וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר החרדי שנכלא כי לא התגייס: "לא אשבר"

10.2.2014 / 0:01

יצחק זר, תלמיד הישיבה שמעצרו בכלא 6 הוציא אלפים להפגנות ברחבי הארץ, מבהיר כי יוסיף להיאבק נגד "גזירת הגיוס", ולא יגיע לבקו"ם. היום יחלו ההצבעות על החוק בוועדת שקד

צלם: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

בתקופה האחרונה גוברת התחושה בציבור החרדי כי ההכרעה בסוגיית גיוסם לצבא הולכת ומתקרבת. היום (שני) יחלו ההצבעות בוועדה בראשה עומדת חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) לבחינת הצעת החוק בעניין השוויון בנטל, ובשבוע החולף יצאו אלפים מהם להפגנות סוערות בכמה מוקדים ברחבי הארץ כדי להבהיר שלא ייתנו יד למהלך הגיוס.

יצחק זר, תלמיד הישיבה מאשדוד שמעצרו בכלא 6 הצית בשבוע שעבר את ההפגנות, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות על השבוע שעבר בכלא. "היו לי ימים קשים מאוד, אך יצאתי מחוזק", הוא אמר אתמול (ראשון) לאחר שהשתחרר מהמעצר, והבהיר כי ימשיך להיאבק נגד "גזירת הגיוס", כלשונו, ולא יתייצב לשירות בצה"ל.

משבר גיוס החרדים - כותרות אחרונות:
אישום: חרדים השליכו שקיות עם קיא וצואה על שוטרים
החרדים מאיימים: "מתאבדים ימסרו נפש למען התורה"
החרדים לא נלחמים נגד הצבא אלא בעד החינוך / דעה

חרדי מושך בזנב של סוס משטרה, בהפגנה בירושלים נגד חוק הגיוס. פברואר 2014. רויטרס
. הפגנת חרדים בירושלים, שבוע שעבר/רויטרס

לפני שבוע יצא זר, השייך לפלג החרדי-ליטאי של הרב שמואל אוירבך - אשר הורה לתלמידיו לא להתייצב בלשכת הגיוס, עם חבריו לנסיעה לצפון הארץ. כשהגיעו סמוך ליקנעם, הם נתקלו במחסום משטרתי ופרצו אותו. המשטרה החלה לנהל אחריהם מרדף ולבסוף הצליחה לעצור אותם. הם נלקחו לחקירה במשטרת עפולה, שם התברר כי זר הוא עריק מצה"ל. בהמשך, הוא נשפט לחמישה ימי מאסר.

"הכלא לא יצליח לשבור אותנו, להיפך", הצהיר. "יצאתי משם מאד מחוזק כדי להמשיך הלאה במאבק נגד הגיוס. החיילים שישבו איתי בכלא מבינים שאי אפשר לגייס את החרדים. הם אמרו לי שכשהחרדים מלוכדים אי אפשר ללכת נגדם". הוא הבהיר באופן חד-משמעי כי הוא אינו מתכוון להתייצב לגיוס. "התייצבות זו תחילת התחיילות ולא אעשה זאת", אמר. לדבריו, "בזמן שפורקי עול ישבו בכלא וראו טלוויזיה, אני ישבתי ולמדתי ואפילו חיזקתי חיילים אחרים. זה לא קל, אבל צריך להחדיר לכולם את העניין של קידוש שם שמיים. ההפגנות שעשו למעני מאד חיזקו אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
רגע הכרעה מתקרב. שקד/טלי מאייר

בתוך כך, איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים, איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות ואיגוד ישיבות ההסדר בארץ עתרו היום לבג"ץ בבקשה לבטל לאלתר את צו הביניים שהוציא בשבוע שעבר, המונע העברת מימון לישיבות שתלמידיהן לא התייצבו לגיוס לצה"ל מאז חודש אוגוסט 2013.

העותרים טוענים כי בעקבות הפסיקה נמשכו מחשבון העמותה תשלומים שהפקיד משרד החינוך בעבור החודש הנוכחי, ולטענתם הם לא קיבלו הזדמנות להציג את עניינם לפני בית המשפט. עוד נטען כי בית המשפט לא היה מודע בהחלטתו לכך שתיגרם עצירה מוחלטת של התקציב, ולכן יש לבטל את ההחלטה. "איך אמורות אלפי הישיבות לגשר על כמה שבועות ללא תקציב כלל", נכתב בעתירתם.

(עדכון אחרון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully