וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: ישיבה בת תשע קומות תוקם בשכונת שייח ג'ראח

12.2.2014 / 12:28

הוועדה לתכנון ובנייה אישרה להקים את המבנה המפואר בשכונה המזרח-ירושלמית, וזאת בניגוד לחוות דעת מקצועית שקבעה כי היא לא תשרת את האוכלוסייה המקומית, מוסלמית ברובה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לפני זמן קצר (רביעי) להקים ישיבה חדשה ומפוארת בשכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) במזרח ירושלים – כך נודע לוואלה! חדשות. התכנית, שאושרה ברוב של ארבעה מול שלושה, אמורה הייתה לעלות לסדר היום כבר בתחילת השנה, אלא שהיא הורדה מסדר היום בלחץ משרד ראש הממשלה בגלל ביקורו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי באזור. יו"ר הוועדה קובי כחלון לא נכח בהצבעה.

עוד בוואלה! חדשות:
מור יוסף על ההאשמות נגדו: "הייתי מנהל מצטיין"
ארדואן: על ישראל להסיר המצור על עזה לצורך הפיוס
צלבי קרס רוססו על מוסד חינוך תורני בבאר שבע

חגיגות יום ירושלים ליד שכונת שייח ג'ראח. AP
אישור התכנית נדחה בגלל ביקור קרי. שכונת שייח ג'ראח/AP

במסגרת התכנית תוקם ישיבה חדשה ומפוארת בבניין בן תשע קומות. שלוש קומות נוספות ייבנו מתחת לפני הקרקע – בשטח כולל של 9,615 מ"ר – כולל מחסני חירום והצלה. התכנית אושרה בניגוד לחוות דעת של גורמים מקצועיים בעירייה שקבעו שהדבר לא ישרת את האוכלוסייה המקומית. "הקמת ישיבה באזור זה, שמאופיין באוכלוסייה בעלת מאפיינים דתיים שונים ובסמיכות לבתי מלון ולקו הרכבת הקלה, אינו השימוש המיטבי", נכתב בחוות הדעת.

בנובמבר 2010 נדחתה התכנית מטעמים טכניים ולאחר שאלו תוקנו היא הוגשה מחדש. התכנית לישיבה הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה על ידי מרכז טננבאום ואמורה לשרת את ישיבת "אור שמח", ישיבה של חוזרים בתשובה. המבנה יוקם על מגרש ריק, רובו בבעלות מקרקעי ישראל.

חבר הוועדה המקומית מטעם סיעת מרצ, פפה אללו, מסר בתגובה להחלטה כי "העירייה הבינה שטעתה אז, כשהביאה את התכנית בזמן ביקורו של קרי". לדבריו, התכנית הינה תכנית מסוכנת, בנוסף לבניית התנחלות נוספת של הקבוצות הקיצוניות, לפי התב"ע (תכנית בניין עיר - י.א) הקודמת נכתב במפורש שהמוסד הציבורי יהיה בעל תפקיד חברתי-תרבותי לשירות האוכלוסייה באזור. משמעות הדבר שהיה צריך להקים מרכז עבור התושבים המתגוררים בשייח ג'ראח, אך כאן המטרה ברורה והיא להפוך את שייח ג'ראח לשכונה יהודית".

לדברי אללו, "כנראה שהעירייה יודעת שבסופו של דבר בהסכם שמתבשל השכונה תהיה חלק מהמדינה הפלסטינית שבהקמה. העירייה עושה ותמשיך לעשות הכול על מנת שההסכם לא יצליח, והיא חושבת שהפרובוקציה שלה תצליח".

אביב טטרסקי, תחקירן עמותת "עיר עמים", אמר בתגובה כי "קידום תוכניות מסוג אלו שנידונו היום להקמת מוסדות מדינה ומוסדות של ארגוני ימין ומתנחלים נותנים רוח גבית למאמצים לפינוי משפחות פלסטיניות מהשכונה והשתלטות של מתנחלים על בתיהם". לדבריו, "זהו ניסיון מסוכן לקבוע עובדות בשטח לפני שמתפרסם המסמך המדיני הצפוי של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי. אישור מבנה הישיבה בשייח ג'ראח רומס ברגל גסה את זכויותיהם הבסיסיות של תושבי השכונה לקבלת חינוך ורווחה ושם ללעג את הכרזותיה ותוכניותיה המוצהרות של עיריית ירושלים בדבר מתן שירותים שוויוניים לכל תושבי העיר ללא הבדל דת, גזע ומין".

יונתן יוסף, דובר תושביה היהודים של השכונה, מסר בתגובה: "שכונת שמעון הצדיק היא שכונה בבעלות יהודית שנקנתה בכסף מלא ומהווה חלק בלתי נפרד מירושלים המאוחדת. במרכזה מצוי קבר יהודי בן 2,300 שנה של הכהן הגדול מאמצע תקופת בית שני. בין השנים 48' ל-67' פלשו ערבים לבתי היהודים וכך איבדה השכונה את צביונה. לצערנו, ישנם אנשים גזענים וחשוכים שמימוש חלום שיבת ציון ובנייה ליהודים על קרקעות בבעלותם מציקה להם ומטרידה את מנוחתם. אנו נמשיך להתיישב בכל חלקי ירושלים ונמנע את חלוקתה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully