וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מחרידה מסוריה: "צלפים מיירטים נשים בהריון"

מנתח בריטי שהתנדב בבית חולים סורי סיפר על דפוס מטריד: נשים רבות הובאו אליו כשהן פצועות ברחמן. "החיילים יורים בהן כמו במשחק. בחיים לא ראיתי דבר כזה, זה גיהינום"

עדויות חדשות מהמלחמה בסוריה חושפות טפח חדש ומחריד מהאימה שחווים תושבי המדינה. לפי ה"טיימס" הבריטי, צלפים מצבאו של בשאר אסד נוהגים "ליירט" נשים בהריון לצורך אימון במטרות לירי.

עוד בנושא:
המורדים חיסלו את אחד מבכירי אסד: ”חג ברחובות”
באן: הופתעתי מסירוב סעודיה לכהן במועצת הביטחון
פסק הלכה בסוריה: אפשר לאכול כלבים כדי לשרוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובר שכדור של צלף פילח את ראשו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר דיוויד נוט, מנתח בריטי, שהתנדב בחמשת השבועות האחרונים בבית חולים באחת הערים הגדולות בסוריה, ששמה לא נמסר מטעמי ביטחון - סיפר לעיתון כי הוא ועמיתיו הבחינו בדפוס מטריד של נשים וילדים פצועות שהובאו לבית החולים, וזאת לאחר שנורו על ידי צלפים כאשר הלכו לקנות מזון ומצרכים.

"זה היה משחק בעיניהם. שמענו שהצלפים זכו בחפיסות של סיגריות אחרי שפגעו במספר הדרוש של מטרות", סיפר. לדבריו, ייתכן כי מדובר בשכירי חרב מסין ומאזרבייג'ן ש"עובדים" עבור אסד – אולם המידע הזה לא אומת. ד"ר נוט, שפעל בשני העשורים האחרונים באזורי עימות שונים ברחבי העולם, בהם לוב, בוסניה וסודן, אמר כי רק בסוריה נתקל במקרה של פגיעה מכוונת בנשים בהריון.

"בחיים לא ראיתי דבר כזה"

לפי אחת העדויות מסוריה, ביום בודד נפגעו לא פחות משש נשים בהריון מירי צלפים. ביום אחר אושפזו שתי נשים בשלבים מאוחרים של ההריון, כשהן במצב קשה. שתיהן שרדו אמנם, אולם העוברים שנשאו ברחמן מתו. בתיעוד מצמרר נראה אחד העוברים כשקליע מפלח את מוחו. "כל הנשים נפגעו באזור הבטן והרחם, דבר שמעיד בוודאות על כך שמי שירה כיוון לשם", אמר, "אני לא יכול להתחיל בכלל לתאר כמה נורא זה". לדבריו, מקרים בהם אזרחים נפצעים כתוצאה מאש תועה הם אמנם לא נדירים, אך ציין כי זו הפעם הראשונה שהוא עד לירי מכוון. "בחיים לא ראיתי דבר כזה, וברור שזה במתכוון. זה יותר גרוע מגיהינום".

בראיון שנערך עמו כשהוא בין ניתוח אחד למשנהו, סיפר ד"ר נוט, כירורג כלי דם מבית החולים ווסטמינסטר שבצ'לסי, כי כ-90% מהפצועים בהם טיפל היו אזרחים. "מגיעים מעט מאוד לוחמים", העיד והוסיף כי המצוקה הרפואית גדולה עד כדי כך שהוא נאלץ לעתים לנתח ללא מסכה או חלוק. חרף עבודת הקודש, הוא סיפר כי מעט הרופאים הסורים שפועלים לצדו נדרשו להמציא זהות בדויה מחשש לחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully