וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מור יוסף על ההאשמות נגדו: "הייתי מנהל מצטיין"

12.2.2014 / 11:06

מנכ"ל בתי החולים הדסה הקודם הגיב לטענות לפיהן הוביל את המוסד לגירעון ענק, ותקף: "האוצר ונשות הדסה ידעו על ההידרדרות ולא עשו דבר. לי יש אמת, לא יועצים, והיא תנצח"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מנכ"ל בתי החולים הדסה לשעבר, פרופ' שלמה מור יוסף, התייחס הבוקר (רביעי) למשבר החריף במוסדות הרפואיים הירושלמיים. בסיומו של דיון בוועדת הכלכלה בכנסת, הגיב מור יוסף על הטענות נגדו על יצירת גירעון ענק בבית החולים בתקופת כהונתו כמנכ"ל. "הובלתי את הדסה לפסגות בזמן תפקידי והייתי מנהל מצטיין", אמר מור יוסף. "הייתי שותף לגיוס תרומות בהיקפים של יותר ממיליארד וחצי שקלים. הפרסומים נגדי מגמתיים", הוסיף. לדבריו, משרד האוצר ונשות הדסה "לא עשו דבר למנוע את ההידרדרות עליה ידעו במשך שנים".

עוד על המשבר בהדסה:
הפגר של הדסה מוטל ואין אשמים. דעה
מיהם שיאני השכר בבית החולים?
מהדסה הקורסת – לניהול הביטוח הלאומי

מור יוסף מגיב להאשמות: "הייתי מנהל מצטיין בהדסה". מור שאולי
"הייתי שותף לגיוס תרומות של יותר ממיליארד וחצי שקל". מור יוסף/מור שאולי

"רוצים לבדוק את הסכם פרישה שלי? הוא נתון לבדיקה", המשיך מור יוסף. "שייקחו את הסכם הפרישה שלי ויבדקו. מדברים על הבונוסים, רק לא כתבו שאת הבונוסים לא לקחתי, הם בהדסה. יש אנשים שזה הצורה שהם מנהלים. יש מצד הנהלת הדסה ונשות הדסה יועצי תקשורת, חברות לניהול משברים ויועצים שבונים סיפור חלקי. שלוש שנים לא עשו כלום. לי אין את החברים האלה, אבל יש לי את האמת. יועצי תקשורת עוזרים בטווח הקצר, האמת תנצח בטווח הארוך".

"התמודדתי עם גירעונות ותכניות הבראה, האחרונה בהן ב-2009 – תכנית שייצבה את המערכת", המשיך מור יוסף. "המצג שארגון נשות הדסה מציגות לבית המשפט וועדת הכספים הוא מגמתי ולא מדויק, במסווה של מסמך אובייקטיבי. זה מסמך שיש לו כוונות. הם מציגים את ההנהלות הקודמות כשורש הבעיה ושוכחים שהבעלים והאוצר הם חלק מהבעיה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה של עובדי הדסה מחוץ לישיבת הממשלה. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
"הם לא הבעיה – הם הגאווה". רופאי הדסה מפגינים מול ישיבת הממשלה, בראשון/יואב דודקביץ'

על ארגון נשות הדסה – הגוף התורם לבתי החולים הדסה – אמר מור יוסף כי זה "ארגון מפואר שמתנהל כמו בעלים לכל דבר. הם צמצמו באופן משמעותי את התרומות שלהם, ראו את הארגון מידרדר ולא נקפו אצבע. ניסיון לגייס כספים מצדי נתקל בהתנגדותן, רצו רק דרכן". לדבריו, "האוצר היה מודע להידרדרות" המוסד הרפואי. "ב-2008 הצגנו לשר האוצר את התמונה, ניתן פתרון קצר טווח ובזה זה נגמר".

לדבריו, "כדי להסיט את הדיון מהנושאים המהותיים מפנים אצבע לאנשים, לרופאים והעובדים. הם לא הבעיה – הם הגאווה של הדסה. להציג את מה שהם מקבלים כחגיגת שכר זה מגמתי ולא מדויק. החלק של נשות הדסה צריך להיות יותר משמעותי, את ההבראה לא צריך לעשות על חשבון העובדים". הוא סיכם כי "יש פה מתקפה אישית אכזרית ומתוזמנת כדי להפוך את הבעיה לאישית".

בתי החולים עובדים במתכונת חירום

אמש הודיע ועד עובדי בתי החולים הדסה על החרפת העיצומים, במסגרתה עברו העובדים לפעול במתכונת חירום. ההודעה יצאה בתום פגישת חירום שיזם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, עם ראשי הוועדים של עובדי הדסה. בפגישה, שבה נכחו נציגי האחים והאחיות ועובדי המנהל והמשק, הוחלט על הצעד, בעקבות אישור בקשתה של הנהלת בתי החולים להקפאת הליכים עד לגיבוש תכנית הבראה. בימים האחרונים פעלו בבית החולים במתכונת שבת.

במסגרת מתכונת החירום, הצוות לא יעבוד בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום; חדרי הניתוח יעבדו במתכונת חירום וינותחו מקרים דחופים בלבד; במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבוד צוות מצומצם בלבד; במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה ויחידות פריון יעבוד צוות במתכונת מצומצמת; בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים יעבדו במתכונת שבת.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
"את ההבראה לא צריך לעשות על חשבונם". מחאת עובדי הדסה מול הכנסת, שלשום/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully