וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנודן מסכים לבוא לברלין להעיד על הציתות למרקל"

1.11.2013 / 1:08

חבר פרלמנט גרמני נפגש עם המדליף האמריקני במוסקבה, ואמר כי הוא מסר לו מכתב המיועד לממשלה הגרמנית. "הוא הבהיר שהוא ידע הרבה, יש לדון בתנאים להגעתו", אמר המחוקק

צילום: רויטרס, טוויטר; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

חבר הפרלמנט הגרמני האנץ כריסטיאן שטרובלה נפגש אמש (חמישי) במוסקבה עם מדליף פרשת המעקבים של ארצות הברית, אדוארד סנודן, שזכה למקלט מדיני במדינה באוגוסט האחרון. שטרובלה, חבר מפלגת הירוקים המהווה חלק מהאופוזיציה בבונדסטאג, מסר כי סנודן הביע נכונות להגיע לברלין ולהעיד שם בנושא הציתות לטלפון הנייד של הקנצלרית אנגלה מרקל, שאותו חשף בשבוע שעבר המגזין "דר שפיגל".

שטרובלה אמר לרשת הטלוויזיה הגרמנית ARD כי ברור שסנודן "ידע הרבה" וכי בכוונתו של המחוקק לחשוף היום פרטים נוספים על הפגישה וכן על מכתב שמסר לידיו סנודן, ואשר מוען לממשלת גרמניה. שטרובלה פרסם בטוויטר תמונה שלו עם המדליף. "הוא הבהיר שהוא ידע הרבה", אמר שטרובלה. לדבריו, "הוא מוכן לבוא לגרמניה ולהעיד בנושא, אולם יש לדון בתנאים". שטרובלה בן ה-74 משמש חבר בוועדת הבקרה של הפרלמנט הגרמני, המפקחת על עבודתן של סוכנויות המודיעין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האנץ כריסטיאן שטרובלה וסנודן במוסקבה: "יודע הרבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפגישה בין השניים התקיימה למחרת פגישה שנערכה בוושינגטון בין גורמים אמריקניים וגרמניים בכירים. אלה ניסו להפחית את המתיחות שנוצרה לאחר הפרסומים אודות הציתות לבעלת הברית מרקל. בעוד כשבועיים יתקיים בבונדסטאג דיון מיוחד שיעסוק בציתות. חברי מפלגת הירוקים כבר דרשו חקירה ציבורית שתזמן עדים, ובכלל זה את סנודן. בפגישתם של השניים אמר שטרובלה לסנודן כי המדליף יוכל למסור את עדותו גם ממוסקבה. לפי ההסכם עמו, אסור לסנודן לחשוף סודות כל זמן שהוא שוהה ברוסיה. מיקומו המדויק של סנודן לא ידוע, ומאז יולי פורסמו תמונות ספורות שלו – באחרונה שבהן הוא נראה לצד שטרובלה.

מוקדם יותר היום אמר אנטולי קוצ'רנה, עורך דינו של סנודן, כי המדליף האמריקני החל לעבוד עבור אתר אינטרנט רוסי. בשיחה עם סוכנות הידיעות הרוסית RIA סירב קוצ'רנה לנקוב בשמה של החברה, אולם ציין כי מדובר באתר אינטרנט גדול.

עוד בנושא
אדוארד, שלום: מדליף ה-NSA עובד בתמיכה טכנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully