וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי על הצעת אבו מאזן: "נתניהו מתנגד לכוח נאט"ו"

שר החוץ האמריקני התייחס להצעת יו"ר הרשות להציב כוח בינלאומי באזור לאחר ההסכם ואמר שלדעתו "זה משהו לשני הצדדים לעבוד איתו". על הביקורת נגדו אמר: "זו העבודה שלי"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: בנט מתייחס להצעת אבו מאזן)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייחס להצעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להציב כוח נאט"ו בשטחי הגדה המערבית לאחר נסיגה הדרגתית של צה"ל, כחלק מהסכם שלום. "נתניהו הבהיר שאינו רוצה את נאט"ו", אמר קרי בראיון שפורסם הבוקר (שבת) ב"וושינגטון פוסט". עם זאת, לדבריו, כוח בינלאומי ניטרלי "זה משהו לשני הצדדים לעבוד איתו".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
ליברמן: "קרי ידיד אמת, זכותו לחשוב אחרת מבנט המתלהם"
ארה"ב שיבחה את ליברמן: "אמירה חזקה לנוכח הרקע שלו"
ארה"ב נגד הבנייה במזרח ירושלים: "לא לצעדים חד-צדדיים"

קרי אמר כי ברצונו לאפשר לישראל ולפלסטינים להביע את הסתייגויותיהם לגבי תכנית המסגרת שלו, למרות הקולות שאמרו כי תהיה זו טעות. לדבריו, זו הדרך היחידה שראש הממשלה ויו"ר הרשות "יהיו מסוגלים לשמור בדרך פוליטית על המשא ומתן... כדי להיות מסוגלים לקבל את השלב הסופי בתכנית כמנהיגים, הם צריכים שתהיה להם הזכות להביע את התנגדותם".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. ועידת מינכן לביטחון, 1 בפברואר 2014. רויטרס
"הדברים הוצאו מהקשרם". קרי בוועידת מינכן לביטחון/רויטרס

הוא התייחס לסערה שעוררו הדברים שאמר בסוף השבוע שעבר בוועידת מינכן לביטחון, לפיהם אם המשא ומתן ייכשל, ישראל צפויה לעמוד בפני חרמות בינלאומיים. לדבריו, "הדברים הוצאו מהקשרם" על ידי מבקרים שהתעלמו מהתמיכה ארוכת השנים שלו בישראל. "יש את אלה שאינם מעוניינים בפתרון שתי המדינות, שאינם מאמינים בזה", הוסיף. "יש את אלה שאינם רוצים לעצור את ההתיישבות בחלקים מסוימים של האזור".

כשנשאל אם הוא באמת מאמין שניתן לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, השיב: "כולם מבינים שזה הולך לקחת קצת זמן. לכן, זה נעשה בשלבים. מה שחשוב, לדעתי, זה לתת לאנשים תחושה שיכול להיות סוף לסכסוך ולדרישות, שיש מסגרת שיכולה להכיל את כל זה". על הביקורת לפיה הוא מעורב למעלה מן הצורך במזרח התיכון, אמר: "זה התפקיד שלי. אני שר החוץ".

קרי התייחס גם לשיחות בין איראן למערב. "הנשיא אובמה ואני, שנינו חולקים את האמונה שמאוד חשוב לחשוב על הביטחון בדרך לשלום, אבל – ואני מדגיש 'אבל' גדול – איננו מחויבים בדיון הזה עם איראן בנקודת הזמן הזו, וגם לא נהיה עד שלא תיפתר הסוגיה הגרעינית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully