאה במים הייתה על סך 31 מיליון דולר, ששילם ינוקוביץ' עבור עבודות נגרות באחוזה. בעבר היה המקום בבעלות המדינה, אך ינוקוביץ' הפך אותו למעונו הפרטי.

קלסרים על חברי פרלמנט ועיתונאים

אך אחד הממצאים המבהילים ביותר שאותרו במקום הוא קלסר, ובו מחברות עם פרטים על עיתונאים, לצד תצלומים ומידע אישי על פעילי אופוזיציה - וגם על חברי פרלמנט מהאופוזיציה. המסמכים הכילו פרופילים מפורטים על מי שהוגדרו "מתנגדים לצנזורה", על עורכי עיתונים ועל מגישי טלוויזיה.

מקום הימצאו של ינוקוביץ' נותר, גם הבוקר, בגדר תעלומה. אפילו דוברו האישי אמר כי הוא אינו יודע היכן נמצא הנשיא המודח. משמר הגבול הודיע כי ינוקוביץ' ניסה להמריא אמש מהעיר דונצק שבמזרח המדינה, אך לא היו בידיו את המסמכים הדרושים. לאחר מכן הוא עזב את שדה התעופה במכונית. לפי שעה, אין תיעוד המצביע על כך שהוא יצא מגבולות המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך ובו פרטים על "מתנגדים לצנזורה", שאותר באחוזת הנשיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully