וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנו בתקיפה? "ראש המוסד נפגש עם עמיתו הסעודי"

לפי דיווח בירדן, תמיר פרדו נועד עם הנסיך בנדר בן סולטאן בבית מלון בעקבה, ללא מתווכים. הבוקר פורסם ב"סאנדיי טיימס" כי שתי המדינות מתכננות במשותף תקיפה באיראן

הכנות ממשיות לתקיפה צבאית באיראן? עיתון ירדני מדווח כי ראש המוסד תמיר פרדו נועד לאחרונה בבית מלון בעקבה עם ראש המודיעין הסעודי, הנסיך בנדר בן סולטאן. לפי הפרסום במקומון "עין אל-עקבה" בשבוע שעבר, שני האישים קיימו פגישה "ישירה, ללא מתווכים". מהדיווח לא ברור אילו נושאים עלו בפגישה, אולם ייתכן מאוד כי סוגיית הגרעין האיראנית היא אחת מהם. יחד עם זאת, אין כל אישור לפרסום הירדני.

רק הבוקר פורסם ב"סאנדיי טיימס" כי ישראל וערב הסעודית מתכוננות במשותף לאפשרות של תקיפה אווירית באיראן, אם זו תזכה להקלה בסנקציות בשיחות מול מעצמות המערב בז'נבה. לפי העיתון הבריטי, אנשי מוסד כבר החלו לפעול בנושא מול גורמים רשמיים בריאד. שתי המדינות מודאגות מהסכם מקל מדי שיאפשר לאיראן להמשיך לפתח את תכניתה הגרעינית ובכך להוות איום על האזור כולו.

לפי הדיווח הבריטי, ערב הסעודית כבר אותתה לישראל כי מטוסי חיל האוויר יוכלו לחלוף בשטחה האווירי, במקרה שתקיפה אכן תצא אל הפועל. "לאחר שייחתם הסכם בז'נבה, החלופה הצבאית תהיה על השולחן שוב", אמר לעיתון גורם דיפלומטי שזהותו לא צוינה. לדבריו, "הסעודים זועמים ונכונים לתת לישראל את כל הסיוע שהיא צריכה". הוא אמר כי הסיוע עשוי לכלול מסוקי חילוץ, מטוסי תדלוק וכן מטוסים ללא טייס.

לקריאה נוספת:
"ישראל וסעודיה מתכננות במשותף תקיפה באיראן"
תחקיר: פקיסטן אוגרת נשק גרעיני עבור סעודיה - נגד איראן
ארה"ב גייסה את סעודיה וקטאר לתקיפה צבאית בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully