וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: לא תהיה חנינה לסנודן. עליו לעמוד לדין

3.11.2013 / 21:42

יועצו הבכיר של הנשיא אובמה דן פייפר אמר כי הממשל אינו שוקל עסקה במסגרתה יבוטל כתב האישום נגד מדליף סודות ה-NSA. גם ראשי ועדות המודיעין בקונגרס דחו על הסף הסדר כזה

בבית הלבן ובוועדת המודיעין של הקונגרס שוללים את הרעיון להעניק חנינה לאדוארד סנודן, מדליף סודותיה של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA).

יועצו הבכיר של הנשיא אובמה, דן פייפר, אמר כי הממשל אינו שוקל עסקה, במסגרתה תוענק חנינה לסנודן. בראיון לתכנית "השבוע הזה" ברשת אי-בי-סי, הבהיר פייפר כי סנודן צריך לחזור ממוסקבה לארה"ב, ולעמוד לדין על הדלפת המסמכים המסווגים.

דברים דומים אמרו גם ראשי ועדות המודיעין, הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פינסטיין וחבר בית הנבחרים, הרפובליקני מייק רוג'רס. רוג'רס אמר כי "חנינה לסנודן תהיה רעיון נוראי". פינסטיין אמרה כי סנודן הפר את החוק כשפנה לעיתונות, משום שהיה יכול לפנות לוועדת הסנאט בחשאי, אם חשב שה-NSA פועלת שלא כשורה. השניים התראיינו לתכנית "פגוש את האומה" ברשת סי-בי-אס.

סנודן, השוהה במוסקבה, ביקש בסוף השבוע חנינה במכתב שהגיש באמצעות חבר פרלמנט מגרמניה שבא לבקרו ברוסיה. הוא הביע רצון למסור מידע לרשויות בברלין על המעקב שה-NSA עשתה אחרי הקנצלרית אנגלה מרקל ואחרי בכירים אחרים בממשלתה, אך אמר כי ראשית, הוא מבקש סיוע בביטול כתב האישום שהוגש נגדו ונגד מדליפים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully