וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התקיפה הכימית יצאה לפועל ללא אישור אסד

הצהובון הגרמני "בילד" ציטט גורם מודיעיני שטען שגרמניה יירטה הודעות של מפקדים בצבא הסורי שבחודשים האחרונים ביקשו מארמון הנשיאות לאפשר להם להשתמש בנשק הקטלני אך נדחו

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

צפו בתיעוד התקיפה הכימית בדמשק - תמונות קשות לצפייה

אפשר שכוחות צבא סוריה הוציאו לפועל מתקפה בנשק כימי ללא אישורו של הנשיא, בשאר אסד – כך דיווח היום (ראשון) הצהובון הגרמני "בילד", שציטט גורם מודיעיני. על פי הדיווח, מרגלים גרמנים יירטו הודעות של חטיבה בצבא הסורי ומפקדי אוגדות, שביקשו מארמון הנשיאות לאפשר להם להשתמש בנשק כימי בארבעה חודשים וחצי האחרונים, אך תמיד נדחו.

לדברי הגורם, משמעות התשדורות יכולה להיות כי אסד לא אישר באופן אישי את המתקפה שאירעה ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק, בה נהרגו למעלה מ-1,400 בני אדם. על פי הדיווח, התשדורת יורטה על ידי כלי סיור ימי גרמני, ששייט קרוב לחוף הסורי.

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת שונים כי בסוריה אגרו מצבורי נשק כימי מהגדולים בעולם, בעזרת ברית המועצות ואיראן וגם גורמים במערב אירופה ומספר רב של חברות אמריקניות. מסמכי ארכיון מראים כי משפחת אסד השולטת במדינה בעשורים האחרונים ניצלה את הפרצות החוקיות, את הפיקוח הבינלאומי הרופס ואת העיסוק ההולך וגובר בפיתוח ובהפצה של נשק גרעיני. בעוד שמדינות רבות ברחבי העולם גינו את הטבח הכימי, מתברר כי חלקן הפיקו רווחים נאים מהמאגר המתפתח של אסד.

גופות של ילדים שמתו לכאורה משימוש בנשק כימי על ידי צבא סוריה ליד דמשק, 21 באוגוסט 2013. רויטרס
גופות ילדים שנפגעו מנשק כימי בתקיפה ב-21 באוגוסט/רויטרס

ראש שירות הביון הפדרלי, גרהרד שינדלר, אמר בשבוע שעבר בתדרוך סורי לוועדת החוץ והביטחון של פרלמנט הגרמני כי מלחמת האזרחים בסוריה יכולה להיגרר עוד שנים. מפקד הכוחות המזויינים במדינה, הגנרל ולקר וויקר ציין שם כי ההשפעה של קבוצות המקושרות לאל-קאעדה בתוך המורדים מתחזקות יותר ויותר.

חברי הוועדה שנכחו בתדרוך סיפרו כי שינדלר אמר כי למרות שלשירות הביון הפדרלי אין הוכחה שממשל אסד היה אחראי למתקפה, היו די ראיות להסיק זאת. הוא סיפר כי בין הראיות שיחה שיורטה בין גורמים בחיזבאללה לשגרירות איראן בדמשק בה נאמר כי אסד הורה על המתקפה הכימית.

הקרב על סוריה - כותרות אחרונות
בסיוע המערב: כך הפכה סוריה למעצמת נשק כימי
הפגנות בעולם נגד תקיפה בסוריה: "לא עוד"
השבוע הגורלי של אובמה: הקונגרס יתמוך בתקיפה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully