וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכב אופנוע התנגש בשלט בהרי ירושלים - ונהרג

8.2.2014 / 11:19

מחקירה ראשונית עולה כי רוכב האופנוע, בן 55, נסע ככל הנראה במהירות מופרזת בסיבוב, החליק והתנגש בשלט בצומת כרם שבהרי הבירה. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו

תאונת אופנוע. ShutterStock
ככל הנראה נסע במהירות מופרזת/ShutterStock

רוכב אופנוע בן 55 נהרג הבוקר (שבת) לאחר שהתנגש בשלט בצומת כרם שבהרי ירושלים, לכיוון בר גיורא. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום, ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו.

עוד חדשות מהארץ:
בן 18 נדקר בקטטה שפרצה בתל אביב ונפצע קשה
אישום: חרדים השליכו שקיות עם קיא וצואה על שוטרים
הותר לפרסום שם המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי רוכב האופנוע נסע ככל הנראה במהירות מופרזת בסיבוב והחליק. כוחות המשטרה שהגיעו לזירת התאונה ממשיכים בחקירה.

איליה דובנר, פרמדיק מד"א שהגיע למקום, סיפר כי מדובר בכביש מפותל מאוד. "באחד מעיקולי הכביש, בין צומת כרם למכון טיהור שפכים, ראינו כמה רוכבי אופנוע שככל הנראה רכבו בקבןצה ואופנוע אחד שהתנגש בעמוד ונתקע מתחת למעקה הבטיחות בשוליים", תיאר. "במרכז הכביש, שכב גבר כבן 55 כשהוא מחוסר הכרה ללא נשימה ודופק, מעוצמת התאונה הוא נפגע פגיעה רב-מערכתית קשה ביותר ורופא שהזדמן למקום החל לבצע בו פעולות החייאה. המשכנו בפעולות ההחייאה ובשל הפגיעה הקשה מאוד, בתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

"הכביש מפותל - ואין מעקות בטיחות מותאמים"

מנתוני המשטרה עולה כי בכביש 386, בו אירעה התאונה, נרשמות בממוצע כ-30 תאונות בשנה וכ-40 בני אדם נפגעים. "מדובר בכביש שמאתגר אופנוענים בגלל העליות, הירידות וההתפתלויות החדות בו - ואכן, בעיקר בימי שבת, מגיעים לשם חבורות של אופנוענים ונוסעים שם במהירות ובחוסר זהירות", אמר מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב.

אבואב מתח ביקורת חריפה על המדינה בעקבות התשתיות בכביש. "אין מעקות שמותאמים לרוכבים דו-גלגליים", טען. "יש בכביש הזה ריבוי החלקות של אופנוענים ורוב התאונות נגרמות מאובדן שליטה ותאונות עצמאיות. המעקות אינם מותאמים לאופנוענים ולכן התנהגות מסוכנת של האופנוענים עלולה להיגמר במוות ואפשר היה למנוע את זה אם התשתית הייתה מותאמת לרוכבי דו-גלגליים".

לדבריו, "אפשר לומר שזו אחריות של הרוכבים שנוהגים שם באופן מסוכן, אבל האחריות של המדינה היא להפוך את הכביש הזה לידידותי יותר לרוכבי דו-גלגליים כך שגם אם מישהו נוהג שם לא בזהירות, אנו לא נגזור עליו גזר דין מוות".

ניסה לתקן פנצ'ר ונמחץ למוות, הוד השרון. פברואר 2014. דרור עינב
ביום רביעי נמחץ למוות אדם שתיקן תקר בגלגל/דרור עינב

אתמול נהרג רוכב טרקטורון כבן 30 בהתהפכות כלי הרכב עליו נהג סמוך לחממות הישוב אבשלום בפתחת שלום. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו. נסיבות האירוע הועברו לחקירת המשטרה.

ביום רביעי נהרג תושב הוד השרון בשנות ה-50 לחייו לאחר שנמחץ מתחת לרכבו בזמן שהחליף צמיג. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו עם פגיעה בפלג גופו העליון, אך לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי ההרוג ביקש להחליף גלגל בעקבות תקר בצמיג. הוא הרים את הרכב באמצעות ג'ק בחניית ביתו שברחוב משאבים בעיר, ונשכב מתחת לרכב. בשלב מסוים, מסיבה שאינה ברורה, נפל הרכב ומחץ תחתיו את בעליו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully