וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: "מתקרבים להסכם ביניים עם איראן"

16.11.2013 / 0:03

ערב סבב השיחות הקרוב בז'נבה אמר בכיר אמריקני כי הסכם כבר בסוף השבוע הבא "אפשרי בהחלט". עם זאת, לגבי סוף לתכנית הגרעין האיראנית טען: "אנחנו עוד רחוקים משם"

איראן והמעצמות מתקרבים להסכם ביניים בנושא תכנית הגרעין האיראנית, וישנה אפשרות שהסכם שכזה ייחתם כבר במהלך סבב השיחות הקרוב, הצפוי להיערך בסוף השבוע הבא בז'נבה - כך העריך אתמול (שישי) בכיר בממשל האמריקני. "אני לא יודע אם נגיע להסכם", אמר הבכיר. "אני חושב שזה אפשרי בהחלט, אך יש עדיין נושאים מורכבים על הפרק".

הוא הוסיף כי שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ושר החוץ האיראני, ג'וואד זריף, ייפגשו בז'נבה כבר ב-20 בנובמבר. נציגי המעצמות – בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה וארצות הברית – יצטרפו אליהם למחרת לסבב שיחות שייערך יומיים.

הדיונים שנערכו בז'נבה בשבוע שעבר הסתיימו ללא הסכמה בין הצדדים לגבי עתידה של תכנית הגרעין האיראנית. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביקש מהמחוקקים לא להטיל סנקציות חדשות על איראן במהלך השיחות, ואף קרא להשעיית הסנקציות האמריקניות. הבכיר אמר בהקשר זה: "המעצמות מאמינות שהמשא ומתן הנוכחי הוא רציני. יש לו סיכוי להצליח".

הבכיר, שדיבר במסיבת עיתונאים, טען כי ההערכות לגבי סך הרווחים המוקפאים שיועברו לאיראן במסגרת הסכם, אשר נעו בין 15 ל-50 מיליארד דולרים, הן "הגזמה פרועה". "הסכום הוא הרבה יותר נמוך מזה, והוא יתגמד לנוכח ההגבלות שלא יוסרו", הוסיף. מחירי הנפט ירדו היום בעקבות הדיווחים על הסכם אפשרי בזמן הקרוב.

בנוגע לדוח האו"ם שפורסם שלשום, לפיו איראן הפסיקה להרחיב את פעילות ההעשרה שלה, הבכיר אמר כי זה "דבר טוב", אך אינו פותר את השאלות המהותיות לגבי תכנית הגרעין. הוא הוסיף: "אנחנו מעריכים את הצעד שנעשה, אבל מטרת המשא ומתן היא להגיע לביטחון מלא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני – ואנחנו עוד רחוקים משם".

עוד בנושא
"איראן היא שהכשילה הסכם, כשהתעקשה על הזכות להעשרה"
אין הסכם; רוחאני: "לא נגיב לסנקציות ולהשפלה"
ז'נבה: סבב שיחות הגרעין עם איראן הסתיים ללא הסכם

(עדכון ראשון: 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully