וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

המורדים חיסלו את אחד מבכירי המודיעין הסורי, רעידת אדמה הורגשה - בפעם השנייה השבוע - בצפון הארץ וראש ממשלת חמאס הטיף לאינתיפאדה שלישית. אלה הכותרות שעשו את השבת

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: הלוויית בכיר המודיעין הסורי שחוסל בדיר א-זור

שנתיים לשחרור שליט: "חוגגים לגלעד יום הולדת שני"

אתמול לפני שנתיים בדיוק התרגשה המדינה כולה ונשאה עיניים לחזרתו של גלעד שליט לביתו בתום חמש שנים וחצי בשבי חמאס. בתום שנתיים של שיקום, טיולים בארץ ומסעות בעולם שבמהלכם גם החזיר תודה למדינה והתגייס להשתתף באירועי התרמה למען ישראל, נכנס השבוע שליט סוף כל סוף למסלול חיים שגרתי והפך לסטודנט מן המניין בחוג לכלכלה וקיימות במרכז הבינתחומי בהרצליה.

נחשפו תמונות שטרם פורסמו מיום חזרתו של גלעד שליט. לשכת העיתונות הממשלתית
שליט עם ראש הממשלה נתניהו ביום שחרורו מהשבי/לשכת העיתונות הממשלתית

"אנחנו מרגישים שאנחנו חוגגים היום לגלעד את יום הולדתו השני. אפשר להגיד שעם חזרתו הביתה, גלעד נולד מחדש", אמר אתמול (שישי) לוואלה! חדשות אביו, נועם שליט. "אנחנו חזרנו לשגרה וגם גלעד חזר לשגרה. הוא שכר דירה במרכז הארץ, הוא סטודנט, ואחרי כל מה שעברנו ביחד, אנחנו שמחים שהוא בעצם חזר לחיים רגילים".

אפשר היה למנוע את רצח אל"מ עופר בבקעה?

המשטרה קיבלה מידע על החשודים שבועיים לפני הרצח, שייתכן שהיה מסייע למניעתו. חדשות 2 דיווחו אמש כי אל"מ (במיל') שריה (יאיא) עופר, שנרצח בביתו בברוש הבקעה לפני שבוע, העביר למוקד 100 של המשטרה את מספר הרכב שבו נהגו רוצחיו. במשטרה דוחים את הטענות.

לפני כשלושה שבועות, הגיעו החשודים לביתו של עופר והוא יצא לעברם עם כלי הנשק האישי שלו. החשודים - עודה פריד טאלב חרוב, בן 18, ובשיר אחמד עודה חרוב, בן 21, שניהם מהכפר דיר סאמת שבאזור חברון - טענו כי בדרכם לצפון מנוע רכבם התחמם וביקשו שייתן להם מים.

בעקבות החשד שהתעורר בו, עקב אחריהם והבחין כי מסלול נסיעתם הוביל דרומה, ולא כפי שאמרו. אז התקשר למוקד 100 של המשטרה ומסר את מספר הרכב שבו נסעו השניים. ניידת משטרה וגשש הוזעקו למקום, אך לאחר שבדיקת מספר הרכב לא העלתה כי הוא גנוב, החקירה נפסקה. עם זאת, לאחר הרצח חזרו החוקרים להקלטת השיחה עם מוקד המשטרה ואז גילו כי הרכב שייך לערבי תושב צפון הארץ. בעזרת מספר הרכב הצליחו כוחות הביטחון להגיע לחשודים.

רעידת אדמה בעוצמה 3.6 הורגשה בצפון

רעידת אדמה בעוצמה של 3.6 בסולם ריכטר הורגשה הלילה באזור ימת הכנרת ועמק החולה. מהמכון הגיאופיזי לישראל נמסר כי לא התקבלו פניות של אזרחים בנוגע לרעש האדמה. כמו כן, לא ידוע על נזק ברכוש או בנפש כתוצאה מהרעידה.

רק ביום חמישי האחרון הורגש רעש אדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר באזור הצפון שנקלט גם במכשירי המכון הגיאופיזי. לא דווח על נפגעים ונזק בעיר טבריה. מהמכון נמסר כי מוקד הרעש הורגש באזור הכנרת.

המורדים חיסלו את אחד מבכירי אסד: "חג ברחובות"

ג'מעה ג'מעה, מפקד המודיעין הסורי בצפון-מזרח המדינה המקביל בדרגתו לאלוף, נהרג בקרבות בדיר א-זור ביום חמישי. מדובר באישיות הבכירה ביותר שנהרגה בסוריה זה למעלה משנה. ככל הנראה, הוא נהרג מפגיעת כדור של צלף או עקב פיצוץ שאירע כתוצאה ממארב שהוכן מראש. הטלוויזיה הממלכתית בדמשק הודיעה כי ג'מעה "נהרג בעת שמילא את חובתו הלאומית להגן על ארצו ועמו מהטרוריסטים בדיר א-זור".

הלווייתו של הגנרל ג'מעה ג'מעה שנהרג בדיר א-זור. רויטרס
נהרג ככל הנראה מכדור של צלף או כתוצאה ממארב שהוכן מראש. הלוויתו של ג'מעה/רויטרס

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ג'מעה היה חלק מחוג מצומצם של בכירי הצבא והמודיעין, לאחר 20 שנה של שירות בלבנון – שנשלטה על ידי סוריה שנים רבות – ובסופן נחשב ל"דמות הסורית החזקה בלבנון". היו שהאשימו אותו במעורבות בהתנקשות בראש הממשלה רפיק חרירי ב-2005, אז שימש האחראי על הביטחון בביירות. באוגוסט 2011 הטיל האיחוד האירופי על הגנרל הסורי סנקציות, ובמסגרתן הוקפאו נכסיו ונמנע ממנו להוציא ויזה למדינות האיחוד, בשל מעורבותו ב"דיכוי ואלימות נגד אוכלוסייה אזרחית".

ראש ממשלת חמאס קרא לאינתיפאדה עממית

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, קרא היום לעמים הערביים לצאת לאינתיפאדה גדולה, והזהיר כי לא יושגו ביטחון ויציבות כל עוד מסגד אל-אקצא בסכנה. בכנס שהתקיים ברצועה לציון שנתיים לשחרורו של גלעד שליט, התייחס הניה לפרסומים שונים שהיו לאחרונה ולפיהם ארגון הטרור שבראשו הוא עומד נתון במשבר קשה ולחילוקי דעות בין בכיריו, וטען כי מדובר ב"שקרים ובהגזמות".

בדבריו התייחס הניה גם למחלוקות בין הפלגים הפלסטיניים. הוא קרא ליו"ר הרשות אבו מאזן לקדם את הפיוס הפנים-פלסטיני ולהקים ממשלת אחדות בראשות האחרון. לדבריו, בכל פעם שהתקרבו חמאס ופתח לפיוס, החלה ארצות הברית לעסוק בנושאים מדיניים שהכשילו את הפיוס. הניה קרא למדינות ערב שלא לערב את נושא הפליטים הפלסטינים במשברים הפנימיים ביניהם, והוסיף כי הפיוס הוא בחירה אסטרטגית של חמאס, וכי ארגונו מבקש שותפות ולא בעלות. עוד אמר הניה כי יש לדיאלוג הלאומי בין הפלגים צריך להיות לוח זמנים שייקבע מראש.

רוחאני: הגישה הקודמת נגדנו "לא הייתה ראויה"

"כל הצדדים בשיחות הגרעין משוכנעים כי הגישה הקודמת לא הייתה ראויה", כך צייץ היום (שבת) נשיא איראן, חסן רוחאני, בחשבון הטוויטר שלו, שלושה ימים לאחר סיום הסבב הראשון של השיחות בין המעצמות לאיראן בז'נבה, שוויץ. בהודעה ראשונה מטעמו, ובביקורת גלויה על היחס העולמי שקיבלה ארצו עד כה הוסיף: "אם מטרתנו היא לבנות אמון הדדי, ישנן דרכים טובות יותר".

בלגיה: לפחות עשרה צנחנים נהרגו בהתרסקות מטוס

לפחות עשרה בני אדם נהרגו היום (שבת) בהתרסקות מטוס קטן במרשובלט, ליד העיר נאמור שבמרכז בלגיה. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי המטוס נשא קבוצה של צנחנים וכי ההתרסקות אירעה זמן קצר לאחר ההמראה משדה התעופה "טמפלוקס". ראש העיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כל הנוסעים נהרגו במקום. עוד דווח כי נזק נגרם לכנף המטוס.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי בהתרסקות נהרגו 11 בני אדם. לפי הדיווח בסוכנות, ראש הממשלה אליו דה רופו אישר את הדיווחים ואמר כי לבו עם משפחות הקרבנות. נסיבות התאונה נחקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully