וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני פליסיאן: "המשטרה בנתה סרט ורצתה שנשחק בו"

בשיחה עם וואלה! חדשות הגיב אחיו של חגי פליסיאן, הנאשם ברצח בבר-נוער, בשמחה למשמע האפשרות שכתב האישום נגדו יבוטל. "עד המדינה שקרן, היינו עם האמת שלנו מההתחלה"

צילום: אבי כהן, דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

בני משפחתו של חגי פליסיאן, הנאשם ברצח בבר-נוער, הגיבו באושר למשמע האפשרות שכתב האישום נגדו יבוטל. "שמחה, זה מה שאנחנו מרגישים. שמחה שהתיק התפרק להם (למשטרה) בידיים", אמר אמש (רביעי) בהתרגשות אחיו של חגי, בני פליסיאן, בשיחה עם וואלה! חדשות. "היינו עם האמת שלנו מההתחלה ועד הסוף. והנה, עכשיו זו ההוכחה שכל מה שאמרנו היה אמת ולא שקר".

הרצח בבר-נוער - כותרות נוספות:
האישום נגד פליסיאן עשוי להתבטל
חקירת המשטרה בתיק: כישלון רודף כישלון
עד המדינה: "עוד כסף - או שלא אעיד"

אתמול נודע כי חצי שנה אחרי שהוגש כתב האישום נגד פליסיאן, ייתכן שהפרקליטות חוזרת בה בשל סדקים בעדותו של עד המדינה בפרשה שזעזעה את המדינה. זאת, לאחר שביום שלישי האחרון הגיעו אנשי הימ"ר למקום המסתור של עד המדינה שמוחזק על ידי הרשות להגנת עדים ולקחו אותו לחקירה. בפגישה שנערכה אחר הצהריים בין גורמים בפרקליטות מחוז תל אביב לבין סנגוריו של פליסיאן, אמרו גורמים בפרקליטות כי קיים סיכוי רב שהמדינה "תלך אחורה" עם התיק ושפליסיאן ישתחרר לחופשי.

"חגי התרגש, אבל הוא בהלם"

על פי כתב האישום, שהתבסס בעיקר על עדותו של עד המדינה, חגי נכנס למועדון הקהילה הגאה וירה לעבר הנוכחים כדי לנקום עבירות מין שביצע לכאורה מנהל המועדון דאז, שאול גנון, באחיו בני. "אמרנו מההתחלה שהוא היה שקרן - והוא שקרן", אמר בני אמש. "אמרנו שהכול ייפול עליו - והנה רואים את זה". לדבריו, התעורר הבוקר למשמע הבשורות. "צעקתי 'הקדוש ברוך הוא, אנחנו אוהבים אותך".

הוא סיפר כי דיבר עם אחיו מיד כששמע את ההודעה. "הוא התרגש, אבל הוא בהלם", אמר. "כל עוד הוא לא רואה את עצמו בחוץ והוא לא מחוץ לסורג ובריח, הוא לא קולט שזה נגמר. רק כשיהיה בחוץ, הוא יבין". הוא סיכם את תחושותיו: "לאורך כל הדרך בניתם לעצמכם סרט ואתם רציתם שאני אהיה שחקן בסרט שלכם, אבל זה לא יצליח - והאמת תצא לאור".

כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
חף מפשע? חגי פליסיאן/דרור עינב

אם המשפחה, רבקה, הגיבה גם היא בהתרגשות למשמע האפשרות שבנה ישוחרר בקרוב. "הגעתי לעבודה והבוסית שלי אמרה שמדברים על זה שחגי עומד להשתחרר", סיפרה. "לא הגבתי, הייתי אדישה, אבל פתאום התחיל מרתון טלפונים מהתקשורת. אז, התחלתי לעכל ולהבין מה קורה". לדבריה, היא "לא מצליחה לעכל את זה". היא תיארה את החודשים האחרונים: "הרבה תפילות וצדקות, זה מה שהחזיק אותי. תמיד אמרתי שחגי חף מפשע ושהצדק ייצא לאור, במוקדם או במאוחר".

גורם בימ"ר: "כל האופציות פתוחות"

גורמים בימ"ר הסבירו אתמול כי מאז ניסיון הבריחה של העד ביוני אשתקד, הם החלו לחקור ולצלול לתוך עדותו ולחפש חורים בגרסתו – גם לאחר הגשת כתב אישום. לטענתם, מטרתם היא לוודא שנעשה צדק. התוצאה של החקירה הזו היא מידע חדש שמטיל ספק רב באמינותו של העד ובעדותו. לכן, לדבריהם, הם אינם רואים במעצר של העד כישלון, אלא תוצאה ישירה של חקירה מאומצת. "כל האופציות פתוחות - ביטול כתב האישום, שינוי שלו או המשכת התהליך עם העד", אמר אחד הגורמים. מאז אתמול, העד נחקר במשרדי הימ"ר ובמשטרה מתכוונים לבקש מחר את הארכת מעצרו. בתוך כמה ימי חקירה, יוחלט סופית לאן הולך תיק הבר-נוער, שההפתעות בו אינן נגמרות.

חגי פליסיאן הגיב גם הוא באושר למשמע האפשרות שישוחרר בקרוב. "אמרתי לך, תאמין לי, כל הזמן אני אמרתי לך", הוא נשמע אומר בשיחה עם עורך דינו, שהקלטה שלה שודרה אמש בחדשות ערוץ 2. "כל הזמן אמרתי שמדובר בשקרים, עלילות. זעקתי את האמת שלי. בחקירות הם הסתכלו עליי וגיחכו, חשבו שאני חי בחלום. וואלה תאמין לי, הרגו אותי עוד כשאני בחיים". על עד המדינה אמר: "הבן אדם ראה את החולשה שלי עם הכסף, ראה את החולשה שלי, ידע באיזה נקודות לגעת. את כל העולם הוא מסבן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליז טרובישי וניר כץ, הנרצחים מהבר-נוער/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד משה יוחאי, המייצג את פליסיאן, אמר בתגובה: "מרגע שקיבלנו את התיק לידינו, טענו שחגי חף מפשע. לאחר שהפרקליטות בחנה מחדש את התיק ונבדק חומר ראייתי, קרה מה שקורה לפנינו עכשיו".

עו"ד יאיר רגב, סנגורו של עד המדינה אמר: "עד המדינה נחקר כחשוד במעורבות בביצוע הרצח בבר-נוער, בשיבוש מהלכי חקירה ובבידוי ראיות כנגד חגי פליסיאן. כרגע הוא נמצא בחקירה ומגיב לאישומים נגדו. עד המדינה מכחיש בתוקף את כל החשדות נגדו אין לו ספק שמדובר במהלך שפל ובלתי הוגן שבו החליטו לבצע מעצר כוחני כנגד עד המדינה ולהחזיקו במעצר בתנאי בידוד קשים במטרה לשבור את רוחו".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully