וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון זועמים: "ועדת שקד מתנהלת כמו שוק"

11.2.2014 / 3:00

לאחר שחברי הוועדה לשוויון בנטל סטו ממתווה החוק המקורי, המתנה את קיצור שירות הגברים בהארכת שירות לנשים, טענו גורמים: "עשו צחוק מהצבא". יעלון צפוי לבקש הצבעה חוזרת

צילום: גדעון צנטנר, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

במערכת הביטחון זועמים על ההצעה שאושרה אתמול (שני) בוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), לפיה יקוצר שירות החובה לבנים יקוצר בארבעה חודשים, מ-36 ל-32 חודשים, ובה בעת יישאר שירות הבנות בצה"ל על כנו – 24 חודשים, לאחר שהוועדה דחתה לשבוע הבא את ההצבעה להאריכו. שר הביטחון, משה יעלון, אף צפוי לבקש הצבעה חוזרת.

גורמים במערכת הביטחון טענו כי על חברי ועדת שקד היה לפעול על פי המתווה המקורי שגובש בוועדה בראשות השר יעקב פרי, בו נקבע כי קיצור שירות הגברים ייעשה רק בצמוד להארכת השירות לנשים, וזאת כדי לא ליצור פערים גדולים במצבת כוח האדם בצבא.

סערת חוק הגיוס - כותרות אחרונות:
שירות החובה לבנים יקוצר, לוחמים יהנו מ-4 חודשי שכר קבע
דיל? החרדים "הצילו" ישיבות ההסדר מהארכת השירות
שוחרר החרדי שנכלא כי לא התגייס: "לא אשבר"

לוחמי חטיבת כפיר. דובר צה"ל
השירות שלהם יקוצר, אבל מה עם הבנות? לוחמי חטיבת כפיר בתרגיל/דובר צה"ל

"אי אפשר לעשות צחוק ממערכת שלמה ומהצבא", אמר גורם במערכת. "השינוי המתוכנן (קיצור שירות לבנים והארכה לבנות, א.ב) הוא שינוי דרמטי שהצבא ומערכת הביטחון מתכוננים אליו ועשו עבודה יסודית כדי להכין אותו. אי אפשר בגלל גחמות ובגלל פוליטיקה להוריד את הכול לטמיון, בטח משהו שכבר הוסכם עליו".

"גם ככה בג"ץ שלף כרטיס צהוב בשבוע שעבר, ובמידה רבה של צדק", הוסיף גורם ביטחוני. "לשופטי בג"ץ נמאס שהחוק מתעכב, וגם לנו במערכת הביטחון זה נמאס. צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים כבר מזמן להתחיל לפעול על פי חוק פרי, אבל זה נתקע ונגרר ונמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השר משה יעלון בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
צפוי לבקש הצבעה חוזרת. יעלון/טלי מאייר

גם בסביבתו של שר הביטחון, משה יעלון הגיבו באי-נוחות להחלטות ועדת שקד, וטענו כי שר הביטחון צפוי לבקש הצבעה חוזרת, שלמעשה תבטל את ההצבעה שנעשתה אתמול. "מה שקרה בוועדה מנוגד להחלטות ועדת פרי", אמר מקורב לשר הביטחון.

"במקום לקחת את החלטות ועדת פרי כמו שהן, גררו את הסיפור במשך חודשים ארוכים ופירקו חלק ממסקנות הוועדה. זה הפך להיות כמו שוק, ככה לא מתנהלים. ברגע שלא הצביעו על החלטות ועדת פרי כמו שהן כל העסק נגרר, מה שהוביל לכך שכל אחד ניסה למשוך לכיוון שלו עם כל מיני רעיונות וגחמות לא מציאותיים". "זה לא נגמר", הוסיף, "בסוף יש כאן מדינה לנהל וצבא שצריך להוביל באחריות ובשיקול דעת. זה לא משחק".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully