וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 חדרי ניתוח ומנותח אחד: מסדרונות הדסה ריקים

12.2.2014 / 14:14

במרכז הרפואי הגדול בירושלים מיטות האשפוז לא מאוישות, המסדרונות שוממים והמטופלים מופנים לשערי צדק – שהולך ומתמלא. "מטופלת התחננה שננתח אותה, אך איננו יכולים לסייע"

מערכת וואלה!

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות

המחלקות בהדסה ממשיכות להתרוקן: ביומם התשיעי של העיצומים שנוקטים הרופאים והעובדים במרכז הרפואי הגדול בבירה, מיטות האשפוז לא מאוישות, המסדרונות שוממים וחדרי הניתוח סגורים. תושבי ירושלים והאזור פונים לבית החולים שערי צדק – שהופך עמוס יותר ויותר.

עוד בכותרות וואלה! חדשות:
התכנית של סגן שר הביטחון: חובת גיוס לכל הנוצרים
מור יוסף על ההאשמות נגדו: "הייתי מנהל מצטיין"
מורסי שבור ומיואש: "ההפגנות למעני חסרות תועלת"

עיצומים בבית החולים הדסה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
רבע מהתפוסה הרגילה במחלקה האורתופדית. המיטות בבית החולים הדסה ריקות/יואב דודקביץ'

בבוקר עברו בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים ממתכונת שבת למתכונת חירום. הדבר נוגע בעיקר לאנשי הצוות הרפואי – עובדי סיעוד, אחיות, מנקים, טכנאים ואחרים. משמעות הדבר היא שרק טיפולים מצילי חיים וחלוקת תרופות נמשכים כסדרם. הסובלים העיקריים מהמצב הם החולים שכבר מאושפזים במחלקות השונות ולא מקבלים שירות.

בהדסה עין כרם, לשם הדוגמה, יש 17 חדרי ניתוח, וביום שגרתי נעשה בהם 14 ניתוחים. היום נעשה ניתוח אחד בלבד, ואדם נוסף שעבר ועדת חריגים ממתין לניתוח. אחת האחיות מהמחלקה סיפרה: "ישנם ניתוחים שאינם מצילי חיים 'כאן ועכשיו', אך דחופים מאוד, וידנו לא יכולה לסייע. אחת המטופלות שממתינה לניתוח דחוף התחננה אלינו הבוקר לסייע לה. יש לה גידול סרטני בשד. היא אמרה לנו, 'בכל יום הגידול גדל והסיכוי שלי לחיות קטן', אך משום העיצומים איננו יכולים לסייע". במחלקת האורתופדית בהר הצופים יש 40 מיטות, ומתוכן רק עשר מאוישות היום – רבע מהתפוסה.

הפגנה של עובדי בית החולים הדסה בגן הוורדים, מול הכנסת. פברואר 2014. יואב דודקביץ'
"ידנו לא יכולה לסייע". הפגנת עובדי הדסה מול הכנסת, שלשום/יואב דודקביץ'

עקב שביתת הצוותים הרפואיים ועובדי מנהל ומשק ועבודתם במתכונת חירום, בבתי החולים של הדסה יתקיימו רק השירותים הבאים באופן פעיל ומלא, לאור נחיצות ההמשכיות בהם: אשפוז יום אונקולוגי, אשפוז יום המטולוגי, מח עצם, רדיותרפיה ואשפוז יום המטואונקולוגיה ילדים, וכן טיפולי דיאליזות וחדר המיון. טיפולי IVF יתקיימו במתכונת מצומצמת. חדרי הלידה וחדר מיון לידה פועלים ופתוחים כסדרם במתכונת שבת, וכל יולדת שמגיעה מתקבלת באופן מידי. בבתי החולים הדגישו כי כל חולה שיגיע עם פנייה דחופה, יתקבל.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

עוד במהדורה:

כיצד מפענחים חקירת רצח לאחר עשרות שנים? אחרי 40 שנה ללא קצה חוט תפנית בחקירת היעלמותן של האחיות ליון בארה"ב עשויה להוביל לפענוח הפרשה. איך מתמודדת המשטרה עם פרשיות רצח והיעלמויות בלתי פתורות אחרי עשרות שנים?

רגע לפני פורים – ארגוני נשים דורשים ממשרד הכלכלה לאסור את מכירתן של תחפושות סקסיות לנערות צעירות. שיר נוסצקי דווקא חושבת שהארגונים עושים שירות רע לפמיניזם ושלנשים שמורה הזכות להיראות כמו שרמוטות.

מזג האוויר החמים בחורף מבלבל את החזאים, אבל עושה טוב למכירות של בעלי הגלידריות. ריטה גולדשטיין, כתבת וואלה! אוכל על הטעמים שיצננו לכם את פברואר הקיצי.

התחזית: הלילה בהיר עם רוחות ערות בצפון הארץ ובהרים. מחר – ירידה בטמפרטורות, אבל עדיין חם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully