וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש המודיעין הסעודי נפגש עם עמיתו הישראלי"

לפי סוכנות "פארס" האיראנית, הנסיך בנדר בן סולטאן נפגש בז'נבה עם גורמים ישראליים, ואלה הסכימו על הצורך "לרסן את איראן בכל דרך אפשרית" ולהתערב בנעשה בסוריה ובמצרים

ראש המודיעין הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטאן, נפגש כמה פעמים עם גורמים ישראליים בז'נבה במהלך החודש האחרון – כך דיווחה אמש (ראשון) סוכנות הידיעות האיראנית פארס מפי אדם המקורב לכאורה לשירותי הביון של ערב הסעודית. הדיווח, שמצטרף לשורה של דיווחים דומים מהשבועות האחרונים, מתבסס על פרסומים בחשבון הטוויטר של אדם המזוהה בשם "מוג'תהיד". הוא טען בטוויטר כי הנסיך הסעודי נועד עם עמיתו הישראלי – ייתכן כי הכוונה לראש המוסד תמיר פרדו – ועם כמה גורמים רמי דרג אחרים מישראל ב-27 בנובמבר.

עוד בנושא הרפובליקה האיסלאמית:
נתניהו: "איראן גרעינית תשנה את פני ההיסטוריה"
פרס במסר פייסני: לא מתנגד לפגוש את רוחאני
אובמה: "אם איראן תפר את ההסכם, נעמיק הסנקציות"

ראש המודיעין הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטאן. אפריל 2006. רויטרס
לא הדיווח הראשון מסוג זה. ראש המודיעין הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטן/רויטרס

לטענת מוג'תהיד, הנסיך בנדר – אחיינו של המלך עבדאללה – והגורמים הישראליים שעמם נועד הסכימו ביניהם על כמה נושאים, ובהם "ריסונה של איראן בכל דרך אפשרית, פיקוח הדוק יותר על כוחות הג'יהאד הפועלים בסוריה, דחיקתם של 'האחים המוסלמים' ובלימה של גלי האביב הערבי".

ב"פארס" הובאו גם דבריהם של מקורות שונים, ולפיהם שליחו של הנסיך בנדר, ריאד א-תמימי, בא לז'נבה לאחרונה כדי לבחון דרכים להאיץ במעצמות להתערב צבאית בנעשה בסוריה, וזאת בשורה של פגישות שקיים עם ג'רמי בן עמי, העומד בראש השדולה היהודית ג'יי-סטריט. "הפגישה האחרונה בין ריאד א-תמימי לבין ג'רמי בן עמי נערכה בז'נבה ב-20 באוגוסט, ובמהלכה דנו שני הצדדים בהתפתחויות האחרונות בסוריה, בדרכים לחזק את החמושים הנלחמים בנשיא בשאר אסד ובשיטות לשכנע גורמים בארצות הברית לצאת למלחמה נגד סוריה", צוטט מקור סעודי, שהיה נוכח לכאורה במרבית הפגישות המדוברות.

תכנית תקיפה ופגישה בעקבה

אין מדובר בדיווח הראשון שפורסם לאחרונה בדבר מגעים בין ישראל לערב הסעודית, שתי מדינות החוששות מפיתוח תכניתה הגרעינית של איראן ומהתחזקותם של גורמי איסלאם שיעיים במזרח התיכון. לפני כשלושה שבועות, ימים ספורים לפני שנחתם הסכם הגרעין עם איראן, דיווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי ישראל וערב הסעודית מתכוננות במשותף לאפשרות של תקיפה נגד הרפובליקה האיסלאמית, אם זו תזכה להקלה בסנקציות. בדיווח נטען כי אנשי מוסד כבר החלו לפעול בנושא מול גורמים רשמיים בריאד.

לפי העיתון הבריטי, הממלכה הערבית אותתה לישראל כי מטוסי חיל האוויר יוכלו לחלוף בשטחה האווירי, במקרה שתקיפה אכן תצא אל הפועל. "לאחר שייחתם הסכם בז'נבה, החלופה הצבאית תהיה על השולחן שוב", אמר לעיתון גורם דיפלומטי שזהותו לא צוינה. הוא הוסיף כי הסעודים "זועמים ונכונים לתת לישראל את כל הסיוע שהיא צריכה". לדבריו, כי הסיוע עשוי לכלול מסוקי חילוץ, מטוסי תדלוק וכן מטוסים ללא טייס.

כמה ימים קודם לכן דיווח המקומון הירדני "עין אל-עקבה" כי ראש המוסד פרדו ובנדר בן סולטאן נועדו לאחרונה בבית מלון בעקבה, לפגישה "ישירה, ללא מתווכים". בדיווח לא צוין אילו נושאים עלו בפגישה, אולם אם זו אכן התקיימה, ניתן להעריך כי סוגיית הגרעין האיראנית היא אחת מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully