וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: 40 הרוגים בפגיעת סקאד בשוק בצפון סוריה

לפי הדיווח, כ-220 בני אדם נפצעו מהתפוצצות הסקאד ששוגר לעבר העיר א-רקה שבצפון המדינה. גורמי אופוזיציה מסרו כי נגרם הרס רב וכי אנשים רבים נלכדו תחת ההריסות

צילום: רשת טלוויזיה סורית

ההרג בסוריה נמשך: לפחות 40 בני אדם נהרגו הלילה (חמישי) מפגיעת טיל סקאד ששוגר לעבר שוק אל-האל בעיר הצפונית א-רקה. לפי הדיווח ברשת אל-ערבייה, כ-220 בני אדם נפצעו באירוע. גורמי אופוזיציה מסרו כי הרס רב נגרם כתוצאה מהתפוצצות הסקאד וכי אנשים רבים נלכדו תחת ההריסות. בסרטון שתיעד את ההתרחשות נראית מכונית עולה בלהבות.

הקרב על סוריה - כותרות נוספות:
"יותר מ-11 אלף ילדים נהרגו במלחמה"
עדות מחרידה של רופא: "צלפים מיירטים נשים בהריון"
המורדים חיסלו את אחד מבכירי אסד: "חג ברחובות"

40 הרוגים בפגיעת פגז סורי בשוק בא-רקה שבצפון סוריה. 28 בנובמבר 2013. רויטרס
ההרג במדינה המסוכסכת נמשך. הרס בשוק בא-רקה אחרי נפילת הפגז/רויטרס

אין מדובר בתיעוד הקשה הראשון מסוריה שהועלה לרשת השבוע. בתחילתו פורסם סרטון שבו נראים ילדים המתגוררים ליד הבירה דמשק, כשלפתע נוחתת לידם פצצת מרגמה. עוד בטרם נקטעו דבריהם, הספיק אחד מהם לספר על מקרה אחר שהיה עד לו: "הייתי בעיר חזה וראיתי שישה טילים שנוחתים קרוב למקום שבו עמדתי. אני וחברים שלי היינו בחווה, וכשהטילים נחתו על החווה, דוד שלי הגיע, אחז בנו ורץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
40 הרוגים בפגיעת פגז סורי בשוק בא-רקה שבצפון סוריה. 28 בנובמבר 2013. רויטרס
40 הרוגים בפגיעת פגז סורי בשוק בא-רקה שבצפון סוריה. 28 בנובמבר 2013/רויטרס
40 הרוגים בפגיעת פגז סורי בשוק בא-רקה שבצפון סוריה. 28 בנובמבר 2013. רויטרס
40 הרוגים בפגיעת פגז סורי בשוק בא-רקה שבצפון סוריה. 28 בנובמבר 2013/רויטרס

על אף ההרג ההמוני במדינה הערבית שאיננו פוסק זה למעלה משנתיים וחצי, בקהילה הבינלאומית מקווים למצוא פתרון למשבר בוועידת הפיוס "ז'נבה 2" שתתכנס ב-22 בינואר בשוויץ. אתמול הודיעה הממשלה בדמשק כי תסכים להשתתף בשיחות השלום, אולם הבהירה כי תתנגד לדרישת המערב לסיים את שלטונו של הנשיא בשאר אסד.

"העידן הקולוניאלי מאחורינו", צוטט גורם במשרד החוץ בסוכנות הידיעות הרשמית סאנא. זאת בתגובה לדרישת מדינות המערב, בהן צרפת ובריטניה, לכונן ממשלת מעבר ללא מעורבותו של אסד. "המשלחת הסורית הרשמית לא תגיע לז'נבה כדי לוותר על השלטון", הוסיף הגורם, "המשלחת תייצג את רצונותיו של העם הסורי, קודם כל את חיסול הטרור".

מנגד, מפקד צבא סוריה החופשי – ארגון-גג המורכב מקבוצות רבות של מורדים ואשר זוכה לתמיכת המערב – כי התנאים טרם בשלו לוועידת פיוס ולפיכך, הכוחות הנאמנים לו לא ישתתפו בוועידה. "התנאים אינם בשלים לשיחות ז'נבה 2 בתאריך הנתון", אמר אידריס בראיון שהעניק לרשת אל-ג'זירה, "ואנו, כצבא וככוח מהפכני, לא נשתתף בוועידה". הוא אף הוסיף כי אין בכוונת הכוחות להניח את הנשק בימי הכינוס. "לא נפסיק להילחם במהלך הוועידה או לאחריה, והדבר שמטריד אותנו הוא השגת כלי נשק ללוחמינו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully