וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "סיכוי אמיתי להסכם עם איראן בשבוע הבא"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען כי חילוקי הדעות המהותיים בין איראן למערב נפתרו בשיחות האחרונות בז'נבה. "נותר לנסח את ההסכם אליו הגענו בצורה נכונה בשפה דיפלומטית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בקרי מדבר על המשא ומתן עם איראן בקונגרס, חמישי)

קרובים להסכם: שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי שיחות הגרעין עם איראן בז'נבה פתרו את חילוקי הדעות המהותיים בין הצדדים וכי יש "סיכוי אמיתי להסכם בשבוע הבא", כשייפתח סבב השיחות השני בשוויץ. "הרושם הכללי שלנו הוא שיש סיכוי טוב מאוד, ואין להחמיץ אותו", אמר לברוב לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, והוסיף: "כעת, אין חילוקי דעות מהותיים לגבי השאלות הפרקטיות שיש לפתור. מה שנותר הוא לנסח את ההסכם אליו הגענו בצורה נכונה בשפה דיפלומטית".

דבריו של לברוב מגיעים שעות אחדות לאחר שסגן הרמטכ"ל האיראני, הגנרל מסעוד ג'זאירי, אמר כי ארצו "שולטת לגמרי" במשא ומתן עם המערב באשר לתכנית הגרעין שלה והבהיר כי צוות המו"מ האיראני "לא יחצה את הקווים האדומים שלו בשום מצב". בשיחה עם סוכנות הידיעות המקומית אירנ"א, הוסיף ג'זאירי כי איראן מסוגלת להוכיח את השקפותיה החוקיות דרך המשא ומתן.

נציגי איראן ושש המעצמות מכונסים לשיחות על עתיד תכנית הגרעין, ז'נבה, 15 אוקטובר 2013. רויטרס
בסבב הבא ייחתם הסכם? נציגי המעצמות בז'נבה/רויטרס

לדברי סגן הרמטכ"ל האיראני, השיחות עם המעצמות מספקות לרפובליקה האיסלאמית "הזדמנות לחשוף בפני העולם את הגישה הלא-הגיונית של המערב באשר לתכנית הגרעין שלה למטרות שלום". הוא התייחס לעמדה הנוקשה שהציגה צרפת בסבב השיחות האחרון שהתקיים בז'נבה, במהלכו לא הצליחו הצדדים לגשר על הפערים ולגבש הסכם, ואמר כי "התנהגות שכזו מוכיחה שוב את חוסר הכנות של המערב". לדבריו, היא "רק מוסיפה לתחושת חוסר האמון האיראני בהם".

הלילה שלחו בכירים אמריקנים מסר מרגיע לישראל על רקע ההסכם המתגבש בין המערב לאיראן, במסגרתו יוסרו הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האיסלאמית בתמורה להקפאת תכנית הגרעין. גורם בכיר המקורב למשא ומתן אמר לסוכנות הידיעות AP כי ההערכות לפיהן הסרת הסנקציות תשלשל לקופה האיראנית 15-50 מיליארד דולרים הן "מוגזמות". גורם אחר הוסיף כי הסנקציות שיוסרו במסגרת ההסכם הן "מוגבלות, זמניות, ממוקדות וניתנות להשבה".

עוד בנושא
איראן: "שולטים במשא ומתן, לא נחצה קווים אדומים"
בכירים אמריקנים מרגיעים: "הסנקציות שיוסרו - מוגבלות"
גורם אמריקני: "מתקרבים להסכם ביניים עם איראן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully