וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לנו כנוצרים לשרת מדינה יהודית ודמוקרטית

שאדי ח'לול

31.12.2013 / 13:02

מה רוצים מנתניהו, שבירך את הנוצרים לחג ב"מדינת היהודים"? לדברי שאדי ח'לול, דובר פורום גיוס העדה, נוצריי סוריה ומצרים הנרדפים היו שמחים לחיות במדינה כזו ולשרת אותה

למה כל כך נרתעים כשאומרים "מדינה יהודית ודמוקרטית"? האם היהודים מיעוט או רוב בארץ? המדינה היהודית בהגדרה היא מילה מוצדקת, ואין בה שום בעיה. הבעיה היא באנשים שלא רוצים לקבל מדינה לאומית יהודית ודמוקרטית, שיש למיעוטים בה חופש וזכויות אזרחיות מלאות - ובמיוחד למיעוטים נאמנים שמשרתים אותה.

למה הנוצרים לא מתנגדים להגדרת המדינה הסורית והמדינה העיראקית כמדינות ערביות, למרות שהם תושבי הארץ המקוריים שם, ושייכותם לעמים אחרים, לא ערביים אלא ארמיים? ומה עם הדוגמה של לבנון? המדינה הזו קמה על בסיס אזרחי, למרות שרוב תושביה נוצרים, ובמיוחד מארונים - ממקורות לא ערביים אלא ארמיים סוריאנים. בעקבות מאבק עם המיעוט הערבי, הגיעו לפשרה שמגדירה את לבנון כמדינה שאין לה צביון ערבי טהור, מבלי שתהיה לכך משמעות פוליטית (קרי, ניתוק מהליגה הערבית). הגדרה זו שונתה לערבית בלחץ ערבי בכפייה בהסכם טאיף שסיים מלחמת האזרחים ב-1990. מה קרה שם לנוצרים שחיו בארץ אבותיהם ההיסטורית? האם הערבים הסכימו להגדרה זו כעובדה מוגמרת, או רק כ"הודנה", עד שיתחזקו ויתקוממו על מייסדי המדינה בעלת הצביון הנוצרי?

לקראת שילוב מלא במדינה

רוב הציבור הישראלי הבוגר, שזוכר את מלחמת לבנון ואת הברית שנכרתה במהלכה בין יהודים לנוצרים, יודע מה התשובה: לבנון הפכה למדינה ערבית בעלת צביון איסלאמי קיצוני מובהק, שהשלטון שלה לא מתחשב באוכלוסייה הנוצרית המקורית, ומכרסם בזכויות הנוצרים ובסמכויות נשיא המדינה המארוני, שהפך להיות בובה בידיהם. במלחמת האזרחים התאחדו כל הזרמים הערביים נגד הנוצרים, טבחו בהם ועשו טיהור אתני. עד היום יש 61 כפרים נוצריים ומארוניים בהר הלבנון שנמנעת חזרת מגורשיהם.

כך גם קרה בעיראק, וכך קורה היום גם בסוריה לתושבים הנוצרים הארמיים. הם ניסו להסתתר תחת הלאומיות הערביות, בתקווה שיימנעו מגורל כזה, אבל זה לא עזר - והנוצרים האלה, שבתחילה איבדו מבחירה את מורשתם, את זהותם ואת שפתם הארמית, מאבדים עכשיו גם את אדמותיהם ובתיהם, וכנסיותיהם מועלות באש והופכות למסגדים של גורמים מוסלמיים קיצוניים.

לאור כל זאת, הגיעה השעה לומר את האמת כנדרש מתושבים ואזרחים נוצרים ישראלים עם שורשים לא-ערביים שחיים במדינה יהודית ודמוקרטית ומוגנים בה. האמת הברורה כשמש היא שהמדינה היהודית והדמוקרטית היא מדינה צודקת, שגם בזמן מלחמה על קיומה במרחב היא מתנהגת במוסריות ומאפשרת חופש פולחן ודת, במיוחד לנוצרים בתוכה. אמנם אי אפשר להתכחש לכך שיש עדיין בעיות וצרכים שחסרים לאוכלוסייה הנוצרית, אבל בעזרת ההתעוררות הנוצרית בארץ ישראל, אותה מוביל הפורום לגיוס העדה הנוצרית, וההתחברות למדינה היהודית והדמוקרטית - ניתן לפתור הכול. דור מנהיגים נוצרים חדש יקום, וייקח אוכלוסייה שקטה וידידותית זו לשילוב מלא במדינה.

ברכת ראש הממשלה לעדה הנוצרית

פורום גיוס העדה הנוצרית הוא המתווה והמוביל של דרך ההתחברות הזו. צרם לנו לראות את הביקורת התקשורתית על ראש הממשלה, שחיבק אותנו לחיק המדינה ובה בעת "החליק בלשונו" כשאמר "מדינת היהודים". ובכן, אנו מחזקים את ידי ראש הממשלה על ברכת חג המולד ועל תמיכתו בפורום, וקוראים לו שלא יהסס לדבר אלינו כאל כל אזרח יהודי מצוי בארץ - ויקרא למדינתנו ובפנינו כמדינה יהודית ודמוקרטית.

אנו, כחיילים נוצרים, יחד עם אחינו היהודים, הדרוזים והאחרים - נגן בנפשנו על המדינה הזו, גם תחת הגדרה זו. מי שמעוניין להגן על המדינה הערבית הסורית או העיראקית או המצרית, דיקטטורות שאין בהן לא מוסר ולא זכויות אדם ולא חופש לנוצרים - מוזמן לעבור את הגבול ולהצטרף לנוצרים הנרדפים שם. נקווה שייטב לו ויחיה בביטחון ושלום. נוצרים רבים מסכימים כיום שעדיף לחיות עם יהודים ששורשיהם דומים, ושהנצרות היא המשך ליסודות הדת שלהם, מאשר עם הערבים ששוחטים לא רק את הנוצרים אלא גם זה את זה, בסוריה ובשאר מדינות ערב. הלוואי שלנוצריי סוריה, לבנון, עיראק ומצרים יהיו חיים טובים כמונו וכמוכם כאן במדינת היהודים. אני גאים בראש ממשלה כזה, שמכיר ומוקיר את בני ובנות העדה הנוצרית שמשרתים בצה"ל ומחזק אותם. ברכתך ועמידתך חשובה לנו, ובעזרת השם נמשיך יחדיו עד שנגיע שנשיג מטרתנו המשותפת: התחברות כנה ואמיתית בין העם היהודי לעדה הנוצרית בארץ הקודש, ארץ האבות. חג מולד שמח ושנה טובה.

שאדי ח'לול הוא דובר פורום גיוס העדה הנוצרית

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully