וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית הודיעה: נשתתף בשיחות השלום

11.11.2013 / 4:14

בתום דיונים ארוכים הודיעה הקואליציה של ארגוני האופוזיציה כי תסכים להשתתף בוועידת "ז'נבה 2". התנאים: חלופה שלטונית לאסד, שחרור אסירים והכנסת סיוע לאזורים הנצורים

בתום התחבטויות ארוכות ויומיים רצופים של דיונים: האופוזיציה הסורית הודיעה הלילה (שני) כי תסכים להשתתף בוועידת השלום הבינלאומית המכונה "ז'נבה 2", שמטרתה לשים קץ למלחמת האזרחים המתמשכת במדינה שהביאה עד כה למותם של למעלה מ-110 אלף בני אדם.

בהודעה שמסרה הקואליציה הלאומית של ארגוני האופוזיציה הסוריים – גוף הזוכה לתמיכתן של מרבית מדינות המערב – נכתב כי אלה ישתתפו בוועידה, אם תיענה דרישתם להקיף גוף שיהווה חלופה שלטונית לממשלתו של הנשיא בשאר אסד. ראש האופוזיציה הסורית אחמד ג'רבה הביע זה מכבר נכונות להשתתף בוועידה, שתתקיים בחסות אמריקנית ורוסית. ואולם, זוהי הפעם הראשונה שהארגון כולו מצהיר כי יסכים להשתתף בה.

תחילה קיוו במערב שהוועידה תתכנס עוד בחודש נובמבר, אולם העיכוב בהחלטת האופוזיציה אם לנכוח בה וכן חילוקי דעות בין וושינגטון למוסקבה באשר למטרת השיחות ולייצוגה של האופוזיציה, הביאו לדחיית המועד המתוכנן.

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון בלשכתו. דמשק, ספטמבר 2013. AP
דורשים גוף שיהווה חלופה לממשלתו. נשיא סוריה אסד/AP

האופוזיציה הסורית דורשת כי ההתחייבויות שניתנו בסבב השיחות הראשון בז'נבה ובדיונים שהיו בלונדון בסוף אוקטובר, יהוו בסיס לסבב השיחות הבא. בהודעת האופוזיציה נאמר כי חייבת להינתן הסכמה לכך שארגוני הסיוע יורשו להיכנס לאזורים נצורים, וכן לשחרורם של אסירים פוליטיים ולכך שכל ועידה פוליטית צריכה להביא להחלפת השלטון בדרך פוליטית. כוחות המורדים הפועלים בסוריה הודיעו גם הם כי יתנגדו לוועידה, אם זו לא תביא להפלת משטרו של אסד. חלק מהגורמים בקרב המורדים אף איימו כי מי שיגיע לשיחות ייחשב בוגד.

"כל שביכולתנו לעשות הוא לקוות שהשיחות יסתיימו בעזיבתו של בשאר אסד", אמר אדיב שישאקלי, חבר הקואליציה של ארגוני האופוזיציה. האסיפה הכללית של האופוזיציה הסורית צפויה להמשיך היום בדיוניה ולאשר את הרכבו של קבינט בראשות אחמד טומה. מטרתו של הקבינט תהיה להחזיר את הסדר לאזורים הנשלטים על ידי המורדים.

עוד על סוריה:
ארה"ב חושדת: אסד מסתיר נשק כימי ולא מתכוון להשמידו
גורמים בממשל בארה"ב: "ישראל תקפה מטרות בסוריה"
סוריה השמידה את כל האתרים לייצור נשק כימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully