וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בסוריה: "יותר מ-11 אלף ילדים נהרגו במלחמה"

לפי דוח מיוחד שחיברו חוקרים בבריטניה, 11,420 ילדים ובני נוער קיפחו את חייהם במהלך שלוש שנות מלחמת האזרחים בסוריה. "הם הופצצו ליד בתיהם, וחלקם אף עונה למוות", נכתב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות אביב אברמוביץ'

כשברקע גוברים הדיווחים על פסגת שלום קרובה בז'נבה בין נציגי הממשל הסורי לבין נציגי האופוזיציה, דוח חדש חושף נתונים כואבים במיוחד אודות ממדי האסון במדינה השסועה. על פי הדוח, שחובר על ידי קבוצת חוקרים בבריטניה - על בסיס נתונים שנאספו על ידי ארגוני זכויות אדם בסוריה, 11,420 ילדים ובני נוער נהרגו מאז פרצה מלחמת האזרחים במדינה לפני כשלוש שנים.

על פי הדוח, שמתבסס על נתונים שנאספו בין חודש מרץ 2011 לבין חודש אוגוסט 2013, רוב הילדים נהרגו בפיצוצים שאירעו בשכונת מגוריהם. מספר הילדים ההרוגים הרב ביותר נרשם בעיר חלב, שם כ-2,223 ילדים קיפחו את חייהם במהלך הקרבות (20% מסך הילדים ההרוגים). כמו כן, בחומס נהרגו 1,817 (16%), באידליב 1,584 (14%), בדרעא 1,134 (10%) ובדמשק 749 (כ-6%). לאור הממצאים הקשים, מחברי הדוח מגדירים את מצבם של הילדים בסוריה כ"אסון", וקוראים לכל הצדדים הנלחמים לחדול מלתקוף אזרחים חפים מפשע.

גופות של ילדים שמתו לכאורה משימוש בנשק כימי על ידי צבא סוריה ליד דמשק, 21 באוגוסט 2013. רויטרס
רוב הילדים נהרגו בשכונת מגוריהם. גופות ילדים שנהרגו לכאורה במתקפה הכימית בסוריה באוגוסט האחרון/רויטרס

נתון מחריד נוסף העולה מן הדוח מלמד כי מבין עשרות אלפי הילדים ההרוגים 764 מהם הוצאו להורג ויותר ממאה – כולל תינוקות – עונו למוות. כמו כן, מציין הדוח, כי 389 ילדים נהרגו מירי צלפים. "הילדים הופצצו בסביבת בתיהם במהלך הפעילות היומיומית שלהם, כמו למשל הליכה לבית ספר", אמרה אחת ממחברות הדוח, חנה סלאמה. "חלקם נורו מאש צולבת שנורתה עליהם על ידי צלפים, וחלקם הוצאו להורג או אפילו עונו למוות", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ועידת השלום מתקרבת

אולם, לא רק ילדים ובני נוער הם חלק מקורבנות הסכסוך המדמם בסוריה, אמנם מספר ההרוגים הכולל במלחמה אינו ידוע, אך לפי כל ההערכות הוא חצה זה מכבר את קו ה-100 אלף. זאת, בנוסף לכשני מיליון פליטים סורים שרובם מצאו מקלט במחנות במדינות השכנות - טורקיה, ירדן ולבנון.

בשבועות האחרונים עושה רושם שהגורמים המעורבים בלחימה במדינה מביעים נכונות להניח את נשקם ולהתחיל לשבת סביב שולחן הדיונים ולגבש פתרון לסכסוך. לפני כשבועיים הודיעה הקואליציה הלאומית של ארגוני האופוזיציה הסוריים – גוף הזוכה לתמיכתן של מרבית מדינות המערב – כי תסכים להשתתף בוועידת השלום הבינלאומית המכונה "ז'נבה 2", שמטרתה לשים קץ למלחמה. טרם יצאה הודעה רשמית על תאריך מדויק לוועידה, אך לפני כעשרה ימים דיווח העיתון הסורי "אל-ווטן" כי שיחות השלום יחלו ב-12 בדצמבר.

עוד על המלחמה בסוריה:
האופוזיציה הסורית הודיעה: נשתתף בשיחות השלום
עדות מחרידה מסוריה: "צלפים מיירטים נשים בהריון"
המורדים חיסלו את אחד מבכירי אסד: "חג ברחובות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully