וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בעולם נגד תקיפה בסוריה: "לא עוד"

בארה"ב ובשגרירויות אמריקניות מסביב לעולם קראו המפגינים לאובמה שלא לצאת לעוד "הרפתקאות צבאיות". הטלגרף: רוב מתנגד לתקיפה, מחצית חושבים שיש לצמצם תמיכה הומניטרית

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בעוד שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מנסה לגייס את תמיכת מנהיגים והקונגרס האמריקני, יצאו אמש (שבת) מפגינים לרחובות ומחו נגד תקיפה בסוריה: בלוס אנג'לס, בניו יורק ומחוץ לבית הלבן בוושינגטון, הפגינו מאות בני אדם, שקראו לחברי הקונגרס להתנגד לפעולה, אפילו מצומצמת בהיקפה, בסוריה. בת' אלברטי, פנסיונרית בת 72 שהשתתפה בהפגנה בטיימס סקוור שבניו יורק אמרה כי היא מאוכזבת מאובמה: "זה מנוגד לחלוטין לקמפיין שניהל בנוגע לעיראק. והטיעונים שלו דומים מאוד במקרה הזה. אנו יוצרים סיבה להמשיך (בפעולה)".

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
השבוע הגורלי של אובמה: הקונגרס יתמוך בתקיפה?
קרי: ”ההתנגדות לתקיפה אוטומטית, נמשיך לשכנע”
”אובמה ידע כבר לפני שנה על שימוש אסד בנשק כימי”

הפגנה נגד תקיפה בסוריה מול הבית הלבן, 7 בספטמבר 2013. רויטרס
"מנוגד לחלוטין לקמפיין שניהל אובמה". הפגנה מול הבית הלבן/רויטרס
הפגנות בלוס אנג'לס נגד מתקפה בסוריה. רויטרס
הפגנה בלוס אנג'לס/רויטרס

המפגינים קראו "הורידו את הידיים שלכם מסוריה" ונופפו בשלטים: "אמרו לקונגרס – לא למלחמה בסוריה". אובמה פנה אתמול לציבור האמריקני המפקפק בצורך בתקיפה בעוד שתומכיה נאבקו במקביל להשיג תמיכה בה. "המסר הוא שאני לחלוטין נגד התערבות צבאית נוספת מצד הממשלה שלנו", אמרה קנדייס וולף, מפגינה בוושינגטון. "כל המשאבים של המדינה שלנו צריכים להיות מופנים לצורכי העם שלנו: בריאות לכולם, חינוך ציבורי לכולם, חינוך ציבורי איכותי, במקום הרפתקאות צבאיות".

הפגנות בשגרירות ארה"ב בביירות נגד מתקפה בסוריה. רויטרס
ג'ורג' בוש הבן מציץ מתחת לאובמה, בהפגנה בביירות/רויטרס
הפגנות בשגרירות ארה"ב בניו דלהי נגד מתקפה בסוריה. רויטרס
"מלחמה היא תמיד טעות". הפגנה בשגרירות ארה"ב בניו דלהי/רויטרס
הפגנות בשגרירות ארה"ב בברזיליה  נגד מתקפה בסוריה. רויטרס
הפגנה מול השגרירות האמריקנית בברזיליה/רויטרס

תשדיר חדש בטלוויזיה בארצות הברית קורא לקונגרס להתנגד להתערבות ציבורית בסוריה, והדגיש את הקושי של אובמה להשיג את תמיכת הליברלים שכבר עייפו ממלחמה. התשדיר באורך 30 שניות, תחת הכותרת "לא עוד", נוצר על ידי ארגון " MoveOn", קבוצת פעילים ליברלים, שאמרו כי ארצות הברית לא הייתה מוכנה לצאת למלחמה ארוכה בעיראק ובאפגניסטן וניבאו שאותו הדבר יקרה אם תאושר הפעולה בסוריה.

הבריטים מתנגדים לתקיפה גם אם נעשה שימוש בנשק כימי

ה"טלגרף" הבריטי פרסם היום סקר שהראה כי קיים רוב של מתנגדים לתקיפה אפשרית בסוריה – בכל תרחיש. הם אף הביעו התנגדות לקיים הצבעה נוספת על השתתפותה של בריטניה במתקפה אפשרית במקרה שפקחי האו"ם יאשרו כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה. על פי הסקר, פחות מאחד מכל חמישה בריטים סבורים כי מדינתם צריכה להצטרף לארצות הברית בתקיפה בסוריה, כשכמעט מחצית חושבים שצריך להגביל את התמיכה ההומניטרית לפליטים.

ברחבי העולם התאספו בימים האחרונים מאות בני אדם מול שגרירויות אמריקניות במדינתם וקראו לאובמה שלא לפעול. מפגינים בביירות שבלבנון שרפו את תמונתו של אובמה, שהוצג כג'ורג' בוש הבן במסווה. ההפגנות התקיימו לאחר החלטת ארצות הברית להוציא חלק מאנשיה מהמדינה. גם בשגרירות בברזיל שרפו סטודנטים את תמונתו של אובמה. רבים הפגינו גם בשגרירויות בהודו, בבוליביה, בפיליפינים ובארגנטינה.

גם בוותיקן בחר האפיפיור להתייחס למצב בסוריה ובחר לקיים יום של צום ותפילה למען שלום במדינה מוכת המלחמה. במהלך תפילה בת חמש שעות נאם האפיפיור ואמר כי אלימות ומלחמה "מובילות רק למוות". "יש לנו כלי נשק משוכללים, המצפון שלנו נרדם ויש לנו רעיונות שיצדיקו את עצמנו. אנו ממשיכים לזרוע הרס כאילו זה דבר נורמלי, אנו ממשיכים לזרוע הרס, כאב, מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully