וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של סגן שר הביטחון: חובת גיוס לכל הנוצרים

12.2.2014 / 12:21

ח"כ דנון, הפועל לאחרונה לקדם גיוס בני העדה הנוצרית, צפוי להמליץ לממשלה לחוקק חוק בנושא. "הסדרת הגיוס בחוק תעזור במיגור תופעת ההתנכלויות למתגייסים הנוצרים"

צילום: גדעון צנטנר, יגור מזור; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דנון והכומר נדאל בכינוס עידוד גיוס בני נוער נוצרים בקצרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום ראשון: סגן שר הביטחון דני דנון פועל בחודשים האחרונים לקידום רעיון מהפכני לגיוס בני נוער מהעדה הנוצרית. לאחר שניתן אור ירוק מבכירי העדה הנוצרית, קיים דנון סבב שיחות עם מפקדים בכירים בצה"ל ובאגף הביטחוני-חברתי, ובדק את הנכונות של מערכת הביטחון להגביר את הקליטה של בני הנוער ביחידות שונות בצבא. לדבריו, בקרוב הוא יגיש לממשלה המלצה להחיל את חוק חובת הגיוס על בני העדה הנוצרית – מהלך שעל פי הערכתו צפוי להוביל לעלייה ניכרת באחוז המתגייסים ולעזור להוקיע את הקיצונים המסיתים נגד הגיוס לצה"ל.

מתחילת השנה התגייסו לצה"ל כ-90 נוצרים, ועד סוף השנה צפוי המספר להכפיל את עצמו ביחס לשנה שעברה – כ-200 מתגייסים לעומת כמאה. סגן השר דנון, אשר אמון על תחום גיוס הנוצרים, מגביר את הפעילות לעידוד גיוסם. כמו כן, הוא עורך כנסים לבני נוער נוצרים, שבהם מתקיים פאנל של קצינים בני העדה לצד נציגים מלשכת הגיוס, כדי להפיג את חששותיהם ולהראות להם את ההזדמנויות והתפקידים הרבים בשירות בצה"ל, וקצינים בני העדה מרצים בבתי ספר ועורכים מפגשים עם בני משפחותיהם של בני הנוער.

עוד על גיוס נוצרים:
נוצרים המבקשים להתגייס: "מאיימים על חיינו"
ערביות-נוצריות שהתגייסו נתונות לאיומים ואלימות: "להרוג אותן"
דעה: כבוד לנו כנוצרים לשרת מדינה יהודית ודמוקרטית

חייל נוצרי במדי צה"ל. AP
"בני העדה הנוצרית משרתים בכלל המערכים ובתפקידי מפתח בצבא"/AP

"בני העדה הנוצרית משרתים בכלל המערכים ובתפקידי מפתח בצבא, אך רק מספר מועט מבני העדה משרת כיום בצה"ל, והפוטנציאל הוא עצום. מעבר לתרומתם לצבא החוק יוביל לשילוב בני העדה הנוצרית בחברה הישראלית ובמשק הישראלי", אמר ח"כ דנון. "המצב שבו בני הנוער הנוצרים, המעוניינים להתגייס לצה"ל, סובלים מהתקפות ומהתנכלויות של מיעוט קיצוני הוא בלתי מתקבל על הדעת, והסדרת הגיוס בחוק יעזור במיגור התופעה החמורה".

הכומר גבריאל נדאף, ראש הפורום לגיוס בני העדה הנוצרית, סובל מהסתה ומהתקפות אישיות זמן רב. לפני כחודשיים הותקף בנו, בן 17, מחוץ לביתו על ידי פעיל חד"ש המתנגד לגיוס בני העדה הנוצרית, בעקבות הפעילות של אביו בנושא וכוונתו להתגייס לצה"ל.

המחנה הקיצוני בציבור הליטאי מפגין בגשר המיתרים בירושלים במחאה על מעצרו של מסורב גיוס שנשפט ל 5 ימי מעצר. פברואר 2014. טלי מאייר
חרדים מוחים נגד גיוסם בירושלים בשבוע שעבר/טלי מאייר

היוזמה באה בימים שבהם נושא הגיוס לצה"ל והשוויון בנטל בנמצאים בלב הדיון הציבורי. ביום ראשון אישרה הוועדה לשוויון בנטל, בראשות ח"כ איילת שקד, לקצר את שירות החובה לבנים בצה"ל בארבעה חודשים, מ-36 ל-32 חודשים, זאת בעוד ששירותם של בני ישיבות ההסדר הציוניות יישאר באורך של 17 חודשים, ולא יוארך ל-24 חודשים כפי שהציעו חברי הכנסת עמר בר לב (העבודה), אלעזר שטרן (התנועה) ועפר שלח (יש עתיד). גם שירות הנשים נותר לפי שעה באורך של 24 חודשים לאחר שהוועדה דחתה את ההצבעה להאריך אותו לשבוע הבא.

במערכת הביטחון זעמו על קיצור השירות, וטענו כי על חברי הוועדה היה לפעול על פי המתווה המקורי שגובש בוועדה בראשות השר יעקב פרי, שבו נקבע כי קיצור שירות הגברים ייעשה רק בצמוד להארכת השירות לנשים, כדי למנוע פערים גדולים במצבת כוח האדם בצבא. שר הביטחון משה יעלון אף צפוי לבקש הצבעה חוזרת.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully