וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אזרח בריטי עשה פיגוע התאבדות בסוריה

על פי ארגוני ג'יהאד במדינה, אדם המכונה אבו סולימאן אל-בריטני הוא שעמד מאחורי תקיפת הכלא בחלב, שבזכותה נמלטו כ-300 אסירים. "האח הבריטי הראשון!", כתב פעיל בטוויטר

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

המחבל המתאבד שעשה את הפיגוע בכלא המרכזי בחלב שבסוריה שלשום הוא אזרח בריטי - כך טוענים היום (שישי) ארגוני ג'יהאד הפועלים במדינה. אם הטענה נכונה, מדובר בפעם הראשונה שאזרח בריטי מעורב בפיגוע התאבדות במדינה המסוכסכת.

אזרחים בריטים אחרים המשתייכים לארגוני ג'יהאד ואשר הגיעו לסוריה על מנת להשתתף בלחימה נגד כוחות המשטר דיווחו כי האיש, המכונה אבו סולימאן אל-בריטני, הוא שנהג אתמול במשאית עמוסת חומר נפץ, ועליה דגל של ארגון ג'בהת א-נוסרה, אל תוך הכלא, שהיווה לאחרונה מוקד ללחימה בין הצדדים. על פי ארגוני זכויות אדם הפועלים במדינה, הפיגוע, שלווה בחילופי אש, אפשר את בריחתם של כ-300 אסירים מהכלא, הנמצא בשליטת המשטר. לפחות 36 בני אדם נהרגו בלחימה, ובהם 20 חיילים, 21 מורדים וחמישה אסירים.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה:
אונס וחשמל באיברי המין: מסכת ההתעללות בילדי סוריה
סוריה: חיל האוויר הפציץ את חלב, כ-90 נהרגו
הוועידה נגמרה ללא הסכם: "אסד מכיר רק דם ומוות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשאית שבאמצעותה עשה המחבל את הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיראז מאהר, חוקר בכיר במרכז בינלאומי למחקר בקינגס קולג' בלונדון, סיפר כי החליף מסרונים עם אחד האזרחים הבריטים המוסלמים הנמצא בסוריה בנוגע למקרה, וזה אישר את הדברים. "כן, החדשות מתפשטות מהר. האח הבריטי הראשון!", כתב האיש בטוויטר. הוא עוד ציין כי סרטון של המתאבד שצולם לפני המעשה יפורסם באינטרנט בהמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מורדים סורים צרים על בית הסוהר המרכזי של חלב. יוני 2013. יוטיוב, צילום מסך
הלחימה ליד הכלא בחלב, יוני 2013/צילום מסך, יוטיוב

מדובר בפיגוע ההתאבדות השלישי שנעשה בכניסה לכלא, הנמצא תחת מצור בשנה האחרונה ושוהים בו על פי הערכות כ-4,000 לוחמים מכוחות המורדים. אחת הטענות היא שהמקום משמש בסיס צבאי עבור כוחותיו של הנשיא בשאר אסד.

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully