וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפרלמנט האירופי נאם, בנט נטש: "לא אקבל הטפה בגרמנית"

12.2.2014 / 14:19

מרטין שולץ נאם במשכן ושאל אם נכון ש"לישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים ולפלסטינים ב-17". חברי הבית היהודי הגיבו בזעם ודרשו התנצלות: "הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל"

באדיבות ערוץ הכנסת

סערה בכנסת בעקבות נאומו של יו"ר הפרלמנט האירופי: מרטין שולץ, נאם היום (רביעי) במשכן במסגרת ביקורו בישראל. במהלך דבריו אמר שולץ כי "אין אלטרנטיבה לשלום אם אנחנו רוצים לתת לאנשים חיים בכבוד. גם לפלסטינים יש זכות להגדרה עצמית ולצדק. אמרו לי, ואני שואל אתכם אם זה נכון, שלישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים ולפלסטינים ב-17".

עוד בוואלה! חדשות:
17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים
אושר: ישיבה בת תשע קומות תוקם בשכונת שייח ג'ראח
מורסי שבור ומיואש: "ההפגנות למעני חסרות תועלת"

צפו בשידור החי מהכנסת

LIVE

(צילום: ערוץ הכנסת)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
"אין אלטרנטיבה לשלום אם רוצים לתת לאנשים חיים בכבוד". שולץ במשכן, היום/דוברות הכנסת

בתגובה לדברים הביעו ח"כים ממפלגת הבית היהודי זעם, בהם היו"ר, שר הכלכלה נפתלי בנט. אורית סטרוק וכמה אחרים צעקו: "זה שקר". חבר הסיעה מוטי יוגב צעק לעבר שולץ כי ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל, והוצא מהאולם. בעקבותיו נטשו חברי כנסת נוספים כמו אבי וורצמן וסטרוק. סטרוק אמרה אחרי יציאתה מהאולם: "כשנשיא הפרלמנט האירופי יורק עליך, אי אפשר לשתוק, לנגב את הפנים ולהגיד שזה גשם".

בנט כתב בדף הפייסבוק שלו זמן קצר אחר כך: "עומד יו"ר הפרלמנט האירופאי, גרמני במוצאו, ונואם בכנסת ישראל, שני שקרים בוטים: 'פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים לעומת ישראלי שזכאי ל-70 ליטר מים ליום', 'ישראל מטילה מצור על עזה' (זה אחרי שגירשנו 8000 יהודים מעזה ובתמורה ירו עלינו רבבות טילים). לצערי, אף אחד לא טרח למחות או להעמיד אותו על טעותו. לא אקבל הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל בכנסת ישראל. בטח לא בגרמנית".

חבר הכנסת נפתלי בנט נואם במליאת הכנסת, יולי 2013. טלי מאייר
"עומד יו"ר פרלמנט גרמני במוצאו ונואם בכנסת שני שקרים בוטים". בנט בכנסת/טלי מאייר

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך השווה את המהומה שפרצה להפרעה שגרם ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) בנאומו של ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר בכנסת לפני כשבועיים. "אין מה להשוות בין ההפרעה המחוצפת של טיבי לעומת מה שהיה פה עכשיו. אנחנו יצאנו במחאה שקטה, זו זכותנו וחובתנו. מותר לדבר פה בגרמנית לצערי".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה גם היא כי "אי אפשר שלא להעיר". לדבריה, "נתנו את כל הכבוד. עומד פה יו"ר הפרלמנט האירופי ואומר כאן שקר גס כאילו לישראלים מותר להשתמש ב-70 קוב מים ולפלסטינים ב-17. אנחנו לא עונים ודבריו יופצו כאילו מדובר בדבר אמת. כשהוא אומר את זה, אין פלא שחברי כנסת ושרים מתקוממים נגד הדברים. גם הוא עצמו אמר שבפרלמנט האירופי ההפרעות יותר קשות. זה מקומם, מרגיז ושקרי והתקוממנו נגד זה".

התגובות משמאל תגובת הבית היהודי לא איחרו לבוא. ראשת מרצ זהבה גלאון צעקה לעבר אורבך: "זה מעשה נבלה מה שנעשה כאן". ח"כ חיליק בר (העבודה) אמר כי "ההתנהגות של בנט וחברי הבית היהודי במליאה היא בוטה, מסוכנת ומכוערת, ובוודאי שלא תורמת לישראל ומעמדה. בנט וחבורתו שמחזיקים את הקואליציה ואת כלל העם כבני ערובה ומזיקים להליך השלום באופן קבוע, עברו כל גבול ופגעו בישראל ובקשר הרגיש והפגיע שלה גם כך עם אירופה".

ח"כ עמר בר-לב, גם הוא מהעבודה, אמר כי "כנראה שהדמוקרטיה עבור השר בנט וחברי סיעתו היא בגדר המלצה בלבד, ו"שהשר בנט מנסה להתחרות בחברו לסיעה אורי אריאל מי יזכה בתואר השר הקיצוני ביותר והתוצאות הן על חשבוננו".

יצוין כי במהלך נאומו הדגיש יו"ר הפרלמנט האירופי כי "אין חרם על ישראל, חרם כזה לא בא בחשבון. צריך שיתוף פעולה ולא עוד העמקה של ההבדלים והבעייתיות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully