וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסי-איי-אי עקבה אחר חשבונות מיליוני אמריקנים"

סוכנות הביון של ארה"ב מוסמכת לרגל רק מחוץ לגבולות המדינה. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הסוכנות הקימה מאגר נתונים על העברות כספים בינלאומיות שכללו מיליוני אזרחים מקומיים

סוכנות הביון של ארה"ב, ה-CIA, הקימה מאגר נתונים על העברות כספים בינלאומיות שכוללות גם מיליוני אזרחים אמריקניים, כך חשף הבוקר (שישי) ה"וול סטריט ג'ורנל". הבולשת הפדרלית (ה-FBI) וסוכנות הביון אספו את הנתונים במסגרת חקירות טרור, כך מסרו גורמים בממשל המקורבים לתכנית.

החוק נגד טרור שחוקק לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, מאפשר ל-CIA לאסוף תיעוד שיחות טלפון בארה"ב כמעט ללא הגבלה. המעקב אחר העברות כספים אושר על ידי בית המשפט בית המשפט המיוחד למודיעין זר.

סמל סוכנות הביוןCIA  בלנגלי. AP
סוכנות הביון תיעדה את העברות הכספים של מיליוני אזרחים בארה"ב/AP

סוכנות הביון אינה מוסמכת לבצע מעקבים אחר אזרחי ארה"ב, אך היא יכולה לערוך מבצעים מקומיים למטרות מודיעין חוץ. גורמים רשמיים ציינו כי התכנית אמורה למלא את הפער שנוצר ביכולת לעקוב אחרי מימון עולמי של טרוריסטים. מרבית התיעוד נאסף מחשבונות אזרחים מחוץ לארה"ב, אך כאמור – מיליוני אמריקניים היו נתונים למעקב ו בחלק מהמקרים איסוף הנתונים כולל גם פרטים נוספים מלבד העברות כספיות. גורמים לשעבר בממשל מסרו כי התכנית הצליחה לעלות על דפוסים כלכליים של טרוריסטים ברחבי העולם ובמקרה שעולה חשד לפעילות שכזו בתוך ארה"ב המידע מועבר ל-FBI.

ארה"ב עקבה אחרי עשרות מיליונים בעולם

הדיווח מצטרף לחשיפות החודשים האחרונים של מסמכי סנודן, לפיהם הסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSA) עקבה אחר עשרות מיליוני אזרחים ברחבי העולם, באמצעות תיעוד טלפונים, מיילים ועוד. בנוסף, דווח כי גם מנהיגי מדינות בנות ברית של ארה"ב, בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיאת ברזיל דילמה רוסף היו נתונים למעקב. לפי הדיווח, הסוכנות צותתה למכשירי הטלפון של 35 מנהיגי מדינות, זאת לאחר שקיבלה את מספרי הטלפון מגורמים בכירים בממשל האמריקני.

בתחילת החודש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי ה-NSA עקבה אחר "מטרות צבאיות-ישראליות בעלות עדיפות גבוהה", כולל מערכות של כלי טיס בלתי מאוישים וכן מערכת הטילים "אנקור שחור". בתחקיר מקיף שפורסם בעיתון על בסיס מסמכים שהדליף האמריקני אדוארד סנודן, נכתב כי האמריקנים נהגו לשתף פעולה עם גופי מודיעין ישראליים ואף ולהעביר להם מידע.

לקריאה נוספת:
"סנודן מסכים לבוא לברלין להעיד על הציתות למרקל"
הבית הלבן: לא תהיה חנינה לסנודן. עליו לעמוד לדין
דיווח: ארה"ב צותתה ל-60 מיליון שיחות בספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully