וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת פיוס: בנט נפגש עם נשיא הפרלמנט האירופי

20.2.2014 / 8:54

שבוע לאחר נאום שולץ בכנסת, שבמהלכו חברי סיעתו של שר הכלכלה נטשו את המליאה במחאה על דבריו, השניים נפגשו בבריסל. "יש לשמור על מערכת היחסים החזקה בין הצדדים"

ערוץ הכנסת

(צפו: חברי הכנסת מגיבים לסערה הדיפלומטית, לפני כשבוע)

אחרי המריבה המתוקשרת, הגיע הזמן לפיוס: שר הכלכלה נפתלי בנט נפגש אמש (רביעי) בבריסל עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, שביקורו בישראל בשבוע שעבר עורר סערה פוליטית ודיפלומטית. כשבוע אחרי שתקף בחריפות את שולץ וגרר תגובות נזעמות ברחבי אירופה, בנט הגיע לפגישה עם שולץ נינוח ומחויך, והאווירה בין השניים הייתה מקצועית וידידותית.

השר בנט נמצא בימים אלה בבריסל כדי להשתתף בכנס של שרי תעשייה ממדינות אירופה והמזרח התיכון. הוא נפגש עם שולץ בשולי הכנס, בניסיון להרגיע את הסערה שפרצה בשבוע שעבר, לאחר ששולץ ציטט מעל לדוכן הכנסת נתונים שגויים לטענתו בנוגע ליחס חלוקת המים בין ישראל לפלסטינים. חברי סיעתו של בנט הפריעו לנאום, עזבו את המליאה במחאה תוך צעקות רמות, ותקפו בחריפות את שולץ באופן אישי. בנט עצמו אמר כי הוא לא מוכן לשמוע "הטפות מוסר" מצד האורח האירופי, "ועוד בגרמנית".

עוד בוואלה! חדשות:
נשיא אוקראינה הודיע: הפסקת אש בקייב
בני פליסיאן: "המשטרה בנתה סרט ורצתה שנשחק בו"
אושר: סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולץ חזר במהלך הפגישה על מילות התמיכה בישראל שהשמיע גם במהלך ביקורו. בנט ושולץ, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שולץ, שהגיע לישראל כדי להביע מסר של תמיכה ולגנות את המהלכים לעידוד חרם על ישראל, סיפר כי נפגע מאוד מדבריו של בנט ואף אמר בראיון בגרמניה כי הוא "הותקף בידי חברי מפלגה קיצונית". הפגישה בין השניים אתמול, כך נראה, הצליחה לשים סוף לפרשה הלא נעימה הזו. שולץ חזר במהלך הפגישה על מילות התמיכה בישראל שהשמיע גם במהלך ביקורו בארץ, ואילו בנט הדגיש שאירופה היא שותפת הסחר המובילה של ישראל וכי יש לשמור על מערכת היחסים החזקה בין הצדדים. בסיום הפגישה העניק בנט לשולץ מטבע עתיק שנמצא בחפירות בעיר דוד.

מה שהקפיץ את בנט וחבריו לסיעה הייתה התייחסות של שולץ לשיחה שקיים עם צעיר פלסטיני במהלך ביקורו ברמאללה. אותו צעיר שאל אותו על פערי חלוקת המים בין ישראל לפלסטינים. שולץ אמר: "לא יכולתי לבדוק את הנתונים, אבל אותו צעיר שאל: איך יכול להיות שישראלי מורשה להשתמש ב-70 ליטרים של מים ביממה, אבל פלסטיני רק ב-17?". הנתונים ששולץ ציטט מפי אותו צעיר פלסטיני היו שגויים, והוא עצמו דאג להסתייג ולהבהיר שהוא לא בדק את הדברים. עם זאת, הוא לא ציפה שהאמירה תגרור תגובה קשה כל כך מצד חברי הכנסת.

נאומו החיובי של שולץ בשעות הבוקר, בו הביע התנגדות נחרצת לחרמות על ישראל, לא עלה לכותרות ולא גרר הודעות ברכה ותמיכה מפוליטיקאים. החלטתו של בנט לעזוב את המליאה, לעומת זאת, השתלטה על סדר היום התקשורתי, וגרמה מבוכה רבה לשולץ ולמשלחת המלווה אותו. בתום הנאום שולץ ניסה להרגיע את הרוחות, ואמר בחיוך לגורמים ישראלים ששוחחו איתו: "אני צריך להתמודד כל יום עם הפרלמנט האירופי בבריסל, אז אני לא מתרגש מדברים כאלה". אלא שבפועל, שולץ נפגע מאוד, במיוחד כאשר התברר לו שבנט החליט להשתמש בזהותו הגרמנית כדי לתקוף אותו באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully