וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אולימפיאדת החורף בסוצ'י יצאה לדרך, ניסיון חטיפת מטוס בטורקיה, וארצות הברית משבחת את ליברמן על התבטאויות מדיניות. אלה הכותרות שעשו את השבת

משלחת ישראל בטקס הפתיחה סוצ'י 2014. רויטרס
המשלחת הישראלית במצעד לפתיחת אולימפיאדת החורף בסוצ'י, אמש/רויטרס

בצילן של לא מעט ביקורות על המדיניות המקומית וחששות מפני מפגעים כאלה ואחרים, יצאה אמש (שישי) לדרך אולימפיאדת החורף ה-22 בהיסטוריה, בעיר סוצ'י, רוסיה.

כצפוי, הרוסים הפיקו טקס מרשים מאוד (שלווה בתקלה קלה בזמן הצגת הטבעות האולימפיות). המשלחת הישראלית נטלה חלק במצעד המשלחות הקבוע, ההופעה הציגה את תולדותיה וקורותיה של רוסיה והתרבות שלה ולאחר מכן הגיע גם שלב הנאומים, כאשר ולדימיר פוטין, האיש המרכזי בחגיגה, הוציא את המשחקים לדרך באופן רשמי. לסיום, את הלפיד האולימפי, שיבער בראש האצטדיון ב-17 הימים הקרובים, הדליקו אירינה רודינה, מחליקה על הקרח אגדית וולדיסלב טרטיאק, שוער עבר בהוקי קרח.

ניסיון חטיפת מטוס בטורקיה: "קחו אותי לסוצ'י"

מטוס F-16 טורקי הוקפץ אמש להנחית מטוס נוסעים שהגיע מאוקראינה לאיסטנבול, לאחר ניסיון חטיפה. אחד הנוסעים טען כי יש פצצה על המטוס, ודרש שייקחו אותו לאתר אולימפיאדת החורף בסוצ'י. המטוס לבסוף הונחת בשלום בשדה התעופה סביהה גקצ'ן באיסטנבול.

הטייס שלח איתות מצוקה ויידע את הגורמים בשדה התעופה באיסטנבול על ניסיון החטיפה. לפי הדיווחים, צוות המטוס ניסה לשכנע את "החוטף" האוקראיני לחזור בו מדרישתו. כלי תהקשורת המקומיים דיווחו כי כוחות הביטחון נטרלו ולכדו את החשוד לאחר הנחיתה.

לראשונה: אזרח בריטי עשה פיגוע התאבדות בסוריה

המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע שלשום בבית הכלא בחלב שבסוריה הוא אזרח בריטי - כך טענו אמש ארגוני ג'יהאד הפועלים במדינה. אם הטענה נכונה, מדובר בפעם הראשונה שאזרח בריטי מעורב בפיגוע התאבדות במדינה.

אזרחים בריטים אחרים המשתייכים לארגוני ג'יהאד והגיעו לסוריה על מנת להשתתף בלחימה נגד כוחות המשטר דיווחו כי האיש, המכונה אבו סולימאן אל-בריטני, הוא שנהג אתמול במשאית עמוסת חומר נפץ, ועליה דגל של ארגון ג'בהת א-נוסרה, אל תוך הכלא, שהיווה בימים אחרונים מוקד ללחימה בין הצדדים. על פי ארגוני זכויות אדם הפועלים במדינה, הפיגוע, שלווה בחילופי אש, אפשר את בריחתם של כ-300 אסירים מהכלא, הנמצא בשליטת המשטר. לפחות 36 בני אדם נהרגו בלחימה, ובהם 20 חיילים, 21 מורדים וחמישה אסירים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ארה"ב שיבחה את ליברמן: "אמירה חזקה לנוכח הרקע שלו"

ארצות הברית בירכה על דבריו של שר החוץ הישראלי בשבחו של ג'ון קרי: דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, הגיבה אמש (שישי) על הגיבוי שהעניק אביגדור ליברמן למאמציו של עמיתו האמריקני להביא להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים, ואמרה כי מדובר ב"אמירה חזקה ובמסר חזק, לנוכח ההיסטוריה והרקע שלו בסוגיות האלה והמקום שבו הייתה השקפתו (של ליברמן)".

בתדרוך היומי לעיתונאים בוושינגטון הבירה אמרה סאקי: "ללא ספק, אנו מברכים על דבריו של ליברמן. הם משקפים את עמדתם של רבים בישראל לפיה פתרון שתי מדינות הוא התוצאה והסוף של תהליך השלום". עם זאת, הדגישה סאקי כי "אין זה אומר שאין יותר מתנגדים (בישראל) לפתרון שתי המדינות ולתהליך השלום, אבל ללא ספק, אנו מקווים שנוכל לשוב להתמקד בסוגיות המסובכות שבידינו".

קרי על הצעת אבו מאזן: "נתניהו מתנגד לכוח נאט"ו"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייחס להצעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להציב כוח נאט"ו בשטחי הגדה המערבית לאחר נסיגה הדרגתית של צה"ל, כחלק מהסכם שלום. "נתניהו הבהיר שאינו רוצה את נאט"ו", אמר קרי בראיון שפורסם הבוקר (שבת) ב"וושינגטון פוסט". עם זאת, לדבריו, כוח בינלאומי ניטרלי "זה משהו לשני הצדדים לעבוד איתו".

קרי אמר כי ברצונו לאפשר לישראל ולפלסטינים להביע את הסתייגויותיהם לגבי תכנית המסגרת שלו, למרות הקולות שאמרו כי תהיה זו טעות. לדבריו, זו הדרך היחידה שראש הממשלה ויו"ר הרשות "יהיו מסוגלים לשמור בדרך פוליטית על המשא ומתן... כדי להיות מסוגלים לקבל את השלב הסופי בתכנית כמנהיגים, הם צריכים שתהיה להם הזכות להביע את התנגדותם".

כשנשאל אם הוא באמת מאמין שניתן לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, השיב: "כולם מבינים שזה הולך לקחת קצת זמן. לכן, זה נעשה בשלבים. מה שחשוב, לדעתי, זה לתת לאנשים תחושה שיכול להיות סוף לסכסוך ולדרישות, שיש מסגרת שיכולה להכיל את כל זה". על הביקורת לפיה הוא מעורב למעלה מן הצורך במזרח התיכון, אמר: "זה התפקיד שלי. אני שר החוץ".

חמינאי: "ארה"ב לא תהסס להפיל את משטרנו, אם תוכל"

ארצות הברית הייתה מפילה את המשטר האיראני, לו הייתה יכולה - כך אמר היום (שבת) המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי. את הדברים אמר על רקע ביקורם במדינה של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), היום. "פקידים אמריקנים אומרים בציבור שהם אינם רוצים לשנות את המשטר באיראן", אמר חמינאי. "ובכן, זה שקר. הם לא יהססו לרגע, לו יוכלו לעשות זאת", צוטט המנהיג העליון בסוכנות הידיעות החצי-רשמית "פארס".

בחודשים האחרונים נרשמה התקרבות ביחסים בין איראן לבין המערב, עם חתימת הסכם הביניים בז'נבה באשר לתכנית הגרעין. בנאום שנשא היום לציון יום השנה ה-35 למהפכה האיסלאמית במדינה, הוסיף חמינאי כי לוושינגטון יש גישה "שתלטנית וחטטנית" בנוגע לארצו. הוא נמנע מלהזכיר את השיחות בין הצדדים, אך אמר כי כשאיראן מתמודדת מול "אויבים", עליה להיות מוכנה לשנות טקטיקה, אך לא להתפשר על עקרונותיה העיקריים.

רוכב אופנוע התנגש בשלט בהרי ירושלים - ונהרג

היום (שבת) בבוקר נהרג רוכב אופנוע בן 55 לאחר שהתנגש בשלט בצומת כרם שבהרי ירושלים, לכיוון בר גיורא. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי רוכב האופנוע נסע ככל הנראה במהירות מופרזת בסיבוב והחליק. איליה דובנר, פרמדיק מד"א שהגיע למקום, סיפר כי מדובר בכביש מפותל מאוד. "באחד מעיקולי הכביש, בין צומת כרם למכון טיהור שפכים, ראינו כמה רוכבי אופנוע שככל הנראה רכבו בקבוצה ואופנוע אחד שהתנגש בעמוד ונתקע מתחת למעקה הבטיחות בשוליים", תיאר.

מנתוני המשטרה עולה כי בכביש 386, בו אירעה התאונה, נרשמות בממוצע כ-30 תאונות בשנה וכ-40 בני אדם נפגעים. "מדובר בכביש שמאתגר אופנוענים בגלל העליות, הירידות וההתפתלויות החדות בו - ואכן, בעיקר בימי שבת, מגיעים לשם חבורות של אופנוענים ונוסעים שם במהירות ובחוסר זהירות", אמר מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב. יחד עם זאת, הוסיף כי "ניתן היה למנוע את התאונה אם התשתית הייתה מותאמת לרוכבי דו-גלגליים".

חשד: פגע בהולכת רגל עיוורת במעבר חציה - ונמלט

הולכת רגל עיוורת בת 59 נפצעה אמש (שישי) באורח קל מפגיעת רכב פרטי בחיפה. הרכב הפוגע נמלט מיד לאחר הפגיעה וטרם אותר. סמוך ל- 19:00 חצתה הולכת הרגל מעבר חציה ברחוב אלנבי בעיר, יחד עם כלב הנחייה שלה. לפתע, פגע בה הרכב ונמלט מהמקום. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה אותה לבית החולים רמב"ם בעיר, כשהיא סובלת בפגיעות בגפיים.

המשטרה קוראת לכל מי שהיה עד לתאונה או שיש בידו מידע רלוונטי שיכול לסייע בחקירה, ליצור קשר עם מוקד 100. כמו כן, קוראת המשטרה לנהג הפוגע להסגיר את עצמו, בטרם ייתפס על ידי הבוחנים ושוטרי היחידה המרכזית של אגף התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully