וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב גייסה את סעודיה וקטאר לתקיפה צבאית בסוריה

8.9.2013 / 17:15

שר החוץ קרי נאם בפריז ואמר כי ערב הסעודית הבטיחה לו שיתוף פעולה בתקיפה. מוקדם יותר הודיע קרי שארה"ב אינה שוללת פנייה למועצת הביטחון של האו"ם כדי להכריע בנושא הסורי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הודיע היום (ראשון) כי ערב הסעודית הסכימה לתמוך בפעולה צבאית בסוריה. במסיבת עיתונאים שכינס בשולי פגישתו עם שרי הליגה הערבית בפריז, אמר קרי כי הסעודים הבטיחו לו שיתמכו "בתקיפה".

שר החוץ של קטאר, חאלד אל-עטיה, אמר לקרי כי ארצו תתמוך בהתערבות זרה במשבר בסוריה, אך לא הצהיר במפורש על תמיכה בתקיפה צבאית. ערב הסעודית וקטאר היו בין המדינות הערביות הראשונות שתמכו באופוזויציה הסורית, והעבירו כלי נשק למורדים הנלחמים בצבא אסד. בתוך כך, הודיע שר החוץ קרי כי ארה"ב אינה שוללת פנייה למועצת הביטחון של האו"ם כדי להגיע להכרעה בנושא הסורי.

וושינגטון ופריז כבר הודיעו כי המשטר הסורי אחראי באופן בלעדי למתקפה הכימית בפאתי דמשק, בה נהרגו כ-1,400 בני אדם, ודרשו "להעניש" את הנשיא בשאר אסד.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בשגרירות ארה"ב בפריז, 8 בספטמבר 2013. AP
ג'ון קרי ושר החוץ של קטאר אל-עטיה/AP

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נתון תחת לחץ כבד לבקש מנדט מהאו"ם לפני תקיפה בסוריה. הוא אינו מוכן בשלב זה לפנות לפרלמנט, מחשש שייאלץ לעמוד בפני אותו מכשול שבפניו עומד בקונגרס נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

מוקדם יותר היום דיווח היומון הגרמני "בילד" על אפשרות שצבא סוריה ביצע את המתקפה הכימית בדמשק ללא אישור הנשיא אסד וללא ידיעתו. העיתון מסתמך על גורמים במודיעין הגרמני, ודיווחו כי מסרים שעברו מחטיבה בצבא הסורי אל מפקדי אוגדות, שביקשו מארמון הנשיאות לאפשר להם להשתמש בנשק כימי בארבעה חודשים וחצי האחרונים, נדחו על הסף. טענה זו עומדת בסתירה לעמדתן של צרפת וארה"ב, המטילות על אסד את האחריות הישירה למתקפה הכימית.

לקראת תקיפה בסוריה - לקריאה נוספת
כך סייעו מדינות המערב לסוריה להפוך למעצמת נשק כימי
הישראלים שמסכנים את חייהם כדי לעזור לפליטים הסורים
דיווח: התקיפה הכימית בדמשק יצאה לפועל ללא אישור אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully