וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל וסעודיה מתכננות במשותף תקיפה באיראן"

לפי ה"סאנדיי טיימס", המוסד עובד עם גורמים בריאד, ומכין תכנית תקיפה שעשויה לצאת לפועל לאחר חתימת הסכם בז'נבה. "ישראל קיבלה 'אור ירוק' לטוס בשמי סעודיה בדרכה לאיראן"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדברי נתניהו על איראן בראיון ל-CNN)

בעלת ברית בלתי צפויה לירושלים? ישראל מתכננת תקיפה אפשרית באיראן יחד עם ערב הסעודית, למקרה שתכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית לא תיבלם במסגרת ההסכם הצפוי להיחתם בקרוב בשיחות עם שש המעצמות בז'נבה. לפי הדיווח הבוקר (ראשון) בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", אנשי מוסד הישראלי החלו לפעול בנושא מול גורמים רשמיים במדינה הערבית.

מטוס F-16  של חיל האוויר. רויטרס
יחלוף בשמי חצי האי הערבי? מטוס F-16 של חיל האוויר/רויטרס

שתי המדינות, על אף שאין ביניהן יחסים דיפלומטיים או קשרים רשמיים, מודאגות מפני אפשרות של הסכם מקל מדי שיאפשר לאיראן להמשיך לפתח את תכניתה הגרעינית לצרכים צבאיים, ולא רק לצרכים אזרחיים כפי שהצהירה ההנהגה בטהראן.

לפי הדיווח הבריטי, ערב הסעודית נתנה לישראל "אור ירוק" לחלוף בשטחה האווירי, במקרה שתקיפה באיראן אכן תצא אל הפועל. גורם דיפלומטי שזהותו לא צוינה אמר לעיתון: "לאחר שייחתם בז'נבה, החלופה הצבאית תהיה על השולחן שוב. הסעודים זועמים ונכונים לתת לישראל את כל הסיוע שהיא צריכה". לדבריו, הסיוע הסעודי עשוי לכלול מסוקי חילוץ, מטוסי תדלוק וכן מטוסים ללא טייס.

מלך סעודיה עבדאללה. AP
השקיע רבות בתכנית הגרעין של פקיסטן. מלך סעודיה עבדאללה/AP

יצוין כי לפי תחקיר של רשת BBC שפורסם החודש, ערב הסעודית השקיעה רבות בתכניתה הגרעינית של פקיסטן כ"תעודת ביטוח" נגד איראן. לפי התחקיר, שהתבסס על דוחות מודיעיניים, פקיסטן צפויה להעביר לסעודיה נשק גרעיני שיוצר בשטחה במקרה שאיראן תתחמש בפצצה משלה. עוד נטען בפרסום כי פקיסטן אוגרת פצצות גרעין, וכי היא מוכנה להעבירן לבעלת בריתה הערבית בתוך חודש – אפשרות שממנה חוששת ארצות הברית.

מקורות מודיעיניים שצוטטו בתחקיר, בהם גורמים בנאט"ו ובפקיסטן, אמרו כי בריאד נעשות עבודות תשתית משמעותיות לקראת קליטה של נשק גרעיני. בין היתר, נטען כי היא מכינה כני שיגור המתאימים לטילים הפקיסטניים, ואשר מורכבים על משגרים מתוצרת סינית.

לקריאה נוספת:
שר החוץ הרוסי, אתמול: רוסיה: "סיכוי אמיתי להסכם עם איראן"
איראן: "שולטים במשא ומתן, לא נחצה קווים אדומים"
דוח: איראן האטה את תכנית הגרעין; נתניהו: לא מתרשם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully